Tags

, , , , , , , , ,


Pažįstamam pasakojau apie man labai patikusį filmą “Bridge of spies“, o jis man klausimą, ar aš matęs Aukojant pėstininką / Pawn sacrifice (2014). Turėtų patikti tada ir šis.

Pawn-Sacrifice

Rež.: Edward Zwick
Vaidina: Tobey Maguire, Liev Schreiber, Peter Sarsgaardir kt.

Ok. Susirandu aprašymą. Šachmatų genijaus iš JAV Fišeris kova su sovietų šachmatų genijumi Spaskiu. Kažką girdėjęs apie tai, bet labiau prisimenu Karpovo ir Kasparovo kovas. Kažkaip visiems labai įdomu būdavo kas bus Pasaulio šachmatų čempionas. Bet žiūrėti filmą apie šachmatus? Neskamba įdomiai. Bet draugelis užtikrina, kad filmas tikrai bus įdomus, pilnas įtampos ir intrigos. O tas draugelis tikrai ne šachmatų mėgėjas, jis labiau veiksmo filmo gerbėjas. Jau aš didesnis šachmatų gerbėjas. Vaikystėje visai neblogai žaidžiau, kol mano pagrindinis priešininkas buvo mano tėvas, ot, pasirodo, kad visada gudriai pasiduodavo. Taigi buvau kietas šachmatistas, kol nesutikau rimto. Pirmą partiją jis man matą davė kažkur per 3-4 ėjimus (ir ne vaikišką matą, o kitą, panašų). Po to su juo žaidėm taip. Jis guli lovoje ir nežiūri į lentą, mūsų chebra žiūri ir pasitarimais darom ėjimus. Jei jis suklys sakydamas ėjimus – pralaimėjo. Žodžiu, mes nelaimėjom nei karto, nors vienas iš mūsų lankė šachmatų būrelį, net varžybose dalyvaudavo ir laimėdavo. Tada aš supratau, kad esu visiškas niekalas šachmatuose ir daugiau gyvenime nežaidžiau. Na, kai savo vaikams pasiduodavau, nesiskaito.

Pawn-Sacrifice (2) Pawn-Sacrifice (3) Pawn-Sacrifice (4)
Taigi filmas apie šachmatus.

Pradedu žiūrėti ir tikrai. Filmas įtraukia ir visą filmą jaučiama įtampa.
Nepaminėjau, kad filmas paremtas tikrais faktais.

Pabaiga nuliūdino. Pasimaišė Fišeriui protelis. Šiaip nenuostabu. Prisimenu, kai univerkėje ruošdavausi matematikos egzaminui, tai tikrai atrodydavo, jog tuoj stogas nučiuoš.

Šiaip visai įdomiai susižiūrėjo, įvertinu net 8/10. Gal ir šiek tiek per daug, bet man visai įdomu, juk kova ne tik šachmatuose buvo, o idealoginė, kas geriau: teroristinė Rusija ar demokratinė JAV, kas geriau demokratija ar priespauda?

