Tags

,


Graži rami pavakarė. Po didelių rekordinių karščių pradeda vėsti. Apsiperkame parduotuvėje. Gera parduotuvėje – vėsu, atsigaunam po dienos karščių. Įsėdam į automobilį, pradeda veikti kondicionierius. Gerai apynaujė mašina. Pajudam. Išsukinėju į pagrindinį kelią. Mašinos juda lėtai. Užsidegė raudona šviesa, todėl visos stoja. Pažiūriu į kairę, nieko nėra, galima važiuoti. Viena mašina sustoja visai, kad mane įleistu. Pradedu važiuoti.

Bum. Didelis smūgis. Į kažką atsitrenkė. Girdžiu žmona rėkia:

– Kažkas į kažką atsitrenkė.

Aptemsta akyse. Staiga suvokiu, kad tai į mane atsitrenkė. Aptemimas trunka tik sekundėlę. Kai vėl pradedu matyti, matau, kad mašiną suka, užmeta ant bordiuro, spaudžiu stabdį, sustoja. Aplink visi rėkia. Suvokiu, kad reikia gesinti variklį. Kažkas rėkia:

– Greitajai skambinkit, greičiau.

Neturiu telefono. Jaučiu skauda šoną. Nejaugi man greitąją? Apsičiupinėju. Šoninės durelės sutrenkė. Bet nedaug. Galva sveika, šiek tiek peršti prie akies. Susirandu nukritusius akinius, tiksliau kas iš jų liko, sudaužyti. Kažkas atlekia, klausia, kaip aš. Viskas ok. Nedideli sutrenkimai. Suveikė oro pagalvė. Apynaujė mašina išgelbėjo gyvybę. Girdžiu riksmą:

– Benzinas bėga, greit iš mašinos.

Pabandau atsidaryti dureles, neatsidaro, visiškai sulamdytos:

– Negaliu, neatsidaro durelės.

– Per kitą pusę, – kažkas rėkia, aš suvokiu, kad man šokas, nes nebesiorientuoju, ką daryti.

Atsisegu diržus, išsikapstau per kitą pusę. Traukis nuo mašinos, vėl rėkia. O tai gali sprogti. Reikia atjungti akumuliatorių. Nesiorientuoju kaip kapotą atidaryti. Kažkas pauosto benziną.

– Ei, taigi čia rauginti agurkai.

Akurat, prisipirkom gi.

Kaip čia taip? Iš kur ta mašina? Taigi nieko nebuvo. Kaip taip?

Aplink pilna žmonių. Žmona padeda merginai iš kitos mašinos, jai palei akį bėga kraujas. Nematau kas atsitiko. Greitoji išveža merginą, pavojaus gyvybei lyg ir nėra, nors pradžioje rėkė, kad jau galvojau viskas.

Nesuprantu. Iš kur atsirado tas BMW? Matomumas idealus. Jokių medžių, nieko. Nelija, nespigina saulė. Aš vairuoju atsargiai. Kaip?

Vaizdai plaukia lyg per kokį sapną. Kažkas vis rėkia, kažkas kažko manęs klausia.

Prieina žmogus, teigia, kad matė, jog jie lėkė 120 km/h greičiu ir nardė tarp juostų. Nieko nesuvokiu. Paprašau, kad žmona paimtų jų telefono numerį. Prieina moteris, kuri įleidinėjo mane, irgi sako, kad nieko nebuvo, o jie lėkė dideliu greičiu. Nieko nesuprantu. Telefono numerį.

Girdžiu kaip vienas iš žmonių pykstasi su važiavusiais.

– Tu ką važiavai 80 km/h greičiu?

– Na, taip, juk mieste 80 normalus greitis.

– Tau snukį už tai reikia išdaužyti.

Telefono numerį. Suvokiu. Štai kas. Jie atlėkė dideliu greičiu. Dėl to aš ir nespėjau jų pamatyti. Dar vėliau suvokiu, kad jie važiavo antra linija ir tik prieš šviesoforą nėrė į pirmą autobuso (4+ todėl galima jiems) liniją ir dėl didelio greičio nebegalėjo sustabdyti ir trenkėsi į mane.

Policija, narkologinis, kraujo davimas, paaiškinimo rašymas. Viskas užtruko 5 val.

Draudimas. Kasko. Nekenčiu draudikų. Kai draustis, tai aukso kalnus žada, kai tik įvykis, tai pradeda išsikalinėti. Bet gal kaip nors, turiu žmonių, kurie padės, nes pats dar neatsigaunu.

Bijau sėstis už vairo. Bet su žmona važinėtis dar baisiau. Tik padarė naujus akinius, užsidėjau, einam prie mašinos, žmona taikos už vairo:

– Kur lendi, aš už vairo.

Keistai nužvelgė mane žmona, bet leido. Man reikia nugalėti baimę, neaiškinu niekam, bet noriu kuo greičiau nugalėti. Vairavimas dabar stresas, bet turiu su tuo susitaikyti. Priprasiu, atsigausiu, pamiršiu.

Žmona klausia, gal čia ženklas koks. Nežinau. Bet ilgiau pavaikščiojęs, tai ir pats galvoju, kad čia ženklas. Labai jau laimingai viskas baigėsi. Pora menkų įbrėžimų, žmonai šiek tiek patempė sprando raumenis ir viskas. Absoliučiai mums laimingai. Na, tai panelei antakį susiuvo ir paleido tą patį vakarą iš ligoninės. Gal bus mano žmonai pamoka, kad diržus reikia segtis, būtų ta prisisegus, tai nieko jai nebūtų buvę. Bet koks ženklas mums? Kažkaip tikrai atrodo, kad čia ne šiaip sau.

Policijoje vyksta tyrimas. Jei ir pripažins mane kaltu, tai bent morališkai jaučiuosiu teisus. Aišku, kad jie lėkė minimum 80 km/h kai galima tik 50. Ten dar gatvė durna, pastoviai kaitaliojasi 60 – 50. Toje vietoje 50. Ir ką tik įvažiavus iš užmiesčio, tai irgi dar norisi greičiau lėkti iš inercijos. Taigi, jei ne jų greitis, tai jokios avarijos ir nebūtų buvę, bet klausimas ar pavyks policijai tai įrodyti. Na, bent morališkai save nuraminau, kad nesu kažkoks žioplys, kuris nepamatė normaliai važiuojančios mašinos.

Baisu.

