Tags

, , , , , , , , ,


Neseniai mirė žymus roko dainininkas David Bowie. Tiesą sakant aš tokio nežinojau. Pabandžiau yuotubėje paklausyti keleto dainų, na, ne, ne mano stilius, aš tokio nemėgstu. Antanas L. rekomendavo pažiūrėti filmą, kuriame David Bowie atlieka vieną iš pagrindinių vaidmenų (pagrindinį tikriausiai laikoma, kad atlieka dar jauna Jennifer Connelly). Taigi kultinis (taip internete apie jį daug kas atsiliepia) filmas Labirintas / Labyrinth (1986):

Labyrinth

Režisierius: Jim Henson. Ir dar subtitruose perskaičiau, kad George Lucas (tas pats “Žvaigždžių karų” tėvas) yra vienas iš prodiuserių.

Filmas senas, todėl kai kada tų laikų spec. efektai erzino. Nors kai kurie labai nustebino, pavyzdžiui kalbančios rankos, genialu, paprasta, bet labai efektinga.

O scenarijus geras. 16 metų mergaitė vardu Sara, tėvų vakarui palikta viena su mažu broliuku pyksta, kad jai pastoviai reikia prižiūrėti verkiantį brolį. Ji nori, kad Goblinų karalius pasiimtų jį amžinai. Ir čia pasirodo Goblinų karalius ir pasiima. Sara supranta, kad pridarė nesąmonių ir prašo grąžinti brolį. Goblinų karalius iškelia sąlygą, kad ji per 13 valandų įveiktų neįveikiamą labirintą. Labirintas pilnas pavojų, apgaulių bei vilionių. Sara pasiryžta bet kokia kaina sugrąžinti brolį.

Fantasy stiliaus filmas, gal net tiksliau pasaka. Bet labai aktuali, labai pamokama ir labai stebino režisieriaus ir visos komandos fantazijų polėkis. Faina. Ir nors tai pasaka, ne visai mano mėgiamas stilius, kažkaip jau išaugau iš pasakų (vaikams tai fantastiškai geras filmas, tik baisu, jog jie zys, jog senas), bet man visai patiko.

Ir lyg per miglą prisimenu, kad vis dėlto būsiu matęs šį filmą vaikystėje. Ta scena su durų kalbančiais beldikliais matyta. Bet giliai į atminty nėra įstrigęs. Gal atmintis mano pradėjo šlubuoti?

Labyrinth (2) Labyrinth (3) Labyrinth (4) Labyrinth (5) Labyrinth (6) Labyrinth Labyrinth-with-jennifer-connelly-and-david-bowie-1986

Šiaip labai teigiamas filmas idealogine prasme. Labai pamokamas. Vaikams turėtų būti privalomas.

Nors man dar jaunos Jennifer Connelly vaidyba šiek tiek nepaslanki, nors sakyčiau, kad čia režisieriaus kaltė, o ir David Bowie tokie staigūs pasirodymai irgi kažkokie keisti. Man tai apskritai tas David Bowie kažkoks šiurpus. Jam net vaidinti goblino nereikia. Nemoku parinkti žodžių, gal taip – man labai matėsi vaidyba ir tas trukdė sekti įvykius. Ir dar baisu net parašyti, nes tikriausiai tai visų pateikiamas kaip privalumas – muzika ir atlikimas yra David Bowie. Ir tai ne mano stiliaus muzika. Ir jo toks lyg dainavimas lyg ne man keistai atrodė.

Na, ok, kritikuoti visada lengva, nepamirškim kad tai 1986 metų filmas, oho, 30 metų senumo, tada visai kitos techninės galimybės buvo ir su tom senom techninėm galimybėm sukūrė tokį nuostabų fantazijų pasaulį. Tikriausiai tuo metu tai buvo net revoliuciniai sprendimai.

Gero žiūrėjimo. Ypač vaikams. Pritariu – kultinis filmas.

