Filmas: Senis ir jūra / The Old Man And The Sea (1990)


Filmas iš LvB kolekcijos. Šį filmą pradėjome žiūrėti kartu su žmona dar prieš giliąją filmų nežiūrėjimo depresiją. Žmona po 15 minučių užprotestavo, o aš neturėjau rimtų argumentų pasakyti, kad čia labai geras ir įdomus filmas. Na, o aš kai vėl atsigavau ir pradėjau žiūrėti filmus, nutariau, jog reikia baigti žiūrėti. Juk tai pagal pačio Ernesto Hemingvėjaus novelę. Klasika. Tik vėl su šita klasika. Mokykloje aš nelabai mėgau klasikos, todėl ir Hemingvėjaus, kiek pamenu, nesu nieko skaitęs. Ok. Pabandom nors per filmą užkamšyti išsilavinimo spragas. Filmas: Senis ir jūra / The Old Man And The Sea (1990):

the-old-man-and-the-sea

Rež.: Jud Taylor
Vaidina: Anthony Quinn, Gary Cole, Patricia Clarkson ir kt.

Atkreipiu dėmesį, kad žiūrėjau būtent 1990 metų televizinę versiją, o ne seną 1958 metų, berods Oskarams apdovanotą, ekranizaciją. Kiek vėliau skaičiau atsiliepimus, tai apie 1990 metų net geresni atsiliepimai, nes geriau perteikė Hemingvėjaus dvasią, nors ir labaiu nukrypo nuo jo apysakos. Ir tikrai. Nors ir neskaitęs šios apysakos aš pasijutau, lyg skaityčiau. Viskas taip lėtai. Bet vaidyba neįtikėtinai gera.

Iš tikrųjų, tai vos sugebėjau baigti žiūrėti. Buvo labai nuobodu žiūrėti. Bet dabar, kai praėjo jau pora savaičių nuo pažiūrėjimo, net kažkaip džiaugiuosi, kad įveikiau save, ir baigiau.

Oficialus aprašymas:

Ernestas Hemingvėjus (1899-1961)

Viena ryškiausių XX a. pirmosios pusės asmenybių,

Amerikiečių realistas, romantikas. Novelių, trumpų istorijų rašytojas, Nobelio literatūros premijos laureatas. Taip pat vienas žymiausių ,,prarastosios kartos” atstovų.Filmas pasakoja apie seną žvejį Santjagą. Senis (Santjagas) – vienišas, užsidaręs žvejys. Jis jau 84 dienas nieko nepagauna, tačiau nepraranda vilties to padaryti vis kitą dieną. ,, Nauja diena – nauja viltis.” Jam ištikimai padeda vienintelis juo tikintis draugas Berniukas, bet tėvai jam uždraudžia plaukti žvejoti su seniu, kuris retai pagauna žuvų, į jūra, tačiau berniukas visada padeda jam krante. Bet „laimė juk ateina pas žmogų įvairiu pavidalu“… Nors seniui ir labai nesiseka ir jis yra patyręs labai daug likimo smūgių, jis vis tiek nepraranda vilties. ,,Žmogų galima sunaikinti, tačiau nugalėti neįmanoma.” ,,Niekas neturi pasilikti vienas senatvėj. Tačiau tai neišvengiama.“

Senis nuplaukia tolėliau į jūrą ir jam užkimba milžiniška žuvis. Taip prasideda Senio ir žuvies kova. Didžioji žuvis jį nutempia toli į jūrą. Taip plaukiant senis mąsto apie daugelį dalykų, o žuvis, kurią senis pagauna, ilgoje kovoje žuvis ir senis tarsi tampa draugais.
Vis dėlto jis priverstas progai pasitaikius ją nugalabyti. Jam grįžtant namo jį ir jo laivelį vienas po kito užpuola rykliai…
Bejėgiškumas prieš gamtą. Žmogaus fizinių ir dvasinių jėgų išbandymas, per šį išbandymą atsiskleidžiančios taurios žmogaus savybės: drąsa, ištvermė, pasitikėjimas savimi.

Didingą svajonę ne taip lengva pasiekti, siekiant jos sutinkame labai daug kliūčių.

Filme atskleidžiama Senio ir Berniuko draugystė bei pagarba vienas kitam, tikėjimas pačiu savimi, drąsa, valia, žmogaus savitumas.

Pabrėžiama kaip stipriai galima siekti savo svajonės, savo tikslo, savo gyvenimo prasmės.

the-old-man-and-the-sea-2 the-old-man-and-the-sea-3

Taigi, net nežinau kiek duoti balų. 7/10. Šiaip ar taip žiūrėjosi nuobodžiai, bet minčių po žiūrėjimo sukėlė.

 

6 comments

  1. Aš kaip filmu eksperte visiskai su jumis nesutinku nikeas negali vertinti filmu ypac jus bye bye

    Like

  2. Nemanau kad jūs turite teise rasyt kazka apie mano megstamiausia filma kas tu tokia isvis? Susitiksim teisme.

    Like

  3. Filmą peržiūrėjau. Labai įdomus ir geras. Nerašinėkit nesamonių apie filmus kurie yra oskaro verti. Matosi kad neturit nieko gero pasakyti tiesiog tuščia puodynė….

    Like

  4. Jūs skonio neturite ponia kodel mano filmą taip ižeidinėjate……. jei izeidinejate filma izeidinejate ir mane laukiu atsiprasymo iki 9:00 val vakaro kitaip ateisiu pas jus i svecius nesina molotovo kokteiliu. Pasivaisinsim.

    Like

Leave a comment