Tags

, , , , , , , ,


Vėl ieškojau mokslinės fantastikos filmo. Ir radau, o kas įdomiausia jis priskirtas ir katastrofų žanrui, pačiam mėgstamiasiam mano žmonos. Tai kaip ir du viename gaunasi? Ir man mokslinė fantastika, ir žmonai – katastrofa. Aklumas / Blindness (2008):

Blindness

Režisierius: Fernando Meirelles
Vaidina: Julianne Moore, Mark Ruffalo, Gael García Bernal ir kt.

OK. Žiūrim. Siužetas maždaug toks. Pradeda plisti aklumas. Tiesiog vienas žmogus nuo kito kažkaip tuo užsikrečia. Pandemija. Vyriausybė siekdama užkirsti užkrato plitimui stengiasi  įzoliuoti apsikrėtusius. Juos uždaro į kažkokią apleistą ligoninę. Toliau pagrindinis veiksmas vyksta joje. Tos mokslinės fantastikos beveik nėra, taip pat ir katastrofos. Todėl žmona susinervina, o man darosi visai įdomu.

Filmas nagrinėja mūsų visuomenės sandarą, jos formavimąsi, demokratiją, autokratiją, žmogaus teigiamas savybes, o taip pat ir labai greitą nužmogėjimą. Viskas užaštrinta, nors šiaip juk realybėje taip ir vyksta.

Vietomis erzino nelogiškumai, kad ir pvz. kaip lengvai kariškiai šaudo arba kaip lengvai moterys nueina parsiduoti į sekso vergiją, nors pas save turi nerealų ginklą – matantį žmogų. Arba ir tas vyras, kuris pradeda dulkintis su prostitute nors žmona praktiškai šalia. O ji kokia supratinga, kaip mat atleidžia ir dar užjaučia. Arba, oi, va ir aš ne į esmę žiūriu, o į detales. Lyg sugebėjau žiūrėdamas atsijungti ir nebekreipti į detales todėl man bendras filmo įvertinimas labai teigiamas. Ir pabaiga šiek tiek dirbtinė. Tipo suteikianti viltį, kad ne visi žmonės tokie blogi. Na gal. Aš tai būčiau baigęs ant to kai jie išeina iš ligoninės. Nors ta išorė irgi turi savų idomių niuansų.

Blindness (2) Blindness (3) Blindness (4) Blindness (5) Blindness (6) Blindness (7)

Žodžiu man patiko, nors ir nešedevras. Reikia pradėti filmus vertinti balais pagal patikimą.

Įvertinimas: 7/10.

