Tags

, , , , , , ,


Šį filmą Antanas L. rekomendavo kaip tikrai gerą krikščionišką kiną, kartu su kinu Abejonė / Doubt. Pažiūrėjau. Norėjau tiek ir parašyti: Tikrai geras krikščioniškas filmas. Daugiau čia nei pridėsi, nei atimsi. Tiek ir užtenka. Bet kažkaip nepatogu tiek mažai parašyti, tai bent keletą minčių parašysiu. Taigi tikrai geras krikščioniškas filmas Mirtininkas eina / Dead Man Walking (1995):

Dead-Man-Walking

Režisierius: Tim Robbins

Vaidina: Susan Sarandon, Sean Penn

Filmas paremtas knyga, kuri pasakoja apie sesers vienuolės Helen Prejean istoriją. Vienuolė gyvena pakankamai ramų gyvenimą, savo visas jėgas paaukojusi padėti žmonėms. Vieną dieną ji gauna pagalbos laišką iš miriop nuteistojo. Ji kaip tikra krikščionė nutaria jam padėti.

Ilgai nesiryžau žiūrėti šio filmo. Gal dėl žodžio Dead. Aš išsiverčiau “Miręs žmogus eina”, man susirodė, kad čia bus ale su siaubo užuomazgomis. Na, taip, čia ir buvo su siaubo užuomazgomis, tik ne to įprastinio “siaubiakų”, o tokio gyvenimiško, žmoniško. Tikriausiai dėl to ilgai nesuradau laiko pažiūrėti.

Fantastinė vaidyba. Begalo geri aktoriai. Taip įsijautę į savo roles. Tie judesiai, tas nepatogumas bendraujant, mimikos, galvos nusukimas, tas kalinio storžieviškumas ir tuo pačiu pažeidžiamumas, tikrai atrodo, jog tai viskas tikra.

Fimas apie tikrąsias krikščioniškas vertybes. Mes galim gražiai kalbėti, kad mes mylime žmones, bet ar mes galime pamatyti žmogų žiauriais nusikaltimais kaltiname žmoguje. Kuris išprievartavo ir nužudė jauną panelę ir jos vaikiną. Dvi šiemos prarado vaikus, anūkus, prarado gyvenimo džiaugsmą. Kaip galima pamilti tokį žmogų? Kaip jame pamatyti Dievo vaiką?

Dabar tai labai aktualu. Pabėgeliai. Kiek mes norime jų įsileisti į savo namus? O juk jie dar nieko blogo nepadarė. Tik gal kai kurie iš jų yra blogi, o dauguma tiesiog paprasti žmonės, kurie bijo karo, bijo dėl savo ir savo šiemos gyvybės arba nori tiesiog lengvesnio gyvenimo. Aš save laikau krikščioniu, bet nieko negaliu sau padaryti – aš irgi bijau tų pabėgelių. Dabar gyvename ramų gyvenimą. Su jais tos ramybės sumažės. Sumažės mums komforto. Atsiras pavojų. Baisu.

Mes krikščionys bijome, kad atėję musulmonai sunaikins mūsų tikėjimą. Bet tai kokio silpno mes tikėjimo, jei manome, kad kažkokie žmonės gali įveikti patį Dievą.

dead-man-walking (1)

Akivaizdi aliuzija į nukryžiavimą.dead-man-walking (2)

Ar aš tikiu, kad taip gali būti? Kad tai ne kinas? Kad tai neišgalvota situacija? Deja, bet aš manau, kad jei tai ir tikra, tai tik vienetiniai atvejai. Visais kitais atvejais žmogžudžiai ir lieka šaltakraujais sadistais iki ir po mirties, be atgailos, pilni pagiežos ir pykčio. Taip, gal dėl to, kad jie nesutinka Meilės šiame gyvenime. Bet net šiame filme šio žmogžudžio mamytė yra mylinti ir gera, tačiau jis neužaugo doras žmogus.

Labai sunkus, labai dramatiškas, labai jautrus filmas. Meilė viską nugali. Bet kiek iš mūsų sugeba tokią Meilę turėti? Ar aš galėčiau? Labai, labai abejoju. Net įsitikinęs, kad aš nesugebu taip mylėti. Toli man dar iki tikro doro krikščionio.

Labai rekomenduoju šį filmą. Pasiruoškite nosinaičių.

