Tags

, , , , , , , , , , , , ,


Dar vienas filmas iš 20 tipo privalomų pažiūrėti moterims. Virš debesų / Head in the Clouds (2004):

head_in_the_clouds

Labai akcentuojama, kad vaidina Penelope Cruz. Nežinau, kuo ji taip kitiems labai patinka. Man tai žymiai labiau patiko Charlize Theron.

Ir vėl žmonai nepatiko. O man darosi įdomu, ko žiniasklaida moko mūsų moteris. Ir man pusė filmo tikrai neįdomu buvo, o kai prasidėjo apie karą tai tikrai visai įdomus filmas. Todėl nepeikiu taip labai kaip to “Eat, Pray, Love”.

Na, ir ką gi aš pamačiau, kokią mintį skiepija šis filmas. Juk to aš ir žiūriu, atseit, moteriškus filmus. Nors nepasakyčiau, kad šitas yra labai vien moteriškas. Taigi aš net dvi mintis, du moralus, taip sakant, įžiūrėjau.

Pirma. Fatališka meilė. Gali dulkintis su bet kuo (vyru ar moterimi) ir bet kada, jei vyras tave įsimylėjo, vadinasi tave mylės amžinai nekreipdamas dėmesio į tokius “smulkius netobulumus”. Taigi mielos moterys, galite žiūrėti tik savo malonumų, tikra meilė nekreipia dėmesio į tokius dalykus, galite dulkintis į kairę ir į dešinę, ir jei vyras jus myli, tai mylės ir toliau. Įdomiausia, kad teoriškai tai netgi teisinga. Tikra meilė akla. Tikra meilė siekia visko ko geriausia savo mylimam objektui. Bet realybėje dauguma bando nusavinti savo mylimą objektą. Mano ir tik mano. Niekam kitam neduosiu. Ir tai laikoma visuomenės norma. Monogamija. Ir krikščionybė irgi propoguoja monogamiją ir aš jai absoliučiai pritariu. Todėl man tie atviri seksualiniai santykiai nepatiko.

Antra. Va antras moralas šio filmo man patiko. Tik kažin ar visos moterėlės į jį atkreips dėmesį. Ar neliks užsiciklinusios ant pirmo. Juk pirmas malonesnis. Viską leidžiantis. Neiko neribojantis. Taigi antras. Filmo heroja suprato, kad gyvenimas vien tik dėl savo malonumų yra neteisingas ir beprasmis. Kad mes gyvename bendrame pasaulyje ir negalime ignoruoti, jei šalia kažkam bloga. Mes privalome padėti savo artimui kai jam blogai. Ir ji net paaukoja gyvybę. Va, sakyčiau, koks gražus atsivertimas.

HEAD IN THE CLOUDS, Penelope Cruz, Charlize Theron, 2004, (c) Sony Pictures Classics

HEAD IN THE CLOUDS, Penelope Cruz, Charlize Theron, 2004, (c) Sony Pictures Classics

head_in_the_clouds (2) head_in_the_clouds (3) head_in_the_clouds (4) head_in_the_clouds (5) head_in_the_clouds (6) head_in_the_clouds (7) head_in_the_clouds (8) head_in_the_clouds (9) head_in_the_clouds (10) head_in_the_clouds (11) head_in_the_clouds (12) head_in_the_clouds (14) head_in_the_clouds (15) head_in_the_clouds (16) head_in_the_clouds (17) head_in_the_clouds (18)

Kai išrašiau antrą moralą, tai gal ir visai nieko tas filmas. Aš ir pats matyt susikoncentravau į pirmą moralą ir pamiršau apie atsivertimo galimybę. Apie atgailą ir auką. Ir iš principo netgi Meilė yra ta priežastis, dėl ko filmo herojė pakeitė savo pasaulėžiūrą. Meilė nugali visas kliūtis. Meilė gydo.

Gal ir neblogas filmas, kai geriau pagalvoji. Tik, va, bijau, ar kas taip giliai bando analizuoti, ką pamatė. Ar tikrai pamato antrą filmo moralą. Na, ok, aš bent išrašiau, gal kas paskaitys. Gal kas papildys mane.

