Tags

, , , , , , , , , , ,


Ir vėl filmas iš kažkokio Top10, pasaulinio, mokslinės fantastikos. Prisukamas apelsinas / A Clockwork Orange (1971):

A Clockwork Orange

Režisierius: Stanley Kubrick

Vaidina: Malcolm McDowell, Patrick Magee, Michael Bates ir kt.

Šis filmas net ne viename Top, o ir šiaip vadinamas 20 amžiaus filmu šedevru, klasika. Ui, bijau aš tokių filmų. Man kažkaip sunkiai sekasi su tokiais, visų pripažintais šedevrais. Na, bet Stanley Kubrick tikrai žinomas režisierius, kultinis kaip sakoma. Jo pamenu “Plačiai užmerktos akys”, šiaip nepamenu apie ką, bet Nicole Kidman buvo be galo graži ir seksuali, tikriausiai dėl to aš ją tiek metų ir mėgstu, pasąmonė primena jos seksualumą ir mane traukia nors tu ką. Pati gražiausia moteris. Ir kitas Kubrick man žinomas filmas – “2001 metų kosminė odisėja“. Tikrai šedevras. Beje, ir šiame filme yra momentas, kai ateina į muzikos parduotuvę ir pačiam centre matom 2001 m. kosminės odisėjos reklamą.

Pradedu žiūrėti. Aš tokiems filmams turiu savo apibūdinimą. Fantasmagorija. Ne fantastika, ne fantasy ir ne sci-fi, o naujas žanras – fantasmagorija. Net nežinau, ar aš išgalvojau, ar kažkokį terminą sau prisitaikiau. Daug prievartos, daug seksualinės prievartos, daug smurto ir šiaip visokių šlykštybių. Atseit, paauglys taip prieštarauja prieš visuomenę, kuri žmones paverčia menkais sraigteliais, taip vadinamais Prisukamais apelsinais. Dabar supratau, kai sakoma, kad filmas teatrinis variantas. Taip ir šiame atrodo, kad visi kalba kaip teatre, net eiliuotai sakyčiau. Beje, keistas pasirinkimas, buvo net sukurta speciali kalba anglų – rusų. Ir kodėl gi rusų, o ne ispanų ar mandarinų. Nelabai man tas momentas patiko, bet tiek to.

Įdomiausias dalykas, kad po 40 minučių žiūrėjimo, man taip susuko vidurius, taip pasidarė bloga, kad vėmiau 3 kartus, o po to dar visą naktį bėgiojau į tuliką, dėl paleistų vidurių. Teko filmo žiūrėjimą atidėti kitai dienai. Matyt, užvalgiau kažką negera, arba kokį virusą pasigavau. Bet šiaip tai rimtai pagalvojau, kad mane nuo filmo supykino. O gal nuo jo ir supykino? Nes šiaip kitą dieną nei vėmiau, nei į tuliką bėgiojau, kažkaip nebūna tokių trumpų apsinuodijimų. Cha. Pažiūrėjau toliau, tai pasirodo, kad po gydymo matant smurtą turi pykinti. Tai gal aš esu tokiu pačiu būdu gydytas?

Aš nesuprantu tokių šedevrų, na taip šlykštumo šedevras tai tikrai. Bet aš nemėgstu siaubo filmų. O šį galima dar ir prie siaubo filmų žanro priskirti. Šlykštumo siaubo.

Vien nuo to patenkinto psichopato paauglio snukio vemti verčia. Jei to Kubrick’as siekė, tai pasiekė 100 procentų, nes realiai apsivėmiau.

Kai pasodina į kalėjimą, tikrai prasideda įdomu ir nebe šlykštu žiūrėti. Tikrai įdomus ir geras filmas.

A Clockwork Orange (1) A Clockwork Orange (2) A Clockwork Orange (3) A Clockwork Orange (4) A Clockwork Orange (5) A Clockwork Orange (6) A Clockwork Orange (7) A Clockwork Orange (8) A Clockwork Orange (9) A Clockwork Orange (10) A Clockwork Orange (11) A Clockwork Orange (12) A Clockwork Orange (13) A Clockwork Orange (14) A Clockwork Orange (15) A Clockwork Orange (16) A Clockwork Orange (17) A Clockwork Orange (18) A Clockwork Orange (19) A Clockwork Orange (20) A Clockwork Orange (21) A Clockwork Orange (22) A Clockwork Orange (23) A Clockwork Orange (24)

Adrienne Corri from movie A Clockwork Orange

Adrienne Corri from movie A Clockwork Orange

A Clockwork Orange (27) A Clockwork Orange (28) A Clockwork Orange (30) A Clockwork Orange (31) A Clockwork Orange (32) A Clockwork Orange (33) A Clockwork Orange (34) A Clockwork Orange (35) A Clockwork Orange (36) A Clockwork Orange (37) A Clockwork Orange (38) A Clockwork Orange (39) A Clockwork Orange (40) A Clockwork Orange (41) A Clockwork Orange (42) A Clockwork Orange (43) A Clockwork Orange (44) A Clockwork Orange (45) A Clockwork Orange (46) A Clockwork Orange (47) A Clockwork Orange (48) A Clockwork Orange (49) A Clockwork Orange (50) A Clockwork Orange (51) A Clockwork Orange (52) A Clockwork Orange (53) A Clockwork Orange (54) A Clockwork Orange (55) A Clockwork Orange (56)

Pabaigoje vėl pradeda pykinti, gerai, kad greitai baigėsi, nes vėl būčiau apsivėmęs.

Aš tiesiog šoke. Net nežinau, ką rašyti. Pridedu labai daug fotkių, nes esu be žado.

Ir tada ir vertinu. Nors esu šokiruotas, šlykščiai šokiruotas, bet filmas neišeina iš galvos, tai Kubrick pasiekė savo, filmas efektingas.

Todėl mano vertinimas didelis – 8/10.

