Tags

, ,


Ant dienų žmogelis man džiaugėsi, kad labai palankiomis lizingo sąlygomis nusipirko brangų daiktą. Pradinis įnašas 15 000 Lt, o po to po 500 Lt kas mėnesį. Aš mintyse primetu, neblogai, gal ir man naują mašiną nusipirkti, po 500 Lt kas mėnesį sukrapštyčiau. Aišku, tai pažeistų mano principą – nepirk nieko, išskyrus bustą, iš skolintų pinigų. Bet 500 Lt ir nebereiks kankintis, ypač žiemą, su sena klerčia. Po to suprantu, kad aš pradinio įnašo vis tiek neturiu ir nusiraminu – bus gerai man ir klerčia. Bet vis tiek mintyse vėl primetu kiek čia tam žmogeliui iš vis išeis sumokėti. Grubiai sudauginu iš kiek mėnesių reiks mokėti. Hmz, kažkaip nesueina galai, mano manymu, vos ne kad du kart daugiau kas mėnesį turėtų gautis. Pasakau tam žmogeliui, dar paverkiu, kad va senatvė, nebesugebu mintyse dauginti, bet ką padarysi – starost nie radost.

Po kelių dienų ateina man tas žmogelis ir rodo lizingo sutartį, ten mokėjimo planas, kiša panosėn ir klausia – o kas čia?

Šį kart imu kalkuliatorių. Sudauginu, sudedu, na, taip sutartyje visos sumos teisingos. Pradinis įnašas 15 000 Lt, tada kas mėnesį po 500 Lt ir paskutinė įmoka (po trijų ar tai penkių metų, kai jau užsimiršta) – 12 000 Lt.

Ką aš žinau, gal jam ir buvo paaiškinta, gal jis ir susipažino, o gal pasirašė neskaitęs – čia kitas klausimas. Bet tai kaip kietai, moki kelis metus po 500 Lt, žiūri, aha, paskutinis mėnuo, sumokėsiu paskutinius 500 Lt ir būsiu išsilaisvinęs iš paskolos vergovės, pervedi tuos 500 Lt, o tau skambina – Pone, jūs vėluojate susimokėti 11 500 Lt. Ups.

Na, aš žmogelį paguodžiau bent tuo, kad jis dabar sužinojo, jog jam reikia kaupti tuos metus paskutinei įmokai – atsidėti kas mėnesį po kažkiek.

O lizingo bendrovei kas iš to?

1. Tai marketinginis klausimas – vos aš nesusiviliojau tik 500 Lt įmoka kas mėnesį. Jei būtų po 1000 Lt tai nebūtų taip viliojančiai.

2. Visus tuos metus nuo likutinės paskolos sumos mokėsi palūkanas. T.y. jei paskutinį mėnesį būtų ne 12 000 Lt, o tik 500 Lt, tai ir palūkanas mokėtum tik nuo 500 Lt, kas aišku, kad lizingo bendrovei mažai.

Nežinau, gal visų lizingų tokios sąlygos, gal čia aš tundra nieko nežinau, nes neperku lizingu, bet, vat, jei kas perskaitys šį mano įrašą, tai nebus nemaloniai nustebintas paskutine milžiniška netikėta įmoka. Bent tam žmogeliui padėjau.

