Tags

, , , , , , ,


Fantastika. Šitiek filmų per tokį trumpą laiką nebepamenu kada esu pažiūrėjęs. Šį savaitgalį vėl turėjau laiko ir galimybes pažiūrėti ne vieną filmą. Oi, kol aš dabar apie juos kažką parašysiu. Vieni įdomesni, kiti man ne taip patiko. Ok. Pradedu nuo labiausiai sužavėjusio – Gimę mylėti / Venuto al mondo/ Twice born (2012):

Twice-Born

Beje, treileris irgi labai patiko.

Po režisieriaus Sergio Castellitto filmo Don’t Move buvau pasimetęs. Pirmiausiai jo nesupratau. Po to Antanas L. jį paaiškino ir parekomendavo į komplektą pažiūrėti kitą to paties režisieriaus filmą “Twice born” net su ta pačia pagrindine aktore Penelope Cruz. Pradžioje bijojau, kad tai bus toks pat neigiamas filmas apie nuodėmę, geismą ir jame nebus nieko gražaus. Bet kažkokia nuojauta sakė, kad reikia pažiūrėti.

Pirmas 30 minučių žiūrėjau ir buvo žiauriai neįdomu. Žmona užprotestavo ir teko nutraukti žiūrėjimą. Ištaikiau laiką be žmonos ir pratesiau žiūrėjimą – turėjau kažkokią nuojautą, kad tai geras filmas. Dar 30 minučių neįdomaus žiūrėjimo. Žodžiu, filmo įžanga įspūdinga laiku – visa valanda. Bet kita valanda atpirko viską, visą tą neįdomią įžangą, kuri susisiejo su tolesniu veiksmu ir įgavo prasmę.

Ką aš įžiūrėjau. Ok, pradžioje apie karo baisumus. Bosnijos karo. Kadangi aš pats esu buvęs ne kartą Bosnijoje, net turiu draugų serbų, tai man pakankamai aktualu. Karo žiaurumas neišpasakytai didelis. Ir režisierius, sakyčiau, labai genialiai atskleidžia per kokias tik 5 minutes filmo. Visas kitas laikas lyg paruošia tam. Nėra filme nei kraujo, nei kitų sadistinių scenų (bent nedaug), bet tos 5 minutės genialiai parodo visą karo baisumą

Ok, apie šią, karo baisumo, liniją kaip ir tikėjausi pamatyti ir nors ir nustebino, bet nustebino kita linija labiau. Meilė. Net ne Meilė. O Meilės. Įvairios meilės rūšys. Tradicinė meilė – suaugau – reikia vesti ar tekėti. Tėviška – oi, kaip stipriai parodyta, kaip Gemma tėvas myli savo dukrą, kaip nori jai visko ko geriausia. Aistringa, tikroji gyvenimo meilė. Draugiška meilė – erotinė meilė perauganti į draugišką meilė – fantastiška kaip gražiai parodyti, Dieve, kokia graži ir ši Meilė. Žmoniška meilė – kai bendražmogiškumas nugali aistringą erotinę viso gyvenimo meilę. Gal dar kokią pamiršau. Ai, bent dar vieną pamiršau – motinišką. Net dvejopai parodyta. Ai, dar – solidi, subrendusi meilė. Gal dar.

Scenarijau nepasakosiu. O kam? Ne jis svarbiausiais. Šis filmas kaip atsvara filmui “Don’t move”. Visiška priešingybė. Gražu. Karo baisume – žmogus ir jo Meilės.

Twice_Born_2012 Twice-Born (2) twice-born (3) twice-born (4) twice-born (5) twice-born (6)

Tikrai nerealiai gražus filmas. Suteikiantis viltį, kad karas mūsų nepasiglemš, kad Meilė ir žmoniškumas nugalės. Net tam tikrų trilerio elementų turi, nes tokie netikėti scenarijaus posūkiai, tikrai buvau nustebintas. Bet vis tiek, pats svarbiausias dalykas  – Meilė.

Labai rekomenduoju, nors man pačiam ištverti pirmą valandą buvo sunku, bet toliau labai jaudinantis filmas.

