Tags

, , , , , , , , , ,


Tęsiam tradiciją su žmona savaitgaliais eiti į kino teatrą. Vieną savaitgalį praleidom, nes buvom išvažiavę į Jūrmalą, bet šį jau žmona mane kalbino, kad einam. Aš kažkaip pats suabejojau. Būvau nužiūrėjęs filmą “Sąskaitininkas” žiūrėjimui, bet po paskutinių filmų su Tomu Hanksu, kurie nebuvo vau, net bijojau eiti į filmą su įžymiu aktorium. Ben Affleck. Na, paskutinis ką iš jo gero pamenu, tai jo ne aktorinį darbą, o režisierinį “Argo”. Na, taip “Argo” geras. Patiko. Bet ką gero Benas Affleckas suvaidinęs taip ir nepamenu. Na, ok, einam, pažiūrėsim, vis geriau, nei savaitgalį dirbti. Sąskaitininkas / The Accountant (2016):

the-accountant

Rež.: Gavin O’Connor
Vaidina: Ben Affleck, Anna Kendrick, J.K. Simmons ir kt.

Pradedam žiūrėti, ir nuo pirmų minučių įtraukia. Autizmu sergantis vaikas, kuris turi ypatingų protinių sugebėjimų. Man visada tokie primena mane. Na, gal dėl ypatingų sugebėjimų ir perlenkiu, bet sakykim pas mane labai lengva autizmo forma. Nekvailas, nemėgstu socialinių ryšių, taip pat kaip ir jiems būna, kad smegenys spaudžią kaukolę ir tarkim pasikratojantys judesiai arba atvirkščiai susikoncentravimas padeda nuraminti smegeninę. O socialiniai ryšiai. Aš dažnai iš vis stebiuosiu kaip susiradau žmoną. Nors darbe mane laiko komunikabiliu ir įdomiu žmogumi. Aha, aš kaip tikras talentingas autistas, tiesiog išmokau bendrauti. Ir dabar man tai kaip darbas. Na, ok, ne autistas, bet intravertas esu. Net nuvažiuoti pakeisti automobiliui padangas – man problema. Ir atidėlioju iki paskutinio momento. Ok, parašau įrašą ir važiuoju.

Pavadinimo vertimas. Sąskaitininkas. Džiaugiuosi, kad “The Accountant” išvertė ne Buhalteris. Rusai išvertė Auditorius, na, irgi logiškai, gal net labai tiksliai, bet …. Man kaip vertimas tiksliausias būtų Apskaitininkas, bet šiaip Sąskaitinininkas labai patinka filmo kontekste. Kažkoks toks mistifikuotas, kaip ir pats veikėjas. Žodžiu, tobulas vertimas.

Taigi autistas vaikas, po kelių šeimos tragedijų, po griežto tėvo auklėjimo, užauga genialiu apskaitininku, kurio klientai patys turtingiausi pasaulio žmonės, ir dažniausiai susiję su nusikalstamu pasauliu. Ir labai keista, kaip jis sugeba suktis tarp tokių pavojingų žmonių.

Iš principo žiaurus ir beširdis, nors moteris ir jį išmuša iš vėžių. Ach, ta meilė 🙂

Filme nors ir pilna veiksmo, bet kažkaip ne per daug.

Pirma rimtesnė scena, kur Affleckas susitinka su darbdaviu, jo veide matau šypsenėlę. Ir man pasirodė, kad tai buvo Beno šypsenėlė, tipo, aha, gerai suvaidinau. Nors iš kitos pusės galima traktuoti, kad visgi tai jo užslėptos socializacijos problemos. Kaip ir derėtų būti socialiam, šypsotis, bendrauti, bet jis tai užspaudžia savyje.

Apskritai likau filmu sužavėtas. Net tai, kad atėjome į super mažą salytę žiūrėti, nesugadino viso įspūdžio. Ir aplink buvo pilna žiūrovų ir visi kramsnojo. Nesuprantu, ko eina į filmą, pavalgyti? Čia gal tas suveikė momentas, kad kai ėjau į Tomo Hankso filmus tikėjausi kažko tokio vau. O čia tikėjausi tiesiog maloniai praleisti laiką, o kad bus įdomus filmas nesitikėjau, net atvirkščiai, tikėjausi, kad bus visiška vidutinybė, eilinis Holyvudinis šlamštas, popsas.

the-accountant-2 the-accountant-3 the-accountant-4 the-accountant-5 the-accountant-6 the-accountant-7 the-accountant-8

Bet man patiko. Net duosiu 9/10. Duočiau gal net 10. Bet filmo minties nepagavau. Pagrindinės. Juk turi nešti filmas kažkokią tai misiją, kažkokią pagrindinę idėją. Dabar man atrodo, kad tai grynas popsas, tiesiog, kad būtų labai įdomu žiūrėti, bet jokios aukštesnės idėjos nėra. Gal dėl to, kad mano manymu, sąskaitininkas taip ir liko blogietis, gal aš tikėjausi, kad filmo pabaigoje paaiškės, jog jis slaptas gerietis.

Man buvo be galo įdomu žiūrėti. Seniai su tokiu malonumu žiūrėjau Holyvudinį popsinį (čia gal tik aš taip supratau) filmą.

Ne viską supratau. Pvz. to “Trečio luito už saulės” daktaro Salomono (na, vis tiek labai juokinga, kai po tiek metų komedijinio vaidinimo tenka vaidindi rimtą vaidmenį) machinacijų schemos nesupratau. Išima pinigus iš savo įmonės ir po to grąžina, jau neaišku kokia čia nauda, o dar samdo auditorių, kad pačio machinacijas rastų, dar neaiškiau.

Na, žodžiu, man patiko. 9/10.

