Filmas: Liuteris / Luther (2003)


Šį filmą norėjau jau labai seniai pažiūrėti. Net kažkada buvau pradėjęs žiūrėti, bet kaip visada žmonai pradžia nepatiko, tai nutraukėm. Bet aš vis tiek norėjau pažiūrėti. Nes tai filmas apie labai įdomią istorinę asmenybę Martyną Liuterį, ištisos krikščionių pakraipos pradininką, galima sakyti protestantizmo tėvą (o kas motina? Kalvinas? 🙂 ). Taigi Liuteris / Luther (2003):

Luther

Taigi žmona išvarė į klasiokų susitikimą, tai aš ta proga irgi nutariau nedirbti ir pažiūrėti kiną.

Pradedu žiūrėti ir nesuprantu, kažkas ne taip. Tas aktorius kažkaip keistai žiūrisi. Taip ir baigiau žiūrėti nesuprasdamas, kuo tas aktorius mane erzina. Pagooglinau, aha, taigi čia tas pats Joseph Fiennes, kuris vaidino pagrindinį vaidmenį ir erotiniame trileryje Nužudyk mane švelniai / Killing Me Softly. Tai štai kur šuo pakastas. Erotinis veikėjas ir vienuolis, giliai tikintis žmogus man nesiderino. Bet, ok. Žiūrėjau kaip istorinį filmą ir stengiausi atsiriboti nuo aktorių, vaidybos ir dekoracijų.

Kadaise Martinas Liuteris buvo katalikų bažnyčios vos ne kad priešas numeris vienas. O dabar atvirkščiai, per mišias girdėjau, kaip Liuterį kunigas išstatė kaip sektiną pavyzdį, kaip tikrai tikintį žmogų. Ir tikrai kiek pažiūrėjau, tai filme išsakytos jo idėjos yra dabartinės katalikybės pagrindas. Dievas yra mylintis, o ne baudžiantis. Apie indulgencijas ir kitą biznį jau net neminint.

Pas dabartinius liuteronis tai kas mane erzina, kad jie labai nuvertina Marijos vaidmenį. Na, taip, dauguma katalikų pervertina, sudievina Mariją, o liuteronai atvirkščiai – pamatė kaip mes kalbam Sveika Marija, tai toks vos ne pasišlykštėjimas. O šiaip ar taip tai Dievo Motina. Aš savo mamą gerbiu. Tai kodėl reiktų negerbti ne bet ko, o pačio Dievo Motinos? Bet gal čia tiesiog tokios asmenybės. Nedaug aš tų liuteronų pažįstu: mano studentavimo laikų draugas (pastorius net dabar) ir mano žmonos draugė. Draugas išvažiavo tai nebesusitinkam per tuos reikalus, o su žmonos drauge, beje, labai sutampa požiūriai į Dievą. Abu skeptiškai žiūrim į visokias apeigas ir pan. bei bandom ieškoti esmės.

Oi, nieko nerašau apie filmą. Žodžiu, kaip istorinis, biografinis man patiko. Toks, ale, dokumentinio tipo. Jokios intrigos, jokios įtampos, jokio dirbtino scenarijaus. Bet aš ir tikėjausi, kad toks bus. Tai ir tikiuosi, kad pakankamai tikroviškai pavaizduota Liuterio istorija.

Luther (2)

Rekomenduoju tiems, kas nori pažiūrėti biografinį istorinį filmą apie tikrai gilaus tikėjimo žmogų Martyną Liuterį, kuris nepabijojo pasipriešinti tokiems dideliems autoritetams kaip Popiežius ir kiti aukšti bažnyčios hierarchai. Ir ieškojo tikro Dievo, kurį žmonės bandė paslėpti.

Jei katalikai nebūtų dabar reformavesę ir atsigręžę į esmę, tai tikrai ir aš dabar susidomėčiau labiau protestantizmų. O dabar gerai man ir pas katalikus. Jų juk irgi įvairiausių yra. Kažkada atėjo į mūsų bendruomenę svečias iš kitos bendruomenės. Papasakojom ką mes veikiam, kokiom idėjom gyvenams (Didysis Sprogimas, mokslas ir Dievas ir pan.). Ui, sako, na mes dar taip toli nepažengėm 🙂

Žodžiu, Martinas Liuteris – tikėjimo pavyzdys.

15 comments

  1. Marija- Dievo motina? Nu tu ir zagnul 🙂 … Kita vertus, nekaltinu taves, nes tai net ne tavo sugalvota teorija, sita dogmai keliu simtu metu senumo. Sory uz tiesuma, bet ar ne kvaila situacija: susirenka chebra, nubalsuoja uz kazka ir tai tampa garbintina?.. Dzin viskas: tiek realybe, tiek Rasto aiskus zodziai, mes cia bosai, mes nusprendem ir psio… Mes svarbiau uz viska?.. Doičland uber alles ? 🙂

    Marija būtina gerbti. Uz istikimybe Dievui, uz tai, kad isidejo Jo pazadus sirdin ir istikimai laikesi ju… Bet ji nera Dievo gimdytoja. Tai Dievas ja sukure, o ne ji JI.. Marija lygiai toks pat zmogus kaip ir mes visi. Jos kultas buvo dirbtinai sukurtas sekant, tarp kitko, seniau buvusiu civilizaciju analogiskais moteriskais, motiniskais kultais. Izide, Astarte… Ar dar reik vardint?.. Pakanka pasiguglinti siek tiek ir taps daug kas aisku… Nekalbant jau apie visokius Marijai priskiriamus titulus kurie siaip negali priklausyti jokiam zmogui, tik vienam Dievui. Nuliudusiuju paguoda? Tai Jezus yra nuliudusiuju paguoda…. Ir tt ir pan. Labai apgailetinai atrodo, kai zmogus garbina zmogu, manydamas jame atrasti stiprybe ir paguoda… Mes sukurti garbinti Dieva, o ne Jo kurinius…

    Like

  2. O tai ne Marija pagimdė Jėzų Kristų? O Jėzus Kristus ne Dievas? Aišku, kad pirminis yra Dievas, bet jis įsikūnijo į žmogų ir tai padarė per Mariją. Taigi Marija yra pagerbta tarp moterų. Beje, taip ir skamba malda:
    Sveika, Marija.
    malonės pilnoji, tu pagerbta tarp moterų – na, juk ji vienintelė ta išrinkta.
    Šventoji Marija, melskis už mus – mes prašome, kad ir Marija melstų Dievą, tikėdamiesi, kad ji ten arčiau Dievo, kaip išrinktoji. Aišku, čia dar yra klausimas ar mes tikime Šventųjų bendravimu (iš išpažinimo “Tikiu į Dievą”). Tikrai yra krikščionių, kurie atmeta šį tikėjimą.

    Tik sakyčiau reiktų atskirti garbinti ir gerbti. Aš sakau, kad gerbti. O kad kai kurie krikščionys perlenkia lazdą tą ir aš pripažįstu. Neseniai mačiau gedulingus pietus (ruošiau juos). Tai atkreipiau dėmesį kokias maldas kalbėjo. Persižegnojo ir Sveika Marija. Ai, dar Amžinąjį atilsį duok mirusiąjam Viešpatie ir amžinoji šviesa jam tešviečia. Ir viskas. Vat ir pasirodė ir man, kad Marija šiuo atveju buvo svarbesnė už Dievą.

    Like

  3. Luko 11: 27- 28

    Jėzui bekalbant, viena moteris iš minios Jam garsiai sušuko: “Palaimintos įsčios, kurios Tave nešiojo, ir krūtys, kurias žindai!”
    Jis atsiliepė: “Labiau palaiminti tie, kurie klausosi Dievo žodžio ir jo laikosi”.

    Cia Jezus atsikerta bandymams sureiksminti ir garbinti Marija. Zmones garbinami grynai zmogiska iniciatyva, ne Dievas yra to iniciatorius, bet mes, nes is prigimties esame stabmeldziai, nuolat garbiname kitus, nuolat sureiksminame zmones, prikuriame nebutu dalyku apie juos, priskiriame jiems savybes kuriu jie niekada neturejo… Taip gimsta kultai, sektos. Pvz Siaures Koreja, kaip valstybe, yra viena is didziausiu sektu, savo lyderius laikanti dievybemis.

    “Vat ir pasirodė ir man, kad Marija šiuo atveju buvo svarbesnė už Dievą.”

    Nu cia, kaip as vadinu, is serijos “trukt uz varcios ir vel is pradzios” 🙂 Kiek kartais tenka susidurti su katalikais, nuolat si situacija kartojas, sneka sneka apie Dieva, Jezu,o poto tik staiga bac kazkokia “faze” ar zachodas uzeina, ir psio, be Marijos jie ne krust 🙂 … Skaitau, tai yra tam tikra dvasine nelaisve, i kuria zmogus ipuola per nesupratima.

    Del sventuju. Visi tikintys Jezumi, yra sventieji.Paulius daug kartu laiskuose butent tai ir turi omenyje. Taigi, visi bendraujame. kol gyvi. Kai mirsime, niekas su mumis nebendraus, nes Dievas draudzia bendravima su mirusiuju pasauliu, kadangi tai susije su okultizmu. Visas tas Marijos kultas butent ir kvepia elementariu okultizmu. Tiesa pasakius, is pirsto lauzta visa ta teorija. Jei paklaustum kataliku teologu, jie taip ir atsakytu, kad jokiu irodymu nera. O i klausima “kodel tad jus sekate tuo kas neirodyta ir abejotina?”, jie dazniausiai nervingai atsauna, atstok, tokia tradicija… O kas ta tradicija, tai ne Pylipas is kanapiu nesupras… 🙂 Taigi, iskart ir pasimato, kad tiesa siuo klausimu niekam nerupi, svarbesnis dalykas yra issaugoti kazinkokia sunkiai suvokiam sunkiasvore tradicija… Kai neiseina argumentuoti, dazniausiai zmogus, nenoredamas prisipazinti esantis kvailio vietoje, parodo susierzinima ir skubiai pasitraukia nuo klausianciojo, pakeliui isvadindamas ji atskalunu ir vertu pragaro… 🙂

    Arciau Dievo yra Tas kuris mire ir prisikele… Kitu nera… Niekas kitas negali stoveti Dievo akivaizdoje, aport To kas vertas to.

    O Marija prabilo: “Mano siela šlovina Viešpatį,
    ir mano dvasia džiaugiasi Dievu, savo Gelbėtoju

    Luko 1: 46- 47

    Marijai tai pat reikalingas Gelbetojas. Nes ji paprastas nuodemingas zmogus su nuodeminga prigimtimi, paveldeta ir Adomo su Ieva. Tad ji dziaugesi Dievu, vadindama Ji savo Gelbetoju.
    Marija nera kazkokia dangaus sekretore, mamačkytė 🙂 , kurios funkcija (kaip mano dauguma kataliku)- “sutvarkyti” isibuševalinusi Sunu, kad anas “malku nepriskaldytu”:) Ar Jezui 5 metai gal kad reik Ji kontroliuoti? Na kai buvo 5 eri tai mama galimas dalykas Jam ir kailin ikresdavo 🙂
    Jezus nera neadekvatus asmuo, valdomas nestabiliu emociju, kaip kartais zmones galvoja 🙂 Mat Jezui siandien “ne faze”, tai reik varyt pas mamyte kad Jis isibusevalines nenusiustu pragaran :)))
    Jei nori zinot, Marija buvo krikscione, paprasta krikscione moteris. Po Jezaus prisikelimo ir uzengimo pas Teva juk Jezaus mokiniai pa prizuiurejo, ji lanke krikscioniu bendruomene, na, ir niekas jos ten garbinti nesiruose- Marija kartu su kitais tikinciaisiais garbino Jezu…. O ten kas su ja veliau atsitiko ar neatsitiko tam irodymu jokiu nera, tad spekuliuoti tuo kas neirodyta ir nezinoma, butu kvaila.

    Like

  4. Marija – tai Jėzaus Kristaus motina. Katalikai, visam pasaulyje Mariją gerbia kaip visų tikinčiųjų, ir kaip Bažnyčios motiną. Turiu daug draugų Brazilijoje, ir ne dog Dieve ką nors pasakyti apie GVADALUPĖS apsireiškimą. Lietuviai prisiminkime ir ŠILUVĄ … Švč. Mergelė Lietuvoje yra meldžiamiausia … ir prašoma pagalbos, užtarimo…
    Stačiatikiai, jeigu ne klistu šv. Marijos pagerbimo dieną švenčia rugpiūčio 22 d.
    Marija (Mirian) arabai savo korane aprašo kaip Kristaus motiną. Ji yra vienintelė moteris, m u s u l m o nų šventojoje knygoje minima moteris.
    Daug teko lankytis stačiatikių cerkvėse. Stačiatikybėje Šv. Marija yra vaizduojama ikonose.
    Sėkmės ir geros darbo … dienos 🙂

    Like

  5. Gluosni, tai vat Olgerdas ir sako, kad dauguma krikščionių pervertina Marijos reikšmę.

    O kaip yra iš tikrųjų? Ką aš žinau. Skaičiau apie Medjugorje Marijos apreiškimą. Na, be tų gerų atsiliepimų, skaičiau ir neigiamų. Kažkoks katalikų kunigas (pamiršau koks, yra internete) parašė visą straipsnį bandydamas įrodyti, kad ten ne Marijos, o piktosios dvasios apreiškimas. Ir net jo argumentacija visai logiška. Tačiau o ką man žinoti, gal kaip tik jo lūpomis kalba piktasis? Aš pats net kelis kartus buvau Medjugroje (Šiluvoje irgi). Man paliko įspūdį. Labiausiai ta atmosfera, tie draugiško žmonės, jų tikėjimas. Ta vieta (atmosfera) sustiprina tikėjimą, kai kas net atranda ten Dievą, Kažin ar tai iš piktojo, jeigu taip. O jei ir pradžia iš piktojo, tai Dievas jį pergudravo ir perkeitė viską taip, kad viskas eitų į gera.

    Dėl Šventųjų (pomirtinio) bendravimo. Ot negaliu komentuoti. Tik supratau, kad per mažai Šventąjį Raštą skaitau. Per mažai.

    Like

  6. Atf, nepamirsk, kad nesu visazinis an neklystantis, tad many neisstatinek kaip koki standarta 🙂 …

    “Tik supratau, kad per mažai Šventąjį Raštą skaitau. Per mažai.”

    Tai pataisoma 🙂 , svarbu but noras.

    Ten del tu Medjugorje ir pan. Suprantu, kad tai palieka ispudi zmonems, ten ta visa masiskumo atmosfera ir pan, bet neprosal butu ir savo galva ant peciu tureti, dometis ir pan. Juolab, dvasinem temom medziagos intike yra apsciai, labai pasistorojus, galima ir prapiecorium patapti 🙂 …

    Pasakysiu, kad budamas protestantiskos pakraipos tikntysis, aklai nepasitikiu visu tuo, kas man aiskinama, noriu ir pats “pagauti kampa”, todel manes netenkina, kai man kazkas atnesa jau viska “ant bliudelio” paruosta, sukramtyta, tik valgyk… O vat nenoriu valgyti, kol nesuprasiu, kas man duodama: maistas ar nuodai… Tad mane domina ne tik protestantiska literatura, bet ir katalikiska, ir staciatikiu taip pat. Skaitau, domiuosi, lyginu, analizuoju, ka randu, ar kokias naujas idejas ar ka kitko, tikrinu su Sventuoju Rastu (ka ans sako tuo klausimu 🙂 )… Anksciau buvo kitaip: “valgydavau” viska ka paduodavo, dabar gi noriu zinoti ka valgau … 🙂 Biski gal itarus pasidariau :)))) ….

    Bet juk Dievas is tikinciojo laukia samoningumo, o ne aklo sekimo. O norint samoneti (juokingai cia pasakiau 🙂 ), butina daryti pastangas. Tingisi, aisku … 🙂 Pasroviui plaukti, kas be ko, yra lengviau, na, bet neidomu…

    Like

  7. “Švč. Mergelė Lietuvoje yra meldžiamiausia … ir prašoma pagalbos, užtarimo…”

    O tai Jezus gal kyba koks neigalus, ar ilgalaikiu atostogu isvare kur Maljorkon ar dar kitur, kad reik per “sekretore” Jo ieskoti jei koks rimtas reikals yr ? 🙂 Ar gal valdinga mamyte okupavusi visa Dangu, laksto ten su sluotigaliu ir Jezui neleidzia nieko daryti, komendanto valanda Jam pritaike, 9 vakaro kad namuose butum… 🙂

    O jei rimtai, tai va:

    1 Laiškas Timotiejui 2: 5

    Nes yra vienas Dievas ir vienas Dievo ir žmonių Tarpininkas – žmogus Kristus Jėzus

    Apaštalų darbai 4: 11- 12

    Jėzus yra ‘akmuo, kurį jūs, statytojai, atmetėte ir kuris tapo kertiniu akmeniu’.
    Ir nėra niekame kitame išgelbėjimo, nes neduota žmonėms po dangumi kito vardo, kuriuo turime būti išgelbėti”.

    Ku darytume be pamaclyvo Sv. Rasto ? 🙂 …

    Like

  8. Olgerdai neišstatau tavęs kaip standarto, tik atkreipiu dėmesį į tavo mintis. Jos labai įdomios. Vat ir bandau aiškintis kas ir kaip. Kai ką suprantu, kai ko ne. Kai ko ir nesuprasiu, bet bandau atsekti kur tiesa. Kai kuriuos teiginius aš numetu kaip neesminius, Pvz. yra tokia įdomi katalikų dogma – šv. Marijos nekalto prasidėjimo dogma. Anksčiau galvojau, jog čia turima galvoje, jog Jėzus Kristus Marijoje buvo pradėtas per nekaltą prasidėjimą. Bet tai ne. Ne tik. Dogma teigia, kad ir pati Marija yra nekalto prasidėjimo vaisius. Aišku, kad šiaip apskritai terminas “Nekaltas prasidėjimas” yra labai sunkus ir sunkiai suprantamas. Dažniausiai tai liaudis traktuoja neseksualinį pradėjimą. Nors pats seksualinis pradėjimas nėra nei kaltas, nei nekaltas. Na, bet aš ne apie tai. Man tai ar Marija yra be gimtosios nuodėmės ne esminis klausimas. Gal taip, o gal ir ne. Nelabai tai keičia mano tikėjimą. Nors gal tai tik parodo, kad aš paviršutiniškai gilinuosi? Čia ir gaunasi, kad kas man tinka, tą imu, kas netinka – neimu.
    Deja, bet man Šv. Raštą suprasti labai sunku. Labai. Todėl ir domiuosi antrarūšiais šaltiniais, kurie išaiškintų ką ten rašo. Gal kada subresiu ir pats imsiu suprasti.

    Like

  9. “Dogma teigia, kad ir pati Marija yra nekalto prasidėjimo vaisius. ”

    Nutai va butent kad tik dogma taip teigia. Jokiu irodymu ar net prielaidu siam teiginiui nera. Labai lengva susaukti visuotini susirinkima ir nubalsuoti uz kazkokias dogmas…

    Sutinku, Rastas nelengvas riesutelis, bet zinok, cia velgi nuo daug ko priklauso tas lengvumas ar sunkumas. Ir nuo skaitanciojo poziurio, motyvu, nuo bendro sirdies stovio ir pan. Kam, kodel skaitome? Ir kaip? Kaip zurnala prie alaus beziurint kašį ar kaip gyvenima teikiancius zodzius turincia knyga, per kuria kalba pats Dievas (jei to tikrai nuoširdziai trokstame)?..
    Turiu pvz telefone Biblija, tiesa, anglu kalba King James vertimas. Per eile metu susidare iprotis bei poreikis zvilgteleti telefone bent keleta eiluciu turint laisvo laiko, kad ir kur mieste ir pan. Pagaliau, juk dauguma dabar ismeige akis i telefonus :), kuo as blogesnis ? :))) Zvilgteliu, pamastau kazkiek apie tai ka perskaiciau… Zinoma, paskaitau ir koki Delfi ar dar koki portala, bet ten juk dazniausiai viskas sukasi aplink laikinus dalykus (nesakau, kad jie nesvarbus), o musu sirdys juk nepasitenkina tuo kas laikina, bet ilgisi kazko to, kas niekada nenuverteja… Taigi, yra pasirinkimas: dometis praeinanciais dalykais arba tais kurie is auksciau… Tai cia jau ziurint ko labiau ilgisi musu sirdys (ty mes patys)…

    Kolosieciams 3:2

    Mąstykite apie tai, kas aukštybėse, o ne apie tai, kas žemėje.

    skamba sektantiskai? 🙂 Galbut… 🙂 Kai gerai pagalvoji, krikscioniu likimas yra buti pasaulyje, bet ne is sio pasaulio… Dvasine prasme, zinoma. Mes ir esam, matomai, tikrieji ufonautai 🙂 … Sposinu, manau, supranti 🙂

    Like

  10. Aš mat visada, jei ką skaitau, tai nuo pradžių iki galo. Tai man ir norisi pradėti nuo Senojo Testamento. Ir dar nuo pradžių. O ten labai greitai nueinama į labai sudėtingus arba net ypač neįdomius dalykus. Kažkada užtaikiau kur gal 30 puslapių aprašinėjama kas kam kaip gimė 🙂 Reikia gal tikrai geriau ne iš eilės, o atsitiktinai po truputį. Bet man visada atrodo, kad tada nepagausiu kampo, nesuprasiu esmės.

    Like

  11. “Reikia gal tikrai geriau ne iš eilės..”

    Visaip galima, ir is eiles, ir ne is eiles. Pradzioj gal labiau tinka sistemingas skaitymas, ty is eiles, veliau gal labiau pasirinktinis.

    O del tavo pamineto zodzio “reikia” biski placiau. Is vienos puses, jei jis virs i “nada, Fedia, nada” 🙂 , o sirdyje tikro noro skaityti nebus, tai is to bus mazai tolko, greit issikvepsi. Sirdy turi buti poreikis skaityti Rasta. Nezinau kaip ten teoriskai viskas yra, bet manau, is vienos puses, pats Dievas ideda ta nora per Sv. Dvasia, is kitos puses, esame laisvi ta Dievo paraginima atmesti, ne robotai gi esam. Is savo puses pasakyciau, kad reiketu susirupinti, jei savyje aplamai neatrandam noro studijuoti Rasta, cia jau galima prielaida, kad nugrybavom i lankas ir susideliojom kazkokius kitus prioritetus.
    Kita puse yra ta, kad pradzioj gal visgi reikes kazkiek prisiversti samoningai skaityti, nes, na, kuniska prigimtis ji visada salia, ji kiekviena sekunde mums reklamuoja “gerus” pasiulymus stilium “pailsek… rytoj…. o gal poryt paskaitysi… tu dabar uzsiemes… pavarges…. ir aplamai, kam cia tapti sektantu, tu geriau pasnausk, arba va eik issimaudyt, vasara juk… ” :))

    Zodziu, lenkiu link to, kad kiek ten kas beragintu ar primintu mums apie Rasto skaitymo svarbuma ar aplamai apie Dievo ieskojima, visgi atsakomybe tenka kiekvienam is musu individualiai, galvas ant peciu turime, tad kiekvienas tegu ir ziuri pats savo gyvenimo…

    “Kažkada užtaikiau kur gal 30 puslapių aprašinėjama kas kam kaip gimė ”

    🙂 Nujo, daug kas sako, kad pasipiktina tokiu tekstu, bet va mazai kas pagalvoja, kodel tokie tekstai itraukti i Rasta.
    Siaip, reiketu pradeti nuo paprastesniu tekstu, atskiru Biblijos knygu. Dazniausiai naujatikiams rekomenduojama pradeti ne nuo ST, o nuo NT, konkreciau nuo Evangelijos pagal Jona. Jonas bene aiskiausiai uz kitus evangelistus atskleidzia Jezaus asmenybe, Jo misija ir pan, bene suprantamiausiai paaiskina, kas yra Jezus. Be sio supratimo (kas yra Jezus), kas siaip jau laikoma svarbiausia krikscionisko tikejimo dalimi, asimi, neina eiti toliau, be apreiskimo apie Jezu neiseina suprasti daugumos Biblijos vietu, tad geriau pradeti nuo pagrindo.

    Jezus “lazdavojo” 🙂 to meto Rasto zinovus, jie nors ir skaitydavo Rasta, bet jiems gaudavosi kaip pagal gerai zinoma rusu priezodi “smotris v knygu- vidis figu” : ))) Jie manydavo, kad viska supranta ka skaito, sureiksmindami ST teksta (vien gryna teksta), jie nepagaudavo esmes, nesuvokdavo apie ka raso pranasai. Praktiskai, i Rasta jie zvelge panasiai kaip kokie pagonys, garbindami gamtos reiskinius.

    Jono 5: 39- 40

    Jūs tyrinėjate Raštus, nes manote juose turį amžinąjį gyvenimą. O Raštai liudija apie mane,
    bet jūs nenorite ateiti pas mane, kad turėtumėte gyvenimą”.

    Nezinau paties gyvenimo, tad neisizeisk, kad cia aiskinu tau kaip kokiam naujokeliui 🙂 … Galbut ka as cia parasiau, tu jau viska zinai 🙂 ..

    Like

  12. Kaip ir žinau, bet “Kartojimas – mokslų motina”. Be to, kai sistemingai išrašai, tai viskas kitaip, aiškiau atrodo. Ačiū.

    Like

  13. Filmas neblogas. Cia lb daug prikomentavot ir kiek matau, net ne filmo tema, visko neperskaiciau gal kadanors pilnai perskaitysiu. Teisingai atf paraset kad garbinti ir gerbti du skirtingi dalykai ir kad del Marijos yra lazda perlenkta.
    Jai melstis nereikia, ji ne Dievas, o kurinys. Uz mirusius melstis irgi nereikia, jau per velu. 😦 Na as nekatalike ir niekad ja nebuvau. 🙂

    Like

  14. “Tai atkreipiau dėmesį kokias maldas kalbėjo. Persižegnojo ir Sveika Marija. Ai, dar Amžinąjį atilsį duok mirusiąjam Viešpatie ir amžinoji šviesa jam tešviečia. Ir viskas. ”

    Na, tai viskas seniai aisku: Marijos Helloweenas

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s