Tags

, , , , , , , , , , , , ,


Kai pastebėjau, jog tiek daug mokslinės fantastikos filmų esu nematęs, tai pagooglinau tokių filmų topų ir radau. Filmas – Ponas Niekas / Mr. Nobody (2009):

Mr-Nobody

Režisierius belgas (nežinau ar dar esu matęs kokio nors belgų režisieriaus): Jaco Van Dormael. Vaidina: Jared Leto, Sarah Polley, Diane Kruger ir kt.

Aprašymas sudomino. Mokslinė fantastika. Jėga. Radau, kad net kažkokiam Top 10. Detalių filmo aprašymų prieš filmo žiūrėjimą kaip visada nežiūriu. Užsidedu žiūrėti. Pradžia – intriguojanti.

Mr-Nobody (2)

Ateitis. Tačiau iš kart grįžtama į praeitį. Prasideda alternatyvūs scenarijai. Oi, kaip įdomu. Alternatyvios realybės. Tačiau, kuo toliau žiūriu, tuo labiau alternatyvių realybių idėja nepasiteisina. Iš viso nesuprantu, kas čia vyksta. Taip ir baigiu žiūrėt. Kažkoks nesąmoningas filmas. Net šuds sakyčiau. Pažiūrėjau. Sėdžiu. Bet taigi skaičiau, kad čia nerealus filmas. Ar aš kažką sumaišiau? Gal ne tą pažiūrėjau? OK. Einu googlinti. Atsiliepimai ne tai kad teigiami, tiesiog liaupsinantys. Nieko nesuprantu. Skaitau keletą recenzijų. Aukštas pilotažas. Deja, man neaiškiau. Aukštos materijos, bet kas man iš to? Ir aptinku trumpą komentarą, kuris man viską ir paaiškina. Sujungiu su tuo ką skaičiau iki to ir gaunasi labai aiškus vaizdas.

Mr-Nobody-Decisions-and-Chance-Station (2) Film Title: Mr Nobody Mr-Nobody-Decisions-and-Chance-Station
Pirmiausia. Neteisingai žiūrėjau į šį filmą kaip į mokslinės fantastikos filmą. Nežinau kokio tai žanro, bet mokslinės fantastikos jame mažai. Na, taip. Drugio efektas priskiriamas mokslinei fantastikai ir šiame filme tuo mėgaujamasi, bet tai nėra filmo esmė. Pradžioje rodoma kaip kažkieno paprasti veiksmai kaip kiaušinio lukštas gali lemti mirtį, toliau apsukama griežčiau, tavo paties veiksmai apkeliavę pasaulį (nusipirko pigiausius džinsus) gali iš esmės lemti tavo ateitį (lietus nuplauna tavo svajonių moters tel. numerį).

Mr._Nobody_girls

Taigi. Tai kad rodo šiek tiek ateitį ar kosmosą, jo nepadaro mokslinės fantastikos filmu. Pradedu keisti nuomonę.
Nors filme ir aiškiai pasakoma, jog tai vaiko fantazija, man dar nieko nepaaiškina. Ir prie šito pridėjus to komentatoriaus klausimą – ar kada nors tu gyvenime turėjai priimti svarbų sprendimą, kuris nulems visą tavo likusį gyvenimą, man paaiškėja filmo mintis. Aš pagalvojau apie savo gyvenimą. Kiek daug paprastų mano sprendimų lėmė, kad gyvenu būtent taip, būtent su šita moterimi. Juk pvz. buvo šokiai. Aš šokau su kita. Mes dviese tik. Ta sako – kažkaip be ryšio. Davai, įtraukiam ir kitus. Ir aš iš kviečiu šokti ją. Gražuolę prie kurios net prieiti bijojau. Iki šiol nežinau, iš kur tiek drąsos atsirado. Ir nuo to viskas prasidėjo. Ir taip daug daug, labai daug pasirinkimų. Ohoho, koks įdomus filmas. Ir filme einama toliau. Gyvenimas sudarytas ne tik iš tavo pasirinkimų, bet dar iš priežasties – pasekmės dėsnio (Drugio efektas) ir dar trečios dedamosios – likimo.

Mr-Nobody (3) Mr-Nobody (4) Mr-Nobody (5)
Kai viską tą sujungiu, gaunasi tikrai nerealus filmas. Ne mokslinė fantastika, bet įdomus filosofinis filmas apie mūsų gyvenimo vingius. Kiek lemia mūsų sprendimai. Kiek kitų veiksmai. Kiek likimas. Beje, vienu metu filme atsiduodama visiškai vien likimui, sprendimai priimami mėtant monetą. Tačiau tai nieko gero neduoda.
Žodžiu, kelinta diena galvoju, kaip galėjo pasisukti gyvenimas, jei praeityje būčiau pasirinkęs kitus sprendimo variantus. Gal dabar gyvenčiau su pirmąja meile. Gal su antrąja. O gal su ta su raudona suknele? Bet gyvenu su savo dabartine žmona, dėl kurios atrodo jog pats likimas taip patvarkė.
Oi, kaip įdomu. O aš iš pat pradžių nieko šiame filme neįžiūrėjau. Tundrų tundra esu. Ačiū visažiniam Google, kuris padeda sunkiais momentais.
O tai čia koks stilius, jei ne mokslinė fantastika? Gal fantasy? Juk viskas vyksta berniuko galvoje. Na, šiaip kažin ar berniuko galvoje, nes toks mažas dar negalėjo prifantazuoti tokių dalykų, kurie būdingi subrendusiam vyrui. Bet tiek to, nesikabinėkim prie kai kurių nelogiškų dalykų ir žiūrėkime į filmo esmę. Ai, ir koks skirtumas koks žanras, svarbiausia mintis.

Rekomenduoju. Super filmas. Nors iš pradžių maniau, kad nesąmoningas. Svarbiausia, nežiūrėti kaip mokslinės fantastikos filmo.

