Tags

, , , ,


Gurginio parekomenduotas pasiėmiau žiūrėti Balabanovo (Балабанов Алексей) filmą Aš irgi noriu / Me Too / Я тоже хочу / Ya tozhe khochu (2012).

Kaip matom filmas visai naujas. O režisierius Balabanovas visai neseniai, tik prieš savaitę numirė. Tai man dabar nelabai patogu ką tik mirusio žmogaus filmą kritikuoti. O. Padarysiu taip. Aš pažiūrėjęs filmą, pagalvojau, na negi čia aš vienas toks durnas ir nuėjau į rusiškus forumus pažiūrėti, ką patys rusai apie jį sako. Tai keletą pasisakymų išversiu, tada ir man bus lengviau apie filmą rašyti.

“Žiūrėkite “Buratino nuotykiai”, filosofijos ten daugiau”

“Aš nors ir Balaganovo fanatas, bet tokios jerundos dar nemačiau. Beprasmiška “Stalkerio” karikatūra”

“Nuo filme skambančios muzikos mane supykino”

“Apie ką filmas? Rusijos tikrovė, beprasmybė ir beviltiškumas”

“бред, да и только. фильм ни о чем. время потрачено зря” – nemokėjau išversti bred. Šudas tikriausiai geriausia tiktų versti.

“Filme nėra jokios minties, kaip nebūtų gaila. Tai pats primityviausias rusiškas filmas, ką man teko matyti. Gaila režisieriaus. Ir filmo gaila.”

“Tikriausiai visai sąžinės nėra pas tą, kas nufilmavo šį filmą”

“Вечная память Балабанову! Но последнии фильмы явная шизоидность!”

“Po filmo peržiūros įsitikinau brolių Strugackių ir A. Tarkovskio genialumu”

“Наркоманская/алкогольническая хрень … полезного ничего нет …” – na, kai kurių išsireiškimų geriau neversti.

“Вы бы еще слышали, как реагирует Балабанов на то, что его творение со Сталкером сравнивают! – Он Сталкер чуть ли не ерундой какой-то обозвал… Мдя…” – Nu, žodžiu…

“Фильм – полное гумно. Понравились только обшарпаные дворы и коридоры. ” – Geras 🙂

“На фоне бестолкового сюжета идиотский голос под брынчание балалайки забивает голоса героев” – va, va.

Filmą nufilmavo tam: “Ну и ещё чтобы посмотреть, как голые девки могут бегать по глубокому снегу.”

Na, ok. Žinoma, kad labai daug atsiliepimų, kad čia nerealus filmas, super, genialus ir t.t. Aš atsirinkau kas man prie dušios. Ai, dar vienas komentaras geras. Rašo, kad tie kurie giria šį filmą nemato, kad karalius tai nuogas. Aptarinėja sagas, siūles, nes bijo pripažinti, kad karalius nuogas – filmas be ryšio.

Na. ok. Dabar jau tikrai savo nuomonę parašysiu. Balabanovas (gal labiau tiktų Balaganovas? :)) ) sulygino savo filmą su Lungino “Ostrov”. Na, blia, įžeidimas. Kur tikrai genialus Lunginas, kur nevykusi kopija – parodija. Tarkovskio Stalkerio parodija :). Filmą įstengiau pažiūrėti tik per kelis kartus, nes jame skambanti muzika mane varė iš proto. Na, iš pradžių galvojau, kad čia toks užmanymas, paleisti psichiką žalojančią muziką, kad parodyti kaip viskas Rusijoje (specialiai nerašau pasaulyje) blogai. Bet po to pagalvojau, kad čia matyt kažkokia žinoma Rusijos grupė. Ir ta grupė aišku daug kam patinka. Tai pala koks čia užmanymas tada?  Ką herojai kalba per tą muziką iš vis sunku išgirsti. Tai įtempęs ausis bandžiau išgirsti apie ką ten kalba, tai ta muzika dar labiau per smegenis kirto. Galų gale supratau, kad nei apie nieką jie nekalba. “Atidaryk langą, karšta. Palauk, geriau įjungsiu kondicionierių”. Na, forume išskaičiau, kad tas nekalbėjimas, tai režisieriaus užmačia, atseit, nėra šiems žmonėms apie ką kalbėti. Kažin. Beveik visą valandą nieko nevyko. Po to bent kažkas pradėjo vykti. Atseit menininkas uždainavo. Norėta parodyti, kad va koks jis netalentingas. Bet man jo dainavimas labai mažai skyrėsi nuo viso filmo metu skambančio balagano (va, kur tiko pavardė).

Dar apie užmanymą. Važiuoja, mašinoje geria. Banditas vairuoja, sako, duok ir man. Ai, ne, tau negalima, tu už vairo. Na, čia matyt užmanyta, kad gaila alkoholikui degtinės buvo. O šiaip teko man su Lietuvos banditėliu (koks ten iš jo banditas, nei vieno žmogaus nenukepė) važiuoti jo BMW. Lekiam 210, geriam degtinę, užsigeriam alum. Sustabdė mentai, tai aš dar jam paskolinau pinigų baudai. Bet tai bl… koks aš jaunas durnas buvau. Dabar sakyčiau, ei, bičas ramiau arba aš nevažiuoju. O tada – jaunystė, kvailystė. Bet kaip man tada bloga buvo. Paskutinį kartą taip bloga ir buvo, nes daugiau nebeprisigeriu tiek – bijau.

Kaip tik apie užmanymą pažįstamo meninko žmona pasakojo. Nuvarė jos vyras, menininkas, į kažkokį furšetą, kur žmonės su kostiumais, baltasi marškiniais, kaklaraiščiais ir pan. Neturėjo ką apsivilkti, tiksliau matyt jam dzin, tai nuėjo su suplyšusia “maike”. Sako, tai kaip tu taip galėjai. O, ką sako, pasakiau, kad čia toks užmanymas 🙂 Visi sakė, ooo, va čia tai menininkas.

Man labai panašu į tai. Kiti Balabanovo filmai Brat ir Brat 2 laikomi Rusijos kultiniais filmais. Nelabai suprantu, kodėl juos laiko kultiniais, gal tuo laiku iš vis niekas jokių Rusijoje filmų nestatė, tai ir tapo kultiniais – bent kažkas savo, rusiško. Na, ok, neblogi jo tie filmai, bet man jokio ypatingo įspūdžio nepaliko. Žmurki, vėl kultinis filmas, na, niekaip negaliu jo pažiūrėti, tik pradedu, iškart nusibosta. Dar vienas Gruz 200 – paskaičiau apie jį, tai ten iš vis siaubas.

Dar pažiūrėjau spaudos konferenciją su aktoriais ir režisieriu. Klausia jų tai apie ką šis filmas. Ai, apie kažką. Tipo ir patys nežino. Dzin mums viskas. Na, gal aš ne tą konferenciją pažiūrėjau, čia iš Venecijos festivalio. Ai, aišku festivaliuose yra pelnęs šis filmas apdovanojimų.

“Aš irgi noriu”. Iš šita frazė kažkaip kvailai pastoviai skambėjo. Na, kažkaip pateisinti pavadinimą tikriausiai norėjosi.

Na, ok. Filmo idėja gal ir nėra tokia bloga. Bet man visa ta realizacija. Dar mane erzina Balabanovo banditų idealizavimas. Na, gal aš ne taip supratau, aišku, kad ne taip, bet šiame filme banditas buvo teigiamiausias herojus: linksmas, paslaugus, draugiškas, rūpestingas, gražus. Tik gaila, kad žmones šaudė, tai būtų ir jį paėmę. Bet čia irgi režisieriaus užmačia. Net beveik geras žmogus nepatirs laimės. Nes beveik.

Kai po ekraną pradėjo bėgioti nuoga boba (aprašyme sakoma, kad graži mergina, nors realiai pagal filmą tai prostitutė), tai nebegalėjau susilaikyti, pradėjau žvengti. Menas 🙂 Na, taip, norėta parodyti, kad net nuogi per sniegą, nebijant sušalti, nebijant mirti mes visi norime laimės. Bet man taip visa tai juokingai atrodė. Beje, per spaudos konferenciją aktorė sakė, kad realiai po sniegą bėgiojo. Umom Rosiju niponiat. Stoličnaja (berods, o gal Moskovskaja, arba Kremliovska, arba dar kokia degtinėlė):)

Šiaip iš filmo visai nieko ta 5 minučių scena, kuri filmo posteryje yra, kai ateina prie varpinės. Nors ne 5 minučių neištraukia, paleidžia tą bjaurią muziką. Visa kita, na, ką aš žinau.

Ne mano stiliaus filmas. Jei ne ta šlykšti muzika, tai gal ir galima būtų įžiūrėti minčių. Na, jų tikrai yra. Bet ta muzika, tai užmuša. O kinas juk ne tik vaizdas. Bet ir garsas. Va, iš Lungino “Dirigentas” išimk muziką ir viskas, filmo neliks. O čia išėmus muziką, hzm, gal ir visai nieko filmas būtų 🙂

Žodžiu, kam patiko Brat, Brat 2, Žmurki, tai patiks ir šis. O kam, ne, tai, matyt, nepatiks. Dar reikia, kad ta šlykšti muzika patiktų.

