Tags

, , , , , , , ,


Po ilgesnės pertraukos vėl pažiūrėjau geresnį – įdomesnį kino filmą, kuris yra vertas pasidalinti su kitais. Roberto Benigni filmas Tigras ir sniegas / The Tiger and the Snow:

Įdomu, kad ir režisierius, ir scenaristas, ir pagrindinis vaidmuo yra Roberto Benigni. Aš Robert Bennigni įsidėmėjau filme “Gyvenimas yra gražus” (vienas iš mano Top 10 filmų). Dar vaidina mano mėgstamas aktorius Jean Reno, bei Benigni žmona Nicoletta Braschi (ne mano skonio, todėl man ji filme kažkaip nelabai).

Įdomu, kad šį filmą bandžiau pažiūrėti prieš kokius penkis metus. Tada man įžanga pasirodė per daug ilga, tie sapnai ir visa kita beprotiški ir neįdomūs. Taip ir numečiau nesulaukęs veiksmo pradžios. Dabar žiūrėdamas nustebau, kad visai ta įžanga trumputė. Net labai trumpa. Įdomu, kaip pasikeitė mano požiūris į gyvenimą.

Situacija labai įdomi. Beprotiškas, jausmingas italų poetas Attilio, Romoje nuolat sapnuoja vieną moterį. Vieną dieną jis ją sutinka. Visi jo bandymai merginti ją atsimuša kaip į sieną. Jo mylimoji Vittoria rašo įžymaus Irako poeto Fuado biografiją. Prasideda karas. Fuado grįžta į Tėvynę, su juo išvyksta ir Vittoria. Vieną dieną amerikiečių bombardavimo metu Vittoria patiria sunkią traumą. Kadangi karo metas, nėra medikamentų, Vittoria arti mirties. Attilo net negalvodamas išvyksta į Bagdadą. Lėktuvai neskrenda, tai tenka apsimesti italų gydytoju, kad su medicinine pagalba patektų į karo zoną. Tačiau net Raudonojo Kryžiaus neįleidžia iki Bagdado likus šimtui kilometrų. Tačiau beprotiškasis Attilio nei sekundei neabejoja. Jis pasiekia savo mylimąją. Jai liko gyventi tik 4 valandos. Nebent karo siaubiamame Bagdade pavyks gauti ypač retų vaistų.

Filmas kažkuo primena “Gyvenimas yra gražus”. Tikėjimas, meilė ir viltis. Tikėjimas stebuklais. Vilties nepraradimas. Tikslo siekimas bet kokiomis priemonėmis, bet kokiomis sąlygomis.

Filmas priskiriamas komedijos ir dramos žanrui. Ir teisingai 🙂 Yra ir to ir to. Kartais – juokas pro ašaras.

Gražus filmas.

Vietom didoki veiksmo šuoliai ir ne iš karto supratau, kad veiksme praleistas ilgokas laiko tarpas. Pvz. jis susitinka Vittoria per Fuado poezijos vakarą. Kita scena, kad jis susitinka Vittoria kavinėje ir pagal mane čia praeina ne mažas laiko tarpas. Hmz, o gal ne taip supratau. Pala. Aš supratau, kad Vittoria jis sapnuoja dar jos nematęs, o pirmą kartą susitinka Fuado poezijos vakare. O gal ne taip? Gal jis jau seniai ją seka ir sapnuoja naktimis. Tada kaip ir logiškesnė seka, tik tada romatizmo filme mažiau.

Dar nesupratau, kodėl Fuado pasikorė. Sėdi su Attilio naktį, stebi žvaigždes, kalbasi apie Babiloną ir Alachą, bei žiaurų karą. Po kiek laiko Fuado pareiškia, kad pomirtinis gyvenimas neegzistuoja. Attilio šiek tiek pasimeta dėl to pareiškimo. Rytą Attilio sutinka Fuado skubantį melstis į mečetę, kas stebina dar labiau, o vakare Fuado jau pasikoręs. Nesupratau. O gal tuo ir nori parodyti karo beprasmybę ir baisumą.

Rekomenduoju.

