Tags

, , , ,


Einam su šeima per Trakus. Žiūriu reklama – “Modernūs sumuštiniai”. Taip juokas paėmė. Taigi visiems aišku, ką reiškia modernūs – maži ir brangūs. Prisiminiau, kad aš taip seniai kažką įdomaus (tipo, modernaus) begaminau. Šiaip apskritai seniai ką begaminau sau. Prisiminau, kad internete mačiau labai įdomias salotas – burokėlių ir avokadų. Mano manymu be proto sveikos salotos. Aš dabar vėl už sveiką maistą, tai nutariau pasigaminti ir žmoną pradžiuginti. Ten vadino berods garnyru prie antro patiekalo, aš šiek tiek pakeičiau receptą, todėl galima sakyti, kad čia mano originalus ir pakeičiau pavadinimą – Prancūziškas avokadų ir burokėlių užkandis. Po to žodelį “Prancūziškos” išmečiau iš pavadinimo. Ką aš žinau, ar tie prancūzai valgo ką nors panašaus, nors man atrodo, kad turėtų. Na, bet kokiu atveju šioks toks prancūziškas stilius jaučiamas, o aš vadinu paprastai “Avokadų ir burokėlių užkandis”.

2 porcijoms reikės:

2 didesnių burokėlių (aš tai pirkau parduotuvėje jau virtus)

1 prinokusio avokado

pusės citrinos

alyvuogių aliejaus

druskos, pipirų

mėgiamų prieskonių (pvz. raudonėlio, baziliko ar grąžgrastės)

petražolės papuošimui (tiesiog turėjau, tai ir papuošiau)

riešutų papuošimui (pas mane lyg kepintos moliūgo sėklos – kažką radau ir įdėjau)

Gaminam:

Išverdam burokėlius. Tiksliau ištraukiam iš pakuotės. Supjaustom riekelėmis. Galimos variacijos, kad žalius burokėlius kepam folijoje orkaitėje. Kitas, kad suprieskoniuotus su aliejumi virtus burokėlius apkepam orkaitėje. Aš visa tai tingėjau daryti ir nesigailiu. Paprasčiausiai supjausčiau riekelėm, tada į lėkštę (dar ne valgymui, o maišymui). Šiek tiek druskytės, pipirų, prieskonių, užpyliau alyvuogių aliejumi, išmaišiau. Žinot, kodėl alyvuogių aliejus toks vertingas? Nes jame yra 0 cholesterolio. Aišku, kad šiek tiek cholesterolio mums reikia, bet, manau, kad tikrai 95 proc. iš mūsų jo gauna per daug, todėl reiktų vengti kiek įmanoma.

Su burokėliais baigta. Dabar avokadas. Avokadas labai įdomus vaisius. Aš jo niekaip neprisijaukinu. Seniai, seniai, dar būdami studentai nusipirkom avokadą paragauti. Kaina mums studentams tada buvo milžiniška. Bet susitaupėm ir nusipirkom. Bandėm ragauti. Oda. Kieta, aha, akivaizdžiai nevalgoma. Nulupau. Po ja kažkokia šlykšti žalia masė, bandėm ragauti – akivaizdžiai nevalgoma. Aha, didelis riešutas. Štai kas jame valgoma. Oho, ale kietumas. Šiaip ne taip po gero pusvalandžio vargo perskėliau. Fuuu, neišpasakyto šlykštumo. Žodžiu, teko išmesti. Taip daug metų ir neprisijaukinu avokado. Nors esu valgęs kitų pagamintų ir skanių dalykų su avokadais. Ir dabar žinau, kad turi būti gerai prinokęs. T.y. jei perki parduotuvėje įprastą (kartais parduoda prinokusius), tai reikia praktiškai vos ne kad savaitės, kad jis baigtų nokti. Ir žinau, kad nerealiai sveika. Bet vis kažkaip tas nuotykis studentavimo laikais sulaikydavo nuo bandymo pačiam gamintis. Bandžiau per tą laiką šį bei tą gaminti, bet šis kartas labiausiai vykęs.

Taigi nulupau avokadą. Supjausčiau riekelėm. Neperpjoviau kaip rekomenduojama, bet gražiai pamažu aplink riešutą nupjoviau žiedus. Visai gerai gavosi. Itrėškiau pusę citrinos. Šiaip kad ir nepajuoduotų, bet ir dėl skonio. Išmaišiau.

Susloksniuojam. Papuošiam. Ir vuolia.

burokeliu-avokado-uzkandis burokeliu-avokado-uzkandis-2

Beprotiškai sveikos avokado ir burokėlių salotos, oi, užkandis. Ale france 🙂

Prieskonių šiek tiek mažokai įdėjau, bet šiaip tai skanumėlis ir sveikumėlis. Ir šiaip sotu. Vakarienei užteko. Na, dar kelis vaisius suvalgiau po to ir viskas.

Skanaus visiems. Ai, mačiau, kad kitur nurodo gamybos sudėtingumą. Na, pas mane visi paprasto sudėtingumo. Bet šis iš vis paprastas: supjaustai, pabarstai, pamaišai, sudėlioji ir valgai.

