Audioknyga: Yuval Noah Harari “Sapiens. Glausta žmonijos istorija”


Per tą laiką kol nerašiau, tai ne tik daug filmų pažiūrėjau, bet ir net kelias audioknygas perklausiau. Gaila, bet popierinės knygos per tą laiką nei vienos neperskaičiau. Popierinės knygos man teikia kitokio savotiško žavesio nei audioknygos, bet tai jau gaunasi, kad audioknygas klausau automobilyje per kamščius ar šiaip kur toliau važiuojant. Taigi seniausiai perklausyta knyga, apie kurią dar nerašiau – Yuval Noah Harari “Sapiens. Glausta žmonijos istorija”.

Knygas perku iš http://www.audioteka.lt. Jei norit nuolaidų, tai http://www.ksi.lt turi nuolaidos kodą (ei, Justinai įsidėk į meniu punktą “Nuolaidos man ir jums”, kad būtų žmonėms lengviau rasti).

Per visą Lietuvą nuvilnijo gandas, kad tai labai gera knyga. Ir pirmai progai pasitaikius pabandžiau klausytis šios knygos. Pusę knygos klausiausi praktiškai neatsitraukdamas, t.y. kai tik rasdavau kokią minutę, tai iš kart ir klasiau. Na, taip viskas įdomu, kad šakės.

Žmonijos istorija. Nuo pačios pradžių pradžios. Na, aš tik kartais suabejodovau, kad nebūtinai tą ką jis rašo, kad taip ir buvo. Nes šiaip ar taip mes nežinome kaip ten viskas buvo ir kodėl. O tie informacijos likučiai, kuriuos randame, kokį kaulelį ar kokį įrankį, vis tiek yra daug spėliojimų kaip galėjo būti, o ne tikslios žinios. Gal būtų po šimto metų technologijos patobulės bei rasim daugiau informacijos ir Harari išvados gali ateityje keistis.

Bet be abejonės, šiai dienai tai pačios gražiausios ir logiškiausios išvados iš tų nuotrupų apie praeitį, kurias mes turime ir kurias aš girdėjau.

Be to be galo malonu sekti autoriaus loginę mintį, kaip kokio detektyvo, kuris iš tam tikrų duomenų nuotrupų daro tokias globalias išvadas ir logiškai jas pagrindžia.

Antra knygos pusė klausėsi jau lėčiau. Per tą laiką perklausiau dar kitų pora knygų, bet gal tiesiog tos knygos buvo aktualesnės einamąjame gyvenime, negu tik šiaip intelektinio malonumo gavimas. Na, ok. Tai ne tik intelektinis malonumas, bet šios žinios gali būti plačiai pritaikomos ir realiame dabartiniame gyvenime. Nes juk daug kur mes vadovaujamės urvinio žmogaus psichologija, nors to ir nesuprantam. Suvokimas urvinio žmogaus principų, leidžia mums lengviau suprasti tiek save, tiek kitus, mažiau veltis į konfliktus, mažiau stresuoti ar depresuoti.

Žodžiu, tikrai knyga pateisino tą populiarumą, kurio ji susilaukė. Ir nors aš knygų balais nevertinu, duodu jai 10/10.

Yra dar, berods, dvi, Yuval Noah Harari knygos, bet aš kažkaip privengiu jų, bijau, kad nebebus tokios įdomios. Bet ok, jei pritruksiu knygų klausimui, tai imsiuosi jų.

Beprotiškai fantastiškai gera knyga pajusti intelektinį malonumą.

3 comments

  1. Nuolaidos kodą įdėjau, kažkaip buvau užmiršęs jį ten patalpinti 🙂 Šita knyga ir man labai patiko, tikrai viena geriausių iš kada nors skaitytų/klausytų. Dabar kaip tik klausau antrąją – Homo Deus, tai perklausius pusę, mintys apie ją tokios labai įvairios… Jei trumpai, tai religingiems žmonėms, ji, tikriausiai, nepatiks. Aš esu tikintis, bet ne religingas, tai knygos informaciją mano smegenys priima ir nebando jai priešintis 😀 Žodžiu, Homo Deus labiau liberaliems žmonėms turėtų patikti.

    Like

  2. Hmz, suintrigavai su ta Homo Deus. Nes aš panašiai kaip tu. Dabar turiu gal 20 valandų klausymo jau pasiruošęs, baigsiu, tada bandysiu demo variantą paklausyti, gal patiks.

    Like

Leave a comment