Kokį automobilį pirkti


Sugalvojau susirašyti kokios funkcijos man yra būtinos norint įsigyti naują automobilį. Jei kada teks pirkti automobilį, atsispausdinsiu šį sąrašiuką, prieš tai atnaujinęs naujomis žiniomis, nunešiu į saloną, sakysiu, na, parodykit man tas mašinas, kurios tenkina šias savybes. Tada išsirinksiu gražiausią ir pirksiu. Pasvajokim 🙂

O ir dar šitas sąrašiukas labai tiks moterims. Nes jos dažnai nenutuokia apie mašinas, o nori turėti patogų automobilį. Nors aš ir vyras, t.y. man mašinos patinka ir mane jaudina, bet pas mane irgi šiek tiek moteriškas požiūris į jas, aš nežadu su jom draginti, lenktyniauti, man tai tiesiog transporto priemonė, kad nuvykti iš punkto A į punktą B. Maksimaliai patogiai. Taigi moteriškės irgi atsispausdinat sąrašą, nešat vyrui ir einat po to rinktis dizaino.

Paskutiniu metu teko pavairuoti kelias mašinas, ypač daug Honda Civic Executive modelį, todėl dauguma patogumų yra iš jos.

honda

Ir pradedam. Pradžioje privalomi dalykai. Tik labai retais išimtinais atvejais kažkurios savybės gali nebūti. Kažką turi turėti ypatingo, kad atsisakyti, pvz. Google Drive arba Ferari, Lamborgine, Maserati ar dar kita mašina apie kurias tik pasvajoti dauguma tegalim :).

1. Automatinė pavarų dėžė. Tiesiog be galo patogu. Ir nežadu aš lenktyniauti, ir tie keli litrai daugiau degalų negali paveikti automato privalumų. Ir šiaip ant vairo yra galimybė pačiam junginėtis pavaras, nors tikriausiai niekada to neišbandysiu net. Nebent skaičiau, kad jei užstrigai sniege, reiktų pabandyti 2 pavara išvažiuoti.

2. ABS ir oro pagalvės. Tiesiog dar praeitais metais vairavau mašiną be ABS, nors šiaip tai sunkiai įsivaizduojama kaip gali būti ne jų. ABS vieną kartą mane išgelbėjo nuo didelės avarijos, o oro pagalvės kitą kartą išgelbėjo nuo sužalojimų.

3. Priekiniai varomi ratai (arba visi keturi). Niekaip nesuprantu, kodėl vis dar gamina automobilius su galiniais varomais ratais. Jie tik profesionalams, o tokiems lameriams kaip aš – TIK priekiniai.

4. Stabilumo sistema. Įrašiau tik todėl, kad skaičiau straipsnį, jog žada įvesti privalomai, t.y. vadinasi kai kas gamina ir be jos. Todėl įdedu į sąrašiuką. Beje, turi būti galimybė atjungti, nes kai sniege užklimpsti su stabilumo sistema neišvažiuosi. Teko patirti, neužvažiavau į slidų kalną ir pamiršau, kad galima atjungti šią sistemą, todėl taip ir palikau pakalnėje.

5. Automatiškai įsijungiančios šviesos. Užvedi variklį ir užsidega. Niekada nepamirši įsijungti.

6. Automatiškai įsijungiančios tolimosios šviesos. Čia tai nerealus dalykas. Namo važinėju pro miškelį ir dabar kai automatiškai įsijungia ir išsijungia tolimosios šviesos, tai kažkas nerealaus. Visada įdealus matomomus, nes rankom tikrai taip idealiai neperjunginėji, be to perjunginėjimas šiek tiek atitraukia dėmesį nuo kelio. Lygiai gerai dedektuoja ir jei priartėji prie kažkokios mašinos iš galo. Kai tik aptinka raudonas švieseles – išjungia tolimąsias šviesas.

7. Automatiškai įsijungiantys valytuvai. Kodėl reikia galvoti, jei automatika gali padaryti už tave. Nors nepasakyčiau, kad ideliai veikia.

8. Belaidė laisvų rankų įranga mobiliems telefonams. Kažkas nerealaus irgi. Įlipi į automobilį, jis automatiškai susiriša su telefonu kišenėje ir gali priimti bei skambinti per mašinos garsiakalbius. Valdymas ant vairo trijų mygtukų pagalba. Būtinas skambininimo parinkimas balsu. Įsivedžiau 5 telefonu numerius su balso atpažinimu, atpažįsta idealiai. Gal jei daugiau ir susimaišytų, gal mano artikuliacija aiški, bet kol kas super. Įlipi į mašiną, o reikia mamai paskambinti, paspaudi mygtuką ant vairo ir sakai: Mama. Ir automobilis skambina. Super. Tik reikia tobulinti, nes Bluetooth labai valgo telefono bateriją.

9. Juodosios dėmės davikliai. Ant šoninių veidrodėlių yra davikliai. Jei pro šalį važiuoja kokia mašina, jie mirksi geltonai, o jei tu tuo metu parodai posūkį, pradeda pypti. Ypač gerai, kad jie kaip tik pagauna auto, kuri yra taip vadinamoje juodojoje dėmėje – veidrodėliai jo nepagauna. Mačiau tokius daviklius turi Hondos, Mazdos, Hyundai, gal ir kitos jau turi.

10. Atstumo davikliai. Nežinau, gal kiti ir jaučia automobilio gabaritus ir jiems lengva parkuotis, bet man tai ne, aš nejaučiu gabaritų ir man šie davikliai yra didelis pagalbinkas.

11. Antisusidurimo daviklis. Važiuoji pakankamai lėtai, staiga prieš tave kliūtis, o tu nestabdai, mašina pradeda rėkti, o jei vis tiek nestabdai kerta ant stabdžių. Galvojau kaip išbandyti šią sistemą. Juk nebandysi su siena. Netyčia pati suveikė, per greitai artėjau prie šlagbaumo ir kad kirs mašina ant stabdžių, vaikai vos neprilaistė gėrimais auto.

12. Beraktė užvedimo sistema. Pradžioje galvojau, ai, kas čia tokio. Bet dabar taip pripratau, kad nebeįsivaizduoju kitaip. Žiema, tu su pirštinėm. Ateini prie mašinos, paimi už rankenėlės, atsidarai, atsisėdi, paspaudi mygtuką ir važiuoji, taip ir nereikia nusimauti pirštinių. Raktas guli kažkur kišenėje. Išlipant tas pats, tik mygtukas ant rankenos mažokas, su pirštine, sunkiau pataikyti, bet juk visada išlipi jau iš šiltos mašinos, pirštines jau nusimovęs būni.

13. Šildomi veidrodėliai. Nežinau, gal dar gamina mašinas be jų. Bet man tai keista, jei jie nešildomi būtų.

14. Priekinio stiklo nupūtymo sistema. Arba dar geriau būtų šildomas priekinis stiklas. Nors Hondoje ta nupūtymo sistema veikia super.

15. Prisitemdinantis galinio vaizdo veidrodėlis. Kad nespigintų užpakalyje važiuojančios mašinos. Pradžioje net priprasti reikėjo, nes nematai visko kas dedasi gale, nors naktį ir taip nematai, tik lempas.

16. Odinis salonas. Nerealus pojūtis. Nors aš ir vegetaras, bet odinis salonas yra jėga.

17. Šildomos kėdės. Bent priekinės. Kas turit žmoną ar merginą, tai joms šikniuką pašildys, nerealu. Ir tada … Oi, nenukrypkim nuo temos.

18. Ekonomiška mašina. Čia sudėtingesnis klausimas. Aš tai norėčiau elektromobilio, bet kol kas kainos kandžiojasi ir kol kas net už benzininį esu. Dyzelis žiemą mane vis tiek gasdina.

19. Patikimas gamintojas. Čia subjektyvu. Man patikimi Mercedes, Honda, Lexus. Toliau Volvo, BMW, Toyota, Suzuki, Mitsubishi. Dar toliau Hyundai, Mazda, Audi, Wolkswagen, Ford. O Nissan kaip matot nėra šiame sąraše, ne dėl to, kad pamiršau, o dėl to, kad mano dabartinis Nissan totaliai surudijo, net Mitsubishi, kuris yra 10 metų senesnis yra geresnis. O šiaip gal kokią pamiršau. Škodą turėjau, tai irgi nelabai.

20. Nežinau kaip vadinasi. Bet jei važiuoji atbulom, tai jis skanuoja, ar neatvažiuoja mašinos ir pypsi bei rodo iš kurios pusės atvažiuoja. Ypač patogu, kai iš po didesnių mašinų išvažiuoji.

21. Reguliuojamas vairas. Visos, manau, kad turi, bet Civic’ui tai ypač aktualu, nes turi susireguliuoti taip, kad matytum visus ekranus.

22. 4 durys. Šitas man taip aišku, kad buvau pamiršęs parašyti. Man tas, kad keleivis laipioja pro vairuotoją yra kažkoks iškrypimas. O jei dėl vaikų, tai tereikia perjungti durų apsaugą ir vaikai negalės iš vidaus atsidaryti.

23. Elektra atidaromi langai. Tikriausiai visi tokius daro, nors gal yra kas dar daro mechaninius.

24. Gera nustatyta radijo stotis. Ai, čia juokauju. Bet mano vaikai, sako, kad mano mašina geresnė už žmonos mašiną, nes pas mane geresnė muzika groja.

25. Stiklo valymo skysčio daviklis. Tiesiog prieš tai kitose mašinose tokio nebūdavo ir, kad baigiasi sužinodavai kai jau baigėsi, o jei tai sužinai, kai ant tavęs kokia kita mašina užvarė kalną purvo, tai nelabai malonu.

26. Kondicionierius. Na, vasarą juk vis tiek karšta, o jei dar kur nors toliau į pietus pavažiuot.

Beveik privaloma:

1. Kseoninės lempos – apšvietimas nerealus, matomumas idealus. Super saugu.

2. Econ režimas. Atseit, tada mažiau degalų suvartoja. Čia turėtų būti prie privalomų dalykų, bet kol kas man atrodo, kad nėra tobulas dalykas. Kai ištobulins, tada bus privalomas. Honda turi dvejopą. Viena tai reguliuoja degalų padavimą, o antra informuoja kaip naudojama, žaliai – ekonomiškai, mėlynai – ne. Bet kokiu atveju šis rodymas labai pagyvina mašinos panelę. Gražu. Labai net.

3. Susilankstančios galinės kėdės. Civic’as turi unikaliai susilankstančias kėdes. Viena būdas tai kaip dauguma – į priekį, kad susijungtu su bagažine, nors ir tai jos labai žemai nusileidžia. O kitas variantas į galą, tai taip įdomiai daug vietos pasidaro, niekaip negalėjau atsistebėti.

4. Padangų davikliai. Jei nuleidžia padangą tai auto pagauna ir praneša.

Faini dalykėliai, bet man neprivalomi:

1. Linijos kirtimo daviklis. Važiuoji ir užmiegi, mašina pradeda po truputį sukti ir kerta arba ištisinę, arba punktyrinę liniją, auto pastebi tai ir pradeda pypti. Gal ir faina, veikia, išbandžiau, bet lyg neplanuoju tokiomis sąlygomis vairuoti, kad užmigčiau prie vairo.

2. Stabilaus greičio ir didžiausio greičio palaikymo sistemos. Autopilotas. Praktikoje neišbandžiau, gal ilgose kelionėse ir patogu. Honda CRV turi dar kietesnį dalyką, prisitaikančio stabilaus greičio sekimo sistemą – pagauni kokią mašiną, sakai, sek tą auto ir tavo auto prisikabina ir važiuoja jam iš paskos. Net vairą sukioja. Faina, nors situaciją kada reikia tokio dalyko sugalvoju tik vieną – nori gerokai viršyti greitį, tai pasislepi už kitos greitai lakstančios mašinos. Oi, nenoriu iš anksto tokių dalykų planuoti. Ai, dar gali būti pritaikoma, kai keliom mašinom kur nors važiuojama, tada geras būtų šis, nes man tas važiavimas kolonoje tai nervina, aš visada bandau susitarti, kur mes turim susitikti atvažiavę, o ne važinėtis kolonom, nors gal ši sistema kaip tik tam.

3. Stiklinis stogas. Ne, nu rimtai faina. Civic’as mažytė mašina, o stiklinis stogas duoda erdvės. Nors CRV irgi tokį turi, faina ir jame, nors CRV didelė mašina.

4. Bent 17 dydžio ratai. Nežinau, man tai labai gražu ir manau, kad taip stabiliau.

5. Galinio vaizdo kamera. Ypač su chečbekais faina kai statai auto atbulom. Geltonai net nupaišo gaires, kaip geriau pastatyti. Šiaip faina.

6. Garso valdymo sistemos valdymas ant vairo. Patogu, kai reikia pagarsinti ar patylinti.

7. Oro užterštumo daviklis. Čia Lexus’e tokį mačiau. Jei pajunta, kad išorėje užterštas oras, dulkės ar išmetamoios dujos, tai perjungia į vidinę ventiliaciją ir atgal, kai vėl švarus.

8. Galimybė žiūrėti iš USB video per automobilio ekraną. Honda CRV tokią galimybę turi. O ką gal ir faina, ilga kelionė uždedi vaikams filmuką. Arba kur su žmona romantiškai ant ežero pakrantės atvažiuoji, užsidedi kokį vaizdo klipą ar net filmą.

9. Ženklų atpažinimo sistema. Oi, irgi visai fainas dalykas, važiuoji, o, o kokiu grečiu čia galima važiuoti? Koks ženklas buvo? Pažiūri į ekraną ir žinai. Pakankamai neblogai veikia.

Gal dar ką pamiršau. Gal kas nors žinote dar gerų dalykėlių, ką kitos mašinos turi? Kol susiruošiu pirkti mašiną gal jau taps visuotinu standartu.

19 comments

  1. išprotėt galima. ir čia tik, kad iš A į B nukakt? ar nepaprasčiau būtų pasidairyt kur limuzinus su vairuotoju išsinuomot galima?
    taip iš akies primetus visa šita komplektacija nuo 60K € prasidėtų.

    Like

  2. Tai vat būtent, kad tai turi būti tiesiog transporto priemonė, kuri nuveža iš A į B. Kad nereikėtų junginėti pavarų, junginėti šviesų ar valytuvų, ar dar ko. Aišku, kad geriausia tam tiktų Google Car. Nors tavo idėja su limuzinu ir vairuotoju irgi gera. Tik vat kaina.
    O tu gal sumaišei, ne eurų, o litų? Šiaip už 80 tūkstančių litų mačiau tokią komplektaciją. Tai kiek čia eurais? Maždaug 23 k €.

    Like

  3. as cia taip is akies kaina parasiau. 2oo litais. kazkada domejausi, nauju sabu kainom. tai jos buvo apie 1oo. o cia prirasei tokiu pageidavimu, kurie realioje masinoje tikrai naujove. nu ir primeciau kiek naujove patemptu pinigais.

    Like

  4. Ach SAAB’ų. Tada gal ir taip. Aš tai buvau Volvo salone, tai ten kažkas panašaus, kainos nuo 100 k prasideda. Nors ir neblogos, bet … 🙂

    Like

  5. kad jau kalba i svedija nukrypo- paskaityk “gyveno karta uve”.
    nu man tokia atgaiva buvo paskaityt. paprasta, lengva ir nekvaila knyga. ten lyg butu apie mane parasyta. aisku as ne toks auksarankis kaip knygos herojus, bet minciu ir suvokimu isdestymo makaulej tvarka tai tikrai kaip mano.

    Like

  6. O tai webasto nenori? 🙂 kitais zodziais autonominis sildytuvas: ziema ryte is namu paspaudi pulteli arba galima taimeriu nustatyt laika kada turi sildyt, tada gali neskubedamas pagerti kavos, suvaiksciot toletan :))) , tada gali jau eiti prie masinos. ne, ne stiklu gramdyt 🙂 nes jie jau nutirpo, ir ne variklio sildyt, nes webasto ji jau susilde iki darbines temperaturos. tu eini tam kad sesti (salonas taip pat siltas nes ir tai jau padaryta 🙂 ) ir vaziuoti is tasko A is tasko B 😉 …

    Like

Leave a Reply to Justina Cancel reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s