Tags

, , , , , , , , ,


Šį filmą norėjau pažiūrėti jau nuo 1979 metų, kai Ridley Scott sukūrė patį pirmą nepakartojamą Alien / Svetimas dalį. Juokauju. Tikriausiai tarybiniais laikais jo išvis nerodė. Na, bet kokiu atveju ne 1979 metais pirmą kartą žiūrėjau Svetimas / Alien. Ir aišku, kad tada pats Ridley Scott kažin ar planavo apie Svetimo pratęsimus, tiksliau priešistorę. Nes pratęsimu buvo ne vienas, visokie Svetimas prieš Grobuonį, nors aišku, kad nei vienas neprilygo pirmąjai daliai. Galvoju reiktų pažiūrėti dabar Svetimą, įdomu, kaip žiūrėtusi 1979 metų spec. efektai. Seniai, seniai kai žiūrėjau, tai pamenu, kad labai patiko tas filmas. Tikrai prisiruošiu pažiūrėti pirmą dalį kada vėl. Mačiau, kad kai kas šią naują dalį žmonės vadina Svetimas 5, o kai kas Prometėjas 2. Šiaip su tais pavadinimais Ridley Scott kažkaip supainiojo, nes man ir lyg atrodo, jog geriau vadintusi Prometėjas 2, nes man tai labiau filmo Prometėjas tęsinys. Nors gal Prometėjaus pavadinime reikėjo žodelio Svetimas, kaip nors Alien: Prometheus. O ir šis filmas kiek suprantu pradžioje vadinosi Alien: Paradise Lost, nors dabar vadinasi Svetimas: Covenant / Alien: Covenant (2017).

Rež.: Ridley Scott
Vaidina: Michael Fassbender, Katherine Waterston, Billy Crudup ir kt.

Beje, įdomu, kad lietuviai žodžio Covenant neišvertė. Na, taip, kaip ir pavadinimas, bet nežinau, aš būčiau vertęs. Aš net nežinojau, kad tai normalus angliškas žodis, kuris reiškia: paktas, sandora, susitarimas. Visai gerai skambėtų Svetimas: Sandora. Nors kažin ar supratau, kur šiame filme įvyko koks susitarimas ar sutartis. Taip, kad man visiškai neaiški filmo pavadinimo prasmė. Beje, rusai tai išvertė: Чужой: Завет.

Taigi, nuo filmo Prometėjas peržiūros labai laukiau, o kas bus toliau, nes po jo mįslių liko be galo daug ir tikėjausi, kad ši dalis šiek tiek paaiškins. Iš principo taip, paaiškino, bet ir supainiojo. Jei kaip ir minėjau Prometėjas toks mistinis, tai šis toks žemiškas, paprastas, be jokių mistikų, kad net gaila. Beveik be mistikų, nes viena fotkė yra mistinė.

Vėl aliuzija į Jėzų Kristų (Paskutinė vakarienė). Bet tai truko taip trumpai, kad visai neaišku, ką norima tuo pasakyti. Na, bet dar laukia berods dvi dalys, kurios gal kai ką paaiškins, nors dabar keista ir nesuprantama ką jose rodys. Juk vieną iš įdomiausių dalykų iš Prometėjaus, Inžinierius, šioje dalyje androidas Dovydas tiesiog visus išžudė. Ką? Nesupratau. Patį Prometėjaus įdomumą – mistinius Inžinierius paėmė ir tiesiog išžudė. Ir kaip dabar galima grįžti prie jų? Gal kaip nors sugalvos, tipo kokį flash back’ą. Arba kokį nors naują veikėją įtrauks.

Keistenybių šiame filme tikrai daug, bet, sakyčiau, kad po šio filmo man pakilo filmo “Prometėjas” markė. Jis dabar man atrodo žymiai įdomesnis, nei kai žiūrėjau pirmą kartą.

O šiaip patiko. Ėjom kartu su žmona. Aš žmoną vis bandžiau atkalbėti, kad neitų, nes jai nepatiks, bet ji užsispyrė eiti kartu. Na, kartu, tai kartu. Atėjom į kino teatrą, tiesa, gaila, kad ne į pačią didžiausią salę patekom, vėl per tuos žmonos pliurpalus, pavėlavom į seansą didžiausioje salėje, dar gerai, kad ne mažiausia, o vidutinė, tai spec. efektai visai neblogai atrodė. Didesnėje dar geriau turėtų viskas atrodyti. Taigi atėjome į salę ir aš pradėjau ją nuteikinėti, kad nezystų, kai bus neįdomu. Pradėjau rodyti su kokiom mergom atėjo kiti. Beje, dauguma vaikinų atėjo ne vieni, o su panom, kas mane nustebino. Buvo tik keletas vaikinų, kurie dviese atėjo, tiesa, nebuvo nei vieno atvejo, kad būtų tik dvi merginos arba viena mergina, bet man svarbiau žmonai buvo parodyti, kad merginos ateina su vaikinais į tokius filmus. Ir nezyzia. Ir beje, ne kokios storos spuoguotos negražios, o praktiškai vos ne bet kuri iš tų atėjusių mane suviliotų.

Žodžiu, padaręs paruošiamąjį darbą su žmona pradedam žiūrėti. Ne, nu tikriausiai pats prikolniausias filmo žiūrėjimas su žmona. Žmona užmiega. Konkrečiai, net knarkti pradeda, gerai, kad ne garsiai, tai netrukdo žiūrėti. Ten filme “svetimas” skerdžia žmogelius, o ji knarkia. Gaila, kad neilgai miegojo, būtų geriau visą pramiegojus ir po to nevarstytų manęs nepatenkintu žvilgsniu.

Po filmo buvo kas salėje ir plojo. Kietai, vadinas kažkam ypač patiko.

Šiaip nors ir siaubo, bet kažkaip man atrodo, kad to kraujo nebuvo per daug. Mane visada nervina, kai šiuolaikiniuose siaubo filmuose (todėl beveik nežiūriu) daug šlykštaus kraujo taškymosi, nors buvo buvo ir šiame to pasitaškymo, bet nežinau manęs tai per daug nesuerzino. Nors iš salės išėjau visas šlapias. Gal tiesiog karšta diena pasitaikė? 🙂

Ai, o kas erzino labiausiai? Kad aktorės kažkokios negražios parinktos (atsiprašau, gal reiktų sakyti ne mano skonio). Nors gal tyčia, kad nebūtų labai gaila kai jas visas išžudo (ai, šiaip tai ne visas). Ai, nors viena graži buvo.

Su nuogais papukais (jep, rodė gražius nuogus papukus) neradau fotkės, bet užtenka ir kojyčių.

Net sekso scena yra. Tikriausiai viena iš kraupiausių mano matytų. Bet jo, šita aktorė graži. Tik labai mažai ją rodo. Man kažkaip maloniau žiūrėti, kai aktoriai patinka. Va, vyrai šiame filme normalūs buvo parinkti, o moterys tai nežinau, man nepatiko.

Tai ir vertinu. 8/10. Lygiai kaip ir Prometėją. Negaliu duoti daugiau už jį. Nebent jam didesnį balą duočiau, bet jau prieš kažkiek laiko daviau 8 ir tada tvirtai daviau tik tiek. Tai nors dabar man kaip ir pakilo Prometėjo vertė, bet ne ant tiek, kad keisčiau vertinimą.

Na, ką belieka laukti naujų dalių. Nes kaip ir aiškiau, ir kaip ir dar painiau.

