Tags

, , , , , , ,


Dar viena knyga iš serijos “Siekiantiems begalybės”. Jėzuito Robert Spitzer “Dešimt visuotinių principų”:

Desimt_visuotiniu_principu

Nusipirkti galima knygynuose “Katalikų pasaulio leidiniai” arba internetu http://www.patogupirkti.lt/knyga/Desimt-visuotiniu-principu-serija-Siekiantiems-begalybes.html bei čia http://elknygynas.lt/produktas/robert-j-spitzer-sj-desimt-visuotiniu-principu-trumpa-gyvybes-klausimu-filosofija/. Iš abiejų esu pirkęs, abu labai greitai pristatė, tai kuris labiau patinka, iš ten galit ir pirkti. Gal ir kitur yra. Tiesiog šitas vietas išbandęs.

Detalus straipsnis apie šią knygą: http://www.bernardinai.lt/straipsnis/2014-12-04-auguste-zickyte-desimt-visuotiniu-principu-priminti-tai-kas-svarbiausia/124981. Tiesa, jis toks detalus, kad aš jo net neskaičiau, nes skaičiau knygą.

O aš parašysiu ne tokias detalias savo pastabas ir įspūdžius.

Pirmiausia pastaba, kad man žymiai sunkiau skaitėse negu apie kvarkus. Gal dėl to, kad knyga labiau filosofinė, o man grynoji filosofija visada sunku buvo. Net VU vos skolos negavau iš filosofijos.

Pačių principų išgryninimas labai įdomus. Labai teisingi ir žmoniški principai. Tik vėl man šiek tiek nuobodoka, kad nemažai žiūrimą į juos iš teisinės pusės. Teisė – dar viena mokslo sritis, kuri man yra nuobodi. Beskaitant vienu metu susidarė įspūdis, kad tie principai išgryninti tam, kad būtų galima teisiškai uždrausti abortus. T.y. kad toks ir yra knygos tikslas – morališkai ir teisiškai pagrįsti kodėl neleistini abortai. Bet vėliau knyga pasisuko šiek tiek kita linkme, beje, nei oficialiame aprašyme, nei Bernardinų straipsnyje nelabai tai akcentuojama – žmogaus laimės paieškos. O šita knygos dalis man vėl pasirodė labai įdomi, lengvai skaitoma ir suprantama. Gal dėl to kad man labai aktuali. Ir remiantis knygoje išdėstytais principais pažiūrima į žmogaus laimę.

Knygoje aprašomi keturi laimės lygmenys (nors knygos pagrindas 10 principų, bet man labiau suprantama buvo apie laimę). Aš juos pervadinau savaip: materializmas, egoizmas, altruizmas ir dieviškumas (nedalizuosiu jų, tam yra knyga:) ). Labai man aktualu. Toks išskirstymas man labai daug ką paaiškino. Pažįstu žmogų, pas kurį dominuoja 2 lygis – egoizmas. Kaip teisingai knygoje aprašytos problemos su kuriomis susiduria žmonės, pas kuriuos dominuoja 2 lygis. Taip tiksliai ir konkrečiai. Ir susimasčiau, o kokiam lygiui aš priklausau? T.y. koks dominuojantis. Tikrai ne 1. Aišku, materialiniai dalykai faina, bet tai nėra pagrindas. Nemažai turiu 2 lygio – noriu pripažinimo, garbės, bet lyg nedominuoja. 3 – lygio – noras pakeisti pasaulį į geresnį? Na, yra šiek tiek to noro. Gal labiau noro pasiekti tą lygį, bet tikrai dar toli gražu apie tai kalbėti. Apie 4 lygį tai iš vis tik tolimose svajonėse ir tai kažin. Tai pala, koks tas mano lygis? O gal nulinis? Depresyvinis? Viskas dzin? Įdomu.

Po to knygoje analizuojama kaip laimės lygis lemia požiūrį į gyvenimą, kaip čia figūruoja tie 10 principų. Kaip ir akivaizdu, bet labai teisingai parašyta. Ir kai išrašyta tai kažkaip geriau veikia. Autorius irgi teigia, kad kai mes aiškiai išsakom ir suprantam, tai tie principai tampa ne šiaip gražiom idėjom, o gyvenimo šūkiais.

Pabaigoje, jau priede, pateikiami įrodymai, kad žmoguje slypi begaliniai Tiesos, Meilės, Meilės, Grožio, Gėrio ir Būties troškimai. Ui, vėl filosofija. Vėl sunkiai skaitosi.

Ai, dar viena įdomi pakankamai išplėtota tema – kodėl eutanazija yra blogai. Nebuvau niekada sutikęs tokio detalaus nagrinėjimo.

Ir nors knyga parašyta jėzuito, nors šiek tiek paliečiama krikščionybė, bet knyga tikrai daugiau visuotino pobūdžio – nagrinėjamos bendražmoniškos problemos.

Šiaip labai teisinga knyga, nors man kai kurie skyriai ir sunkiai skaitėsi.

