Tags

, , , , , , ,


Šį filmą norėjau jau labai seniai pažiūrėti. Net kažkada buvau pradėjęs žiūrėti, bet kaip visada žmonai pradžia nepatiko, tai nutraukėm. Bet aš vis tiek norėjau pažiūrėti. Nes tai filmas apie labai įdomią istorinę asmenybę Martyną Liuterį, ištisos krikščionių pakraipos pradininką, galima sakyti protestantizmo tėvą (o kas motina? Kalvinas? 🙂 ). Taigi Liuteris / Luther (2003):

Luther

Taigi žmona išvarė į klasiokų susitikimą, tai aš ta proga irgi nutariau nedirbti ir pažiūrėti kiną.

Pradedu žiūrėti ir nesuprantu, kažkas ne taip. Tas aktorius kažkaip keistai žiūrisi. Taip ir baigiau žiūrėti nesuprasdamas, kuo tas aktorius mane erzina. Pagooglinau, aha, taigi čia tas pats Joseph Fiennes, kuris vaidino pagrindinį vaidmenį ir erotiniame trileryje Nužudyk mane švelniai / Killing Me Softly. Tai štai kur šuo pakastas. Erotinis veikėjas ir vienuolis, giliai tikintis žmogus man nesiderino. Bet, ok. Žiūrėjau kaip istorinį filmą ir stengiausi atsiriboti nuo aktorių, vaidybos ir dekoracijų.

Kadaise Martinas Liuteris buvo katalikų bažnyčios vos ne kad priešas numeris vienas. O dabar atvirkščiai, per mišias girdėjau, kaip Liuterį kunigas išstatė kaip sektiną pavyzdį, kaip tikrai tikintį žmogų. Ir tikrai kiek pažiūrėjau, tai filme išsakytos jo idėjos yra dabartinės katalikybės pagrindas. Dievas yra mylintis, o ne baudžiantis. Apie indulgencijas ir kitą biznį jau net neminint.

Pas dabartinius liuteronis tai kas mane erzina, kad jie labai nuvertina Marijos vaidmenį. Na, taip, dauguma katalikų pervertina, sudievina Mariją, o liuteronai atvirkščiai – pamatė kaip mes kalbam Sveika Marija, tai toks vos ne pasišlykštėjimas. O šiaip ar taip tai Dievo Motina. Aš savo mamą gerbiu. Tai kodėl reiktų negerbti ne bet ko, o pačio Dievo Motinos? Bet gal čia tiesiog tokios asmenybės. Nedaug aš tų liuteronų pažįstu: mano studentavimo laikų draugas (pastorius net dabar) ir mano žmonos draugė. Draugas išvažiavo tai nebesusitinkam per tuos reikalus, o su žmonos drauge, beje, labai sutampa požiūriai į Dievą. Abu skeptiškai žiūrim į visokias apeigas ir pan. bei bandom ieškoti esmės.

Oi, nieko nerašau apie filmą. Žodžiu, kaip istorinis, biografinis man patiko. Toks, ale, dokumentinio tipo. Jokios intrigos, jokios įtampos, jokio dirbtino scenarijaus. Bet aš ir tikėjausi, kad toks bus. Tai ir tikiuosi, kad pakankamai tikroviškai pavaizduota Liuterio istorija.

Luther (2)

Rekomenduoju tiems, kas nori pažiūrėti biografinį istorinį filmą apie tikrai gilaus tikėjimo žmogų Martyną Liuterį, kuris nepabijojo pasipriešinti tokiems dideliems autoritetams kaip Popiežius ir kiti aukšti bažnyčios hierarchai. Ir ieškojo tikro Dievo, kurį žmonės bandė paslėpti.

Jei katalikai nebūtų dabar reformavesę ir atsigręžę į esmę, tai tikrai ir aš dabar susidomėčiau labiau protestantizmų. O dabar gerai man ir pas katalikus. Jų juk irgi įvairiausių yra. Kažkada atėjo į mūsų bendruomenę svečias iš kitos bendruomenės. Papasakojom ką mes veikiam, kokiom idėjom gyvenams (Didysis Sprogimas, mokslas ir Dievas ir pan.). Ui, sako, na mes dar taip toli nepažengėm 🙂

Žodžiu, Martinas Liuteris – tikėjimo pavyzdys.

