Tags

, , , , , ,


Šeštadienį žmona kalbina mane, kad eitume į kiną. Aš mielu noru, nes apskritai retai kur išeinam, bet žiūriu repertuarą ir nematau į kurį galėtume eiti. Komedijas atmetu, nes žmonai nepatinka. Taip pat fantastinius, vaikiškus atmetu, nes irgi jai nepatinka. O, “Ekskursantę” rodo, bet tik rytoj (į šį būtinai reiks nueiti, buvom sekmadienį). Kas dar? Monako princesė. Tipo, istorinis? Nelabai man. O Nicole Kidman vaidina. Mano mėgstamiausia aktorė. Na, ne kaip aktorė, o kaip moteris. Man ji žiauriai graži. O jau metuose. Gal dėl to mane taip ir traukia, tiek daug metų, o šitokio grožio vis dar. Ok. Einam į Monako princesę.

Stovim eilėje, paimu žmonai lankstinuką, kad paskaitytų, gal netyčia kokį kitą filmą išsirinks. Tai dar blogiau, sako, imk paskaityk apie ką šis filmas. Joma jo. Tikrai dar blogiau. Filmas ne apie Monako princesę, o apie kažkokią tai Holivudo aktorę Grace, kuri savu laiku buvo labai garsi, vaidino Hitčkoko filmuose. Žmogus prie kasos eilėje prieš mane vienas liko, aš pradedu panikuoti, gal iš vis neinam? Na, bet jau atvažiavom, eilę atstovėjom, be to retai kada laiko randam atsipalaiduoti:

– Ai, einam, – sakau, – žiūrėkim tai kaip į poilsį.

Prasideda filmas. Ir tikrai rodo aktorę, kuri filmuojasi kažkokiam filme, tačiau čia pat pranešama, kad Grace ištekėjo už Monako princo ir dabar yra Monako princesė. Ačiū, Dievui, bent apie princesę filmas, o ne apie aktorę. Nicole kažkokia ledinė, susikausčiusi, negyva. Pradžia nekokia. Na, bet vaizdai gražūs, rūbai ir pan. prabangūs. Atvažiuoja Hitčkokas, kalbina eiti filmuotis į super filmą. Grace, šiek tiek paabejojus, sutinka. Blin, tai ką vis gi apie aktorę filmas?

Monake politinės problemos. Generolas de Golis (Pranzūzijos vadas) pareiškė ultimatumą Monakui ir praktiškai jo neįnamona įvykdyti neprarandant suverenumo. O čia dar šeimyninė krizė. Nes panašu, kad jei Grace išvažiuoja į Ameriką, tai reiškia skyrybas. O taip norisi asmeninės karjeros, šlovės, garbės.

Ir čia prasideda pats fillmo įdomumas. Ką pasirinks Grace? Šeimą? Vyrą? Meilę? Vaikus? Ar asmeninę šlovę? Savo karjerą? Oho, taigi čia toks šiai dienai aktualus klausimas.

Gal neatskleisiu ką ir kaip pasirinko Grace. Juk turi išlikti netikėtumo faktorius filme. Na, bet vis tiek iš mano parašymo daug maž suprasite kurią pusę. Kai šiais laikais daugumoje filmų propoguojamas laisvas seksas, karjera svarbiau už šeimą, svarbiausias esi tu, o ne tavo artimas, kai bandoma sutrypti visuomenės senąsiąs teisingas vertybes, kai norima degraduoti mūsų visuomenę, kad  mūsų civilizacija sužlugtų lyg kokia amorali Romos imperija. Ir šioje purvo filmų gausybėje, šis – kaip kokia pavasarinė žibutė, kuris propaguoja gėrį, meilę, rūpestį šeima, santuoka, vaikais. Labai gražus filmas.

Be visa ko, toliau filme atsiranda veiksmo, detektyvo ir Nicole Kidman irgi lyg atgyja. Čia tikriausiai toks užmanymas. Atsiranda paslaptis, darosi įdomu, o kuo tai viskas baigsis, kas laimės?

Kiekviena šeima susiduria su sunkumais. Ir šioje istorijoje tai gerai atskleidžiama – princesė retai susitinka su vyru, praktiškai uždaryta rūmuose, tik vaikai, jokios asmeninės karjeros. Tokie ar kitokie sunkumai būna pas visus. Tokiais sunkiais momentais pasirodo gundytojas – šiame filme Hitčkokas. Eik paskui mane ir tu patirsi dvasinę palaimą, asmeninę pilnatvę. Juk tau taip sunku dabar. Tenka rinktis. Priimti sprendimą. Moralinė dilema. Sąžinės balsas. Gundytojo balsas. Ką daryti?

Ei, taigi čia krikščioniški motyvai.

Žodžiu, mane filmas labai nustebino, esu labai patenkintas, kad jį pamačiau. Labai džiaugiuosi, kad ir Holivude kartais pastato gerų filmų – morališkai teisingų, žmoniškų.

Beje, kai ieškojau internete nuotraukų, tai nustebau, nes labai daug neigiamų atsiliepimų apie šį filmą. Na, kad Monakas oficialiai pareiškė, kad čia fikcija, viskas išgalvota, tai suprantama. Ir pats režisierius neslepia, kad čia labai daug kas išgalvota, kad tik kai kurie faktai tikri, bet jis irgi sako, kad žiūrėkite tai kaip į meninį, o ne istorinį filmą. Bet kad kiti irgi nepatenkinti filmu, atseit Kidman blogai vaidino ir pan. Štai ką pasakysiu – durneliai jie. Nemato Kidman transformacijos iš pasyvios į aktyvią. Čia gi filmo užmanymas. Kad kai tu pasirenki šeimą, meilę, tai paaiškėja, kad tame slypi ne nykumas, o atvirkščiai didelis nuotykis, įdomumas ir aktyvumas. Tai sakyčiau Kidman labai gerai suvaidino. Iš pradžių vangi, pasyvi, o pabaigoje gyvybinga ir aktyvi.

Na, ką fotkės? Nes bijau ką rašyti, kad siužeto neatskleisti, jau ir taip per daug atskleidžiau. Ai, dar, vat dar vienas pastebėjimas, kaip oficialus anonsas gali sugadinti gerą filmą. Dabar jau fotkės.

grace-kelly-sunus-monako-princas-albertas-ii-ir-princese-charlene-5052e181d3112

Čia ne iš filmo kadras. Čia yra Grace Kelly sūnus, t.y. dabartinis Monako princas Albertas II su žmona princese Charlene. Labai graži princesė. Sekasi gi tiems princams.

Grace-Of-Monaco

Va, Nicole Kidman visu savo žavumu.

Monako_princese (2)

Net sunku atpažinti Kidman.

Monako_princese (3)

Oi, kokia apranga.

Monako_princese (4) Kai kurie kadrai nufilmuoti taip, lyg operatorius būtų įsimylėjęs Kidman. Aš irgi taip filmuočiau. Lyg su kamera glosto Nicolės veidą.

Monako_princese (5) Monako_princese (6)

Monako_princese (7) Monako_princese (8) Monako_princese (9)

Aktorius Tim Roth, man gerai pažįstamas iš serialo “Lie to Me”. Gaila, trumpas serialas buvo. Man visai patiko. Dar mano pastebėjimas. Monako princas filme toks šiek tiek kaimietiškas. Rankos kišenėse, atsipalaidavęs. O princesė – tai tokia tikra aristokratė. Man tai mane su žmona primena 🙂

Monako_princese Grace

O čia tikroji Monako princesė Grace Kelly (ne iš filmo). Oficiali nuotrauka.

Monako_princese

Rask du skirtumus tarp Kidman ir Grace.

monako_princese_35 Monako_princese_50 Monako-princesė-5 Monako-princesė-45 nicole-kidman-of-monaco-2 timas-rothas-filme-monako-princese

Taigi, man labai keista, kad šis filmas internete taip nuvertinamas. Aš jam duodu 10 (net) balų.

Ir visiems rekomenduoju pažiūrėti. Gražus, gerietiškas filmas.

 

