Tags

, , , , , ,


Keista, kad aš besidomintis istorija, nebuvau matęs šio filmo. Dabar besiruošdamas nueiti į naują lietuvišką filmą “Ekskursantė” nutariau pažiūrėti ir kitą, berods pirmą, lietuvių filmą apie Lietuvos partizanus ir jų pasipriešinimą Sovietų Sąjungos okupacijai.

Taigi Jono Vaitkaus filmas Vienui vieni (2004):

Saulius Balandis (kaip jų giminė su tokia pavarde pokarį išgyveno), Vladas Bagdonas, Ramūnas Rudokas, Rolandas Kazlas, Inga Jankauskaitė, Andrius Žebrauskas, Arūnas Sakalauskas ir kiti.

Tai vieno iš lietuvių legendos partizano Daumanto (Juozo Lukšio) pasipriešinimo komunistams istorija.

Sunku rašyti apie tokį filmą. Va, profesionalo recenzija, kuri man patiko: http://www.kinas.info/?review=892;29 Yra recenzijų labai liaupsinančių, yra labai peikiančių. O ši tokia realistinė. Mano mintis po kino atitiko.

Aš pabandysiu įterpti savo trigrašį. Filmas labai reikalingas. Jį privaloma rodyti vaikams mokyklose per istorijos pamokas (tik būtini mokytojo paaiškinimai). Gaila, kad tokių filmų mažai (hmz, tikrai mažai). O kur Žemaitis, Vanagas, Balandis (apie partizaną Balandį man tėvas pasakojo, kaip stribus mušė, dzukų legenda). Taigi filmas labai reikalingas, todėl nesinori kritikuoti.

Pastatytas juodai – baltai, kas sukuria tokią autentiškumo aurą. Visai nebloga mintis. Bet kaip ir sakau, pažiūrėjau, kažkaip ne visai tobula. Tos politinės kalbos, kurių net aš nesupratau, jų daug, todėl ir sakau, kad mokykloje reikia, kad mokytojas tas kalbas paaiškintų. Aš pats googlinau, kad bent šiek tiek suprasti. Bet yra knyga. Tai tikriausiai ją paskaičius taptų viskas aiškiau. Bet tai jaunimas tingi šiais laikais skaityti.

Tas vaidinimas irgi, gal kai pažįstami aktoriai, tai kartais juokingai atrodo. Nors pvz. Sauliaus Balandžio vaidybai neturiu jokių priekaištų. Dar labai įspūdingai Lukšių motiną suvaidino (ee, pamiršau aktorės pavardę).

Žodžiu, nors asmeniškai man ir nuobodokai žiūrėjosi, sunku susigaudyti kas ir prie ko, bet tai filmas, kurį kiekvienas lietuvis privalo pamatyti, kad bent šiek tiek susipažinti su savo istorija.

Yra youtubėje, jei ką.

