Tags

, , , , , , , ,


Kai tik pamačiau filmo “Inferno” anonsus iš kart užsimaniau nueiti. Savu laiku perskaičiau beveik visas Dan Brown knygas. Kiek pamenu, tai tik paskutinė jo lietuviškai išleista knyga man nusibodo ir numečiau nebaigęs. Taigi esu skaitęs ir “Angelai ir demonai”, “Da Vinčio kodas” ir tą patį “Inferno” (nors ne, tikriausiai skaičiau “Skaitmeninė tvirtovė”). Nepamenu “Meteoritas” ir “Prarastasis simbolis” – va, šitų dviejų ir neskaičiau man atrodo. Nors žiūrint pagal išleidimo metus, tai ir “Inferno” turėjau neskaityti. Jaučiu, kad neskaičiau. Nors kai žiūrėjau filmą, tai praktiškai buvau įsitikinęs, kad esu perskaitęs. Bet šiaip dabar manau, kad ne, nesu skaitęs. Tai ką? Vadinasi Dan Brown pasidarė nuspėjamas?

inferno-1

Rež.: Ron Howard

Vaidina: Tom Hanks, Felicity Jones, Irrfan Khan ir kt.

Nors “Inferno” ir pristatomas kaip trilogijos dalis (“Angelai ir demonai”, “Da Vinčio kodas”), bet aš apart profesoriaus Roberto Lengdono nieko bendro nematau. Ir beje, tai ketvirtoji knyga, trečioji tai “Prarastasis simbolis”. Na, ok filmas trečias, visuose vaidina Tom Hanks.

inferno-2

Prisimenu, kad tiek knygos kai skaičiau man labai patiko (kaip trileriai, bet propoguojamos idėjos tai visiškas š…), tiek pirmi du filmai labai patiko. Tom Hanks buvo aukštumoje, pastatyti klasiškai, intriga, trileris, net filmus buvo įdomu žiūrėti, nors ir buvau prieš tai skaitęs knygas. Dabar bandau su žmona sukurti tradiciją ir savaitgaliais nueiti į kino teatrą. Pirmi du filmai patiko ir žmonai, tai ir šis turėtų patikti.

Pradedam žiūrėti. Žiūriu, kad žmona muistosi:

-Tu čia į kokį filmą mane atsivedei?

Aš irgi muistausi. Pragaro vaizdai, gyvatės, košmarai. Čia ką? Siaubo filmą iš trilerio padarė? Sakau, pakentėk, čia tik pradžia. O mintyse: Tikiuosi!!!

Žiūrim toliau. Na, ok, tų siaubo scenų mažėja, Tom Hanks aukštumoje. O štai kai žiūriu į Felicity Jones, kuri vaidina genialę daktarę, aš vis pagalvoju, o jėga, gerai vaidina. Kąąąąą? Kai žiūriu į Tomą Hanksą tikrai taip negalvoju. Tiesiog žiūriu filmą. O su šita, tai pastoviai nervino. Taip visą filmą ir išliko.

Taip pat kažkuriuo metu išgirstu muziką. O, klausau, tokia trileriška. Ir net nusijuokiu. Oi, kaip vaikiška. Aš jos juk irgi turėčiau negirdėti, tik vėliau prisiminti kokį gerą efektą ji sukūrė.

Pasaulio sunaikinimas. Kažkoks beprotis kuria super virusą, kuris sunaikins pusę žmonijos. Ką? Taigi čia praeito amžiaus daugelio filmų scenarijus. Klišė. Po to profesorius su daktare bėgioja po berods Florenciją, kažko ieško, simbolių, Dantė ir pan. Tada varo į Veneziją, Stambulą. Na, faina buvo filmuoti, tokiose įdomiose vietose visas filmavimas vyko. Įtampa, trileris. Filmo kulminacija (maždaug per vidurį). Ir staiga viskas išaiškėja. Kas galvojau, jog gerietis, tai tas blogietis ir atvirkščiai. Dar naiviai tikėjausi, kad filmo pabaigoje vėl apsikeis rolėmis, bet ne, kažkur nuo vidurio jokios įtampos, jokios paslapties, eilinis veiksmo filmas.

Dar patiko indo Irrfan Khan vaidyba. Kažkas įdomiau.

Ir viskas. Ne, nu faina, geriau nei “Žinias” per TV būčiau pažiūrėjęs, bet kad sakyčiau vau, koks filmas, varykit visi žiūrėti, tai ne. Bet jei neturite ką veikti, tai geriau, nei lovoje gulėti ir į lubas žiūrėti. Nors aišku, jei lovoje ne vieni ir ne tik į lubas žiūrite, tai sakyčiau, kartais geriau ir lovoje.

Ir kiek dabar duoti? 6/10. Žmona sakė, kad jai tai visai nepatiko. Man vis gi labiau patiko, nei nepatiko. Bet ne daugiau 6.

Bijau, kad po tokio filmo kitą savaitgalį nepavyks nutempti žmonos į kino teatrą. Filmą nužiūrėjęs kokį žiūrėtume jau turiu, bet ir pats pradėjau abejoti pasirinkimu.

