Tags

, , , ,


Šio filmo tikriausiai nebūčiau žiūrėjęs jei ne Leonardo DiCaprio. Nei pavadinimas Prisikėlęs / Hju Glaso legenda / The Revenant (2015), nei oficialus aprašymas labai nesužavėjo.

the-revenant

Režisierius: Alejandro González Iñárritu

Net kad ir tikrais įvykiais paremtas nesudomino. Pasirodė, ai, eilinė išgyvenimo istorija, dabar kažkaip užderėjo filmų šia tema. Bet Leonardo DiCaprio! Aš šiaip mėgstu šį aktorių. Pamėgau jį, ne nuo Titaniko, o dar anksčiau – nuo Romeo ir Džuljeta. Ai, patiko man tada tas filmas. Apie meilę, bet taip šiuolaikiškai. Rodo lyg šiuolaikinius laikus, bet visas įgarsininimas eina pagal originalias eilės. Žiauriai gražu. Na, aišku, ir Titanike gerai pasirodė. Ir kituose filmuose, nežinau ar esu visus matęs, bet visus kiek mačiau patiko.

Taigi, ir pagaliau po šitiek gerų vaidmenų, pagaliau, visas pasaulis laukia ir prognozuoja Leonardo DiCaprio Oskarą už šį vaidmenį. Joma jo, ne nu tikrai, duokit tą Oskarą Leonardui ir nusiraminsim visi.

the-revenant (2) the-revenant (3) the-revenant (4)

Todėl ir sugalvojau pažiūrėti, o už ką gi gaus pagaliau (tikėkimės) Leonardo DiCaprio Oskarą. Pažiūrėjau. Ir ką? Kaip manau, ar gaus? Ką aš žinau. Vaidyba gal ir nebloga, bet aš visada vertinu visą filmą, o ne vaidybą. Aš turiu nematyti vaidybos. Aš turiu įsijausti į filmą, į veiksmą ir nepastebėti, jog čia filmas. Deja, buvo momentų, kai žiūrėjau, na, kaip ar gerai čia Leonardo DiCaprio suvaidino. Aha, lyg gerai. Ei, aš juk nebe filmą žiūriu, o žiūriu kaip koks kritikas ar gerai suvaidino. Bet čia ne Leonardo DiCaprio kaltas dėl to. Scenarijus toks. Filmas ilgas ilgas. Jau atrodo viskas, paskutinis išbandymas, bet dar ne, dar iš kur nors iš pakampės išlenda koks netikėtumas ir vėl Leonardo DiCaprio nerealiom pastangom išgyvena. Ir po to vėl ir vėl ir vėl. Dabar galvoju, kad net neprisimenu, ar jis pabaigoje liko gyvas ar ne? Tiek visko buvo. Geriausias momentas buvo, kai arkliui vidurius išskaptavo ir pats įlindo į vidų, kad naktį nesušaltų. Čia, manau, buvo kulminacija.

Dabar sėdžiu ir galvoju. Kodėl nesakau, kad čia vau koks filmas. Kokia gera ir pamokoma išgyvenimo istorija. Koks žmogus gali būti striprus ir gyvybingas, jei tik nori. Aha. Štai kas. O koks gi šio filmo išgyvenimo motyvas? Kerštas. Štai kas man nepatiko. Jei išgyvenimo motyvas būtų Meilė (nebūtinai meilė moteriai, gali būti meilė tiesiog gyvenimui), va, tada man patiktų. Bet dabar šitiek daug visko dėl ko? Dėl keršto? Na, nežinau. Gal tai ir žmogiška. Gal tai ir teisybė. Gal taip ir yra. Tik aš nenoriu, kad mano kokių nors veiksmų motyvas būtų kerštas. Aš tiesiog romantikas svajoklis, noriu, kad mano visų veiksmų varomoji jėga būtų Meilė.

Ar gaus Leonardo DiCaprio Oskarą šį kartą? Aš tai labai norėčiau. Tiesiog man jis labai patinka. Ir nors šis filmas man nėra topinis, bet ne dėl jo vaidybos, o dėl scenarijaus. Sėkmės Leonardo.

P.S. Lietuviškai “The Revenant” išvertė “Hju Glaso legenda”, o ne “Prisikėlęs”. Tikriausiai kaip ir mane užkniso tie išgyvenimo filmai, tai bent pavadinimą kietesnį sugalvojo. Ir iš tikrųjų, “Hju Glaso legenda” – man patrauklesnis pavadinimas.

Leonardo DiCaprio jau gavo “Auksinį gaublį” už šį filmą. Na, laukiam ir Oskaro 🙂 Ai, o Alejandro G. Iñárritu gavo už šį filmą “Auksinį gaublį” kaip režisierius, o pats filmas irgi gavo kaip geriausias 2015 metų draminis filmas.

Dar P.S. Tiek filmas tiek Leonardas DiCaprio nominuotas Oskarui. Laukiam vasario pabaigos, kai paaiškės, ar pagaliau Leonardas gaus Oskarą ar ne.

