Tags

, , , , , , ,


Kažkada kai pažiūrėjau filmą “Zero Motivation” ir man tas filmas nepakėlė nuotaikos visai savaitei, Antanas L. pasakė: Jooo, tikrai tau depresija, jei toks filmas tavęs nesužavėjo. Dabar jaučiuosi panašiai. Pažiūrėjau filmą Naujasis „Paradiso“ kino teatras / Cinema Paradiso / Nuovo Cinema Paradiso (1988):

Nuovo-Cinema-Paradiso

Šį filmą ypač rekomendavo LvB. Nekopijuosiu jo pasisakymo, kažkaip nejauku kopijuoti. Bet, žodžiu, tai šedevras, Nr. 1, tinkamas žiūrėti su visa šeima ir t.t. ir t.t. Va, dar nuorodą įdėsiu į kitą pagyrų aprašymą http://www.kinokadras.lt/si363lau-pasi382i363r279ti/naujasis-paradiso-kino-teatras-1988-nuovo-cinema-paradiso-cinema-paradiso. Apdovanotas Oskaru, kino mėgėjų išgirtas ir pamėgtas. Na, žodžiu, trūksta žodžių, koks tai geras filmas.

Pažiūrėjau. Na, taip. Iš meninės pusės tikrai viskas super. Net negaliu pasakyti ar gerai vaidino, ar geras operatoriaus darbas, ar gera muzika. Nes nieko šito nemačiau, o tai būtent ir reiškia, jog tai yra tobulas darbas. Atrodė, lyg pats būčiau šiame filme gyvenęs, pats jaudinčiausi už herojus. Taigi iš šitos pusės filmas tikrai superinis ir šedevrinis.

Bet man filmuose (dažniausiai) svarbu, o kokią idėją neša filmas. Kokia jo prasmė, ko jis mus moko, kaip mus padaro geresniais. Ir šia prasme man filmas nepatiko. Arba kaip visada aš jo nesupratau. Bet matyt aš pavargau nuo sudėtingų filmų, noriu suprasti ir aš pats. O tai dabar jaučiuosi kaip koks mažvaikis.

Taigi ką pamačiau aš ir kaip supratau. Toliau rašysiu negalvodamas apie tai, jog tai gali atskleisti siužetą, todėl tie, kurie dar nematė šio filmo geriau neskaitykite, o pirma pažiūrėkite, pažiūrėti tikrai verta, nes tai tikrai šedevras.

Taigi ką pamačiau aš. Pradžia graži. Graži draugystė dar kino mechaniko ir Toto (pagrindinio veikėjo). Toliau keista sekso scena, kuri priverčia sunerimti. Toto draugas dviračiu vežė kino juostą, labai skubėjo, pavargo, sustojo pailsėti. Ir čia kur buvus kur nebuvus iš kažkur atiranda mergužėlė ir jie pradeda dulkintis. Pirma scena, kurioje parodoma, kad darbas (karjera) yra svarbiau už meilę. Nes mes visi susierzinam, kaip taip galima, juk šimtas žmonių laukia, o jis čia dulkinasi su kažkuo. Jis juk prižadėjo greitai atvežti, šitiek žmonių pavedė, ir mus suerzino tokiu polegiu. Taigi karjera svarbiau už meilę. Tik, vienas mano papildymas. Čia juk ne jokia meilė, čia tik seksas. Kažkokia palaida mergužėlė pasitaikė ir jie be jokios meilės, kad tik pajusti malonumą. Taigi pirmas mūsų įspūdis, jog karjera svarbiau už meilę sudaromas neteisingas. Nors gal ir režisierius tą norėjo parodyti? Vargu. Nes toliau pereinama būtent prie meilės.

Italijoje viešai masturbuotis yra norma. Filme visa eilė paauglių viešai masturbuojasi kino teatre, ir nors suaugęs lyg sudrausmina, bet pats apie klyną grabinėjasi. Na, ok, čia dar galima pripaišyti, kad režisierius norėjo parodyti, jog tuo metu kino teatre vyko pilnas visuomeninis gyvenimas: moterys maitino kūdikius krūtimi (ten kelintus, 1950 ar tai 1940 metus rodo, toli pažengus Italija buvo), vyras mylisi su moterimi kino teatre (ok, tarkim tai ne ištvirkavimas, o meilė, juk nieko daugiau apie tai nerodo), prostitutės aptarnauja klientus kino seanso metu. Ok, tas dar neužkliuvo labai.

Kas labai užkliuvo, apie ką Lvb ir sakė, kad apie 70 minutę vaikai turėtų užsidengti akis. O turėtų ir tikrai. Ne dėl to, kad rodoma sekso scena. Jei tai būtų meilės sekso scena, tai sakyčiau viskas normaliai. Kaip sakykim Titanike laive mylisi. Oho, kokia ten meilė buvo, kad net savo gyvybę paaukojo dėl mylimosios. Tada ir seksas yra aukščiausia meilės išraiška. O šiame filme ką mes matome. Matome Italijos tradiciją, kad berniukas pirmą kartą gyvenime turi pasidulkinti su prostitute. Jau ne pirmam filme tai matau. Mano manymu tai ypač kenksminga žiūrėti vaikams.

Na, ok, toliau kaip ir gražu. Didelė meilė. Viskas kaip ir ok. Tikrai gražu. Bet. Jie išsiskiria arba tiksliau juos išskiria. Toto negali pamiršti savo pirmosios meilės ir todėl dulkinasi su visomis iš eilės, atseit, vis ieško savo pirmosios meilės. Tikrai “gražu ir pamokoma” vaikučiams. Aš juk irgi gyvenu dabar su ne pirmąją savo meile. Ir įtariu, kad dauguma žmonių taip, nes daugumai pirmoji meilė būna mokykloje, o su savo klasiokais susituokusių yra, bet ne tiek ir daug. Tai ką mums dabar mesti savo žmonas, o žmonoms savo vyrus? Tiesiog mes subrendome, o jis taip ir liko mažvaikis paauglys. Bet juk tai filmo herojus, siektinas pavyzdys. Ok. O kaip gi Elena. Jo mylimoji. Ji susirado naują vyrą, prisidarė vaikučių ir kaip pati sako, kad laimingai gyvena, nors ir ne taip kaip įsivaizdavo. Tačiau ir ji pasirašo ant “išsiskyrimo” (dabar jau amžinai ir sąmoningai) sekso. Gražu, tipo vyras ir vaikučiai nesvarbu, noriu pažiūrėti, o kaip būtų dullkintis su savo pirmąja meile, juk tada taip ir nespėjome pabandyti. Aš su savo pirmąja meile irgi nepasimylėjau, nors tada svajojau labai ir sapnuodavau dar ilgai ir panašiai. Bet dabar ji ištekėjus, turi vaikų, kažkaip negalėčiau iš pagarbos jai ir jos vyrui. O ir manau, kad seksas dabar, sugriautų tą tokį šviesų vaikystės prisiminimą – platonišką meilę. Juk taip gražu prisiminti.

Ir pabaiga. Alfredo. Alfredo parodomas kaip teigiamas filmo herojus. Bet būtent jis sugriovė Toto ir Elenos meilę. Konkrečiai. Išskyrė. Atseit, karjera svarbiau negu meilė. Ir nors pradžioje tiek Toto tiek Elena pyksta ant Alfredo, bet pirma Elena, o vėliau ir Toto pripažįsta, kad Alfredo buvo teisus. Ir negalėjau žiūrėti į Toto patenkintą snukį filmo pabaigoje. Atseit, kokį gražų filmą Alfredo dėka jis sukūrė, nes jis pakurstė kūrybines kančias, tikriausiai meninkas tik kančiose gali sukurti kažką genialaus, o laimingas žmogus negali. O darbas dėl kitų yra svarbiau.

Taigi reziumuoju. Filmo moto: Karjera, darbas yra svarbiau už Meilę.

Fu. 🙂 Nepatinka man toks moto. Nepatinka man tokia idėja. Aš noriu, kad Meilė būtų svarbiausia. Aš manau, kad Meilė, o ne kančia, gimdo grožį. Aš tikiu, kad mylintis ir laimingas žmogus gali padaryti daugiau, negu palaužtas, depresuojantis ir nelaimingas. Todėl man ir filmai labiau patinka, kuriuose išaukština Meilę.

Nuovo_cinema_Paradiso Nuovo-Cinema-Paradiso (2) Nuovo-Cinema-Paradiso (3) Nuovo-Cinema-Paradiso (4) Nuovo-Cinema-Paradiso (5)

?????????????

Nuovo-Cinema-Paradiso (7) Nuovo-Cinema-Paradiso (8) Nuovo-Cinema-Paradiso (9)

?????????????

Nuovo-Cinema-Paradiso (12)

CINEMA PARADISO, Agnese Nano, 1989. ©Miramax

CINEMA PARADISO, Agnese Nano, 1989. ©Miramax

Nuovo-Cinema-Paradiso (14) Nuovo-Cinema-Paradiso (15) Nuovo-Cinema-Paradiso (16) Nuovo-Cinema-Paradiso (16) Nuovo-Cinema-Paradiso (17) Nuovo-Cinema-Paradiso (18) Nuovo-Cinema-Paradiso (19)

Aktorė Agnese Nano tai nereliai graži. Kažkaip nuotraukose neatrodo taip graži kaip filme – judesyje. Nerealiai graži.

Nuovo-Cinema-Paradiso (20)

Dar būtų įdomi Antano L. nuomonė, jis kaip visada man paaiškina ko nesupratau, nes aš dabar visiškai pasimetęs, LvB, kuris man irgi kaip ir autoritetas, sako, kad tai super filmas, o man pažiūrėjus darosi negera – darbas, mat, svarbiau už Meilę.

