Tags

, , , , , , , , , , , , , ,


Nesibaigiančios Antano L. rekomendacijos. Dar gerai, kad vaiką į treniruotes vedu, tai kartais turiu šiek tiek laiko pažiūrėti, gaila, ked per vieną treniruotę nespėju viso filmo pažiūrėti. Bet šį kai pradėjau žiūrėti, tai grįžęs namo užsidėjau baigti žiūrėti nepriklausomai kas dedasi pasaulyje. Žmona zyzė, kad nori žinias žiūrėti, bet teko nereaguoti į jos zyzimus. Taigi – Nuotaka / La Novia / The Bride (2015):

la-novia

Šalis: Ispanija, Turkija, Vokietija
Rež.: Paula Ortiz
Vaidina: Inma Cuesta, Álex Garcia, Asier Etxeandia, Leticia Dolera, Luisa Gavasa, Carlos Álvarez-Novoa ir kt.

Oficialus filmo siužetas:
Dar vaikystėje Leonardas, Nuotaka ir Jaunikis tapo neišskiriama trijule. Metams bėgant nepastebima, stipri ir nepertraukiama meilė surišo Nuotakos ir Leonardo širdis. Nelaimei, jų šeimos nuolat kursto nesantaiką ir abipusę neapykantą perduoda iš kartos į kartą. Ilgai trunkantį konfliktą tikimasi išspręsti sutartomis vedybomis, kad Duktė iš vienos šeimos ištekėtų už Sūnaus iš kitos šeimos. Tačiau Likimas ir Mirtis rašo visiškai kitokį – kruvinos nesantaikos – scenarijų, nes Nuotaka yra seniai įsimylėjusi Leonardą. Gražuolė paklūsta tėvų valiai, bet dieną prieš tuoktuves ji sutinka elgetą žiniuonę ir išgirsta lemtingą patarimą („netekėk už jo, jei nemyli“).

Moderni ir ugninga ispanų poeto ir dramaturgo Federico García Lorca‘os pjesės „Kruvinos vestuvės“ adaptacija buvo nufilmuota Kapadokijoje (Turkija) ir Monegros pusdykumėje (Ispanija).

„Stilinga drama yra sukurta didelio ekrano ir tobulo garso žavesiui. Filmas užburia jausmų galia, įspūdingais peizažais, ugningais šokiais, erotiniu intymumu, neprilygstamojo japonų kompozitoriaus Shigeru Umebayashi (Wongo Kar Wai’aus „Meilės laukimas“, „2046“, „Didysis meistras“) muzika, talentingų aktorių pasirodymais.“

O dabar ir nuo savęs ką nors parašysiu.

Filmas užburia nuo pat pirmo kadro.

la-novia-2

Sudomina, įtraukia ir nebepaleidžia.

Praktiškai pradžioje parodoma pabaiga (beveik), tada grįžtama į pagrindinę istoriją, dar su flašbakais į vaikystę. T.y. kaip ir pabaigą beveik žinome, bet vis tiek filmas prikausto dėmesį. Įgarsinimas tiesiog fantastiškas, tos dainos, ta ispanų kalba, šokiai ir visa kita, šis filmas tikras meno kūrinys.

Tiesa, nesutinku su oficialiu aprašymu, kad vestuves nulėmė tėvų susitarimas. Neteisingas mano manymu visai. Viskas sudėtingiau. Meilės trikampis, nors net keturkampis. Aistra. Beprotiška viską deginanti aistra. Kiek poezijos šiame filme. Lyg Šekspyro “Romeo ir Juljeta” eiliuotą žiūrėtume. Tik čia visai kitaip. Net eilės kitokios.

Ne viską supratau. Iš kur ta šeimų nesantaika nesupratau, bet gal tiesiog norėta parodyti, jog ji yra ir tiek. Ir du įsimylėjeliai turi gyventi toje nesantaikoje. Nors vėl, tikrai nemanau,kad jie nesusituokė dėl šeimų nesantaikos, juk jis vedė jos pusseserę, taip kad čia ne šeimų nesantaika sutrukdė jiems, panašu, kad jie patys per savo kvailus charakterius išsiskyrė.

Yra šiek tiek mistinių scenų. O šiaip tai ta Ragana, tai ji pati senatvėje? Bent jau iš paskutinio kadro dykumoje taip pasirodė. Nors nelabai logiška būtų. Čia gal iš to oficialaus aprašymo Likimas, nors ir tas man nepatinka. Gal tiesiog tai žiūrėti kaip į meninę išraišką ir ne visur ieškoti logikos. Tada kaip ir viskas susidėlioja į savo vietas. Juk toks gyvenimas ir yra.

Filmas dar labai man skaudus, nes man priminė mano vestuves. Bet apie tai nerašysiu, nenoriu prisiminti, o ir nuotaika ne ta. Gerai, kad mes lietuviai šalti, ne taip kaip tie ispanai, o tai, oi, būtų pasibaigę ir man taip pat kaip šiame filme 🙂

la-novia-3 la-novia-4 la-novia-5 la-novia-6 la-novia-7 la-novia-8 la-novia-9 la-novia-10 la-novia-11 la-novia-12

O filmas savo menine išraiška tiesiog nuostabus. Kiekviena scena, kiekviena veido išraiška, daina ar šokis, eilės ar pokalbiai, vizijos ar vaizdai. Tiesiog nerealu.

Tiesiog ir man trūksta žodžiu, taigi tiesiog 10/10. Nerealus.

Advertisements