Tags

, , ,


Seniau galvodavau, o kaip gi kyla religiniai karai. Kiek man teko susidurti – visos religijos daugiau ar mažiau propoguoja artimo meilę, taiką ir panašiai. Na, bent jau paskutiniu metu. Na, bent jau krikščionybė paskutiniu metu. Aš juk nežinau kas buvo prieš šimtą metu. Ok, įdomiau – dabar. Ir štai mano gyvenime susiduriau su religinės nesantaikos atveju. Ir nors ištakų dar nesupratau, bet atvejis gerai iliustruoja kaip tai įvyksta. Kaip sakiau, kodėl taip įvyksta nežinau, bet – kaip, tai labai gerai iliustruoja.

Priešistorė. Mano sūnus užtaisė vaiką merginai. Atsiprašau, už grubų išsireiškimą – užtaisė. Bet tai juk ne kitaip. Nėra tarp jų jokios meilės, net kibirkšties nėra. Net kartu dabar negyvena ir kažin ar gyvens. Na, iš to galima pasidaryti ir teigiamą pamoką – tarp manęs su žmona visgi buvo meilė. Oi, kaip mes naktimis vienas pas kitą varinėdavom ir kaip planavom bendrą gyvenimą. Oi, ne apie mane šis įrašas.

Taigi, užtaisė tą vaiką. Vaikas gimė. Gyvena atskirai. Mano sūnus kviečia gyventi kartu, ta – ne. Nors aš ją suprantu, su tokiu idiotu, tai koks ten gyvenimas. Nors ji ir panaši, gal ir išeitų kas. Didesnis konfliktas prasidėjo nuo to kai pradėjo rinkti, kokį vardą duos. Merginos šeima griežtai pareiškė, kad bus rusiškas. Mes aišku, kad griežtai prieš, norim bent tarptautinio, jei ne lietuviško. Tada ir pradėjo aiškėti, kad jie ne tik pusiau rusai, nors man labiau panašūs į tuteišius, bet ir dar labiau, kad jie sentikiai. Ir, tipo, kad pas juos labai griežtos tradicijos, ne taip kaip čia pas mus katalikus. Na, gal ir griežtos, bet kad jų nesilaiko ant kiekvieno kampo. Kaip pvz. sentikis gali tik su sentike. Tipo, griežtai. Na, mano sūnus nėra sentikis. Kad iki vestuvių – nu, nu, nu, tai beveik neabejoju. Dar daugiau, vardą pasirodo jie gali duoti tik iš tam tikro sąrašo, kuris priklauso nuo to, kokią dieną gimė vaikas. Davė vaikui vardą ne iš to sąrašiuko (net mano manymu ne rusišką, o lenkišką). Taip, kad mano supratimu tokie jie ten ir sentikiai. Bedieviai, mano manymu.

Dabar apie mano sūnų. Na, jis katalikas tik tiek, kad krikštytas. O šiaip yra aršus ateistas. Būtent. Aršus ateistas. Ne tik, kad bedievis, bet dar ir prieš Dievą. Čia į temą ir mano žmoną paminėti reiktų. Na, ji nėra bedievė. Bet jai Dievo samprata žymiai artimesnė ezoterinio Dievo, nei krikščioniško, nekalbant jau apie katalikišką sampratą. Na, bet bent jau deklaruoja, kad nėra bedievė. Bet iš jos tokia katalikė, kaip iš manęs balerina (vis dar turiu 4 kg. antsvorio:))

Taigi tie bedieviai sentikiai sugalvojo vaiką pakrikštyti. Aišku, pagal sentikių tradicijas. Ir tai sužinojo mano bedieviai katalikai. Ir ohoho, kokia kova užvirė. Grąsinimai teismais, vaiko gynimo organizacijomis. Juk mes katalikai. Kaip dabar mūsų vaiką krikštys “musulmonu”. Tai nusikaltimas žmoniškumui. Neįmanoma. Gerai, kad dar ne viduramžiai, nes tikrai būtų sužvangėję kardai, vaiką pagrobtų jėga ir pakrikštytu kaip pridera civilizuotam žmogui, t.y. katalikiškai. Na, o dabar planas toks. Tiesa, jo, matyt, nepavyks įgyvendinti, nes ant sūnaus plano niekas nepasirašo. Net žmona nepasirašo, nors ji dėl kitų sumetimų, nes nenori ten ir kojos kelti. Taigi planas toks. Krikštynų dieną, kai susirinks visi svečiai, bus suruoštas balius, visi susirinks į cerkvę ir kai popas prieš krištydamas paklaus ar kas nors prieštarauja (šiaip neklausia, bet mano sūnui atrodo, kad klausia), tada jis išbėgs į “sceną” ir garsiai rėks, kad jis kaip tėvas prieštarauja ir taip nutrauks visą šitą ceremoniją. Ir kiek bus jam laimės, kad nutrauks visiems šventę, kad visi taip ir turės išsiskirstyti nieko nepešę. O jis visa tai filmuos ir turės įrodymą (nesupratau kam?), kaip jis kovojo dėl savo vaiko.

Aš, sakau, tu gal durnas, aš tai tikrai nedalyvausiu tokiame cirke. O sūnus man – tu gal, tėvai, negirdėjai pradžios – krikštys sentikiu !!!

Gal taip ir kyla religiniai karai? Kaip šiuo atveju, kai susiduria ateistai “katalikai” ir bedieviai “sentikiai”. O abieji juk net “krikščionys”. O jai būtų musulmonai?

Tik niekaip nesuprantu – kodėl. Kodėl tokia neapykanta, nors šiek tiek kitaip mastančiam. Tai vidinio konflikto padarinys? Vidinis pyktis ant pačio savęs, ant savo artimųjų išsiveržia į išorę. Tu matai, kad šalia žmonės daug geriau gyvena. Turi namus, mašinas, normalius darbus, gerai uždirba, turi normalias šeimas. O tu neturi nieko. Nes mokyklos nebaigei, tai kokį darbą gali gauti su tokiu išsilavinimu. Neturi darbo, neturi nieko. O kiti aplink turi. Vieni daugiau, kiti mažiau. Bet dauguma kažką turi. Ir tada visi aplink kalti. Ir artimieji, ir tolimieji, visa visuomenė. Susimokė ir nusistatė prieš tave. Rokfelerio sąmokslo teorija – išnaikinti pusę žmonijos. Štai kas kaltas. Žydas. Kitatikis. Visi kitatikiai yra blogis. O jei tu dar ateistas, nors kaip ir katalikas “ant popieriaus” tai iš vis priešų milijonai, net milijardai.

Žodžiu, amžina blogio ir gėrio kova.

