Tags

, ,


Vienu metu jau buvau pradėjęs galvoti, kad, ai, ką čia berašysiu, yra internete tų receptų ir žaliavalgiškų picų yra. Bet kai suvalgiau “RawRaw” picą ir pasirodė, kad mano receptas visai kitoks. Ir man mano variantas labiau patinka, tai parašysiu ir aš savo. Mano remiasi Victoria Boutenko “Žalia mityba” knygoje spausdintu receptu, bet aš turiu tokio naglumo, kad pats keičiuosi receptus savo nuožiūra. Neragavau aš Butenko varianto, bet man mano patiko.

Taigi reikės:

100 g linų sėmenų

100 g grikių miltų (mano sumanymas, tai neturint manau galima apseiti, tiesiog daugiau linų sėmenų)

1 saliero stiebas

1 maža cukinija

2 vidutiniai pomidorai

1 vidutinis svogūnas

50 g saulėgrąžų sėklų

200 g vandens

druskos, raudonėlio, baziliko, pipirų, alyvuogių aliejaus, labai mažai kardomono

Gaminam. Saulėgrąžas mirkom per naktį. Šiaip aš mirkytų neturėjau, tai dėl sąlyginio mažo kiekio receptūroje įdėjau nemirkytų. Juolab, kad pats sugalvojau jų įdėti. Linų sėmenis malam su kavamale. Viską kitką sudedam į trintuvą ir sutrinam. Sumaišom su linų sėmenimis, šiek tiek druskos, šiek tiek prieskonių, pora šaukštų alyvuogių aliejaus. Tešlą sutirštinau su grikių miltais. Pagalvojau, kad vien linų sėmenų bus per trašku. Grikių miltus galima darytis ir pačiam, bet aš pirkau jau padarytus. Termiškai neapdorotus. Nes pasirodė, kad tokių miltų kaina yra mažesnė nei termiškai neapdorotų pačių grikių. Beje, žaliavalgystės naujokams informacija – visi grikiai parduotuvėje kepinti, nebent specializuotose yra nekepintų. Taip kad ne taip ir lengva rasti tinkamų grikių. Ok. Padarom tešlą, formuojam picos pagrindus ir džiovinam kaip visada 42 laipsnių temperatūroje. Džiovinau per naktį, čia kokias 10 valandų, tai, manau, kad šiek tiek per ilgai, nes gavosi per traškūs pagrindai, t.y. teko sulaužytus valgyti.

Picos padažas:

200 g saulėgrąžų (mirkytų)

5 saulėje džiovinti pomidorai (mirkom 30 min)

4 datulės

1 citrina

1 skiltelė česnako

1 nedidelis svogūnas

2 valgomieji šaukštai alyvuogių aliejaus

šiek tiek druskos, raudonėlio, baziliko

Taigi užmerkiam kokiai 30 minučių saulėje džiovintus pomidorus.  Aš tiek laiko tingėjau laukti. Tada viską supilam į trintuvą, išspaudžiam citrinos sultis, užpilam tuo pačiu vandeniu, kur pomidorai mirko ir sutrinam. Jei per tiršta, tai dar įpilam vandens. Jei per skysta, tai nežinau, nes man gavosi per tiršta 🙂

Ir ką. Imam picos padą, gausiai tepam padažo ir dėliojam mėgstamas daržoves ant viršaus. Pomidoriukai, tie vyšniniai ypač skanūs, arba tie juodieji dar skaniau, raugintas agurkėlis, paprika (visų spalvų), pievagrybiai, rauginti kopūstai, cukinija, šviežias agurkėlis, daiginta liucerna (tiesa, man atrodo, kad nelabai tinka), gal dar ką.

zaliavalgiska_pica

Kaip matosi forma nelabai gavosi picos, reiks tobulinti picos padą arba trumpiau džiovinti. Arba jei turėčiau specialius įdėklus į džiovintuvą gal būtų geriau, nes dabar ant kepimo popieriaus džiovinau. Bet šiaip skonis tai pasakiškas. Rašant net seilė nutyso.

Va, taip va skaniai mes žaliavalgiai valgom. Skanaus ir jums.

