Tags

, , , , , ,


Viskas, dabar būsiu pažiūrėjęs visus Tarkovskio filmus. Atseit kietas 🙂 Taigi Nostalghia. Šis filmas filmuotas Italijoje. Nors dar pradžioje Mosfilmas ir finansavo, tačiau baigė jau tik su Italijos valstybinės televizijos parama. Tai galutinai nulėmė, kad Tarkovskis nutarė likti užsienyje.

Pats Tarkovkskis taip pasakė apie šį filmą:

«Я хотел рассказать о русской форме ностальгии – о том типичном для нашей нации состоянии души, которое охватывает нас, русских, когда мы находимся вдали от родины. В этом я видел – если хотите – свой патриотический долг, так, как я его сам ощущаю и понимаю. Я хотел рассказать о похожей на судьбу связи русских со своими национальными корнями, со своим прошлым и своей культурой, своей землей, друзьями и родными, о той глубинной связи, от которой они не могут отрешиться всю свою жизнь – куда бы ни забросила их судьба…»

Bet aš tai sakyčiau, kad kažkaip suprimityvinta – tik ruso nostalgija Tėvynės. Man tai žymiai platesnis filmas. Ir kažkaip keista, jei Tarkovskis tokį siaurą filmą būtų padaręs. Aišku, tas Tėvynės ilgesys dominuoja, bet yra ir kitos linijos – gyvenimo prasmės. žmoniškumo, tarpusavio santykių, vienišumo.

Religija. Įdomu, kad lyg Tarkovskis pats viešai nedeklaravo savo religinių pažiūrų, bet visuose filmuose jos yra. O gal ir deklaravo, nežinau.

Na be taip nufilmuoti.

– Господи, посмотри, как она молится! Почему Ты ей ничего не скажешь?
– А представь, что случится, если она услышит Мой голос?
– Ну так хотя бы дай ей понять, что Ты есть!
– Я всё время даю ей это понять. Только она не замечает.

Net degančios paprastos žvakės, o taip gražu.

Prisiminimai ar tai sapnas. Vaizdo komponuotė labai įdomi.

Ale gražios tos rusaitės 🙂

Ašaros.

Hzm, gal šį filmą reikėjo vadinti Veidrodis 🙂 Nors šį filmą galima būtų vadinti savotišku Veidrodžio tęsiniu. Tolimesnis Tarkovskio gyvenimas – Italijoje, ilgesys namų, Rusijos. Nors čia dar abstrakčiau nei Veidrodyje.

Norėjau įdėti tik pirmą sakinio dalį. Kaip aš norėčiau 10 dienų pamiegoti.

Na, bet sakinio galas visai pakeičia mano mintį – o aš tiesiog noriu išsimiegoti ir pailsėti. Nors užsimiršti irgi neblogai būtų. O tai problemos, problemos, problemos. Durnos, durnos, durnos.

Meilė.

Эуджения: Знаешь, кто такой зануда? Это тот, с кем легче переспать, чем объяснить, почему этого делать не следует.

Menas.

Čia nors sako apie Arsenijaus Tarkovskio (tėvo) eiles, bet tikriausiai taiko sau. Be to toliau seka labai svarbus pasiūlymas, nepamirškim, kad 1983 metai yra gilus socializmas, šaltasis karas ir jis pasiūlo sugriauti valstybines sienas, kad žmonės galėtų bendrauti, galėtų vieni kitus pažinti. Na, bet matyt todėl ir nebegalėjo grįžti į Sovietų Sąjungą. O ji greitai sugriuvo ir atsivėrė sienos. Nors dar ne visai, bet bent jau beveik visai.

O šitas momentas man patiko. Situacija tokia. Vienas beprotis, paleistas iš beprotnamio, truputį pagyveno, po to jam pasimaišė dar labiau ir jis užsidarė pats ir uždarė šeimą su vaikais ir laikė 7 metus. Po septynerių metų išlaisvino policija. Pasimaišymas buvo religinis – jis galvojo, kad ateina pasaulio pabaiga. Tai va, po septynerių metų, vaikas išvydo šviesą, saulę, medžius, vėją, namus ir visa kita. Ir jam naturaliai kyla klausimas – ar tai ir yra pasaulio pabaiga. Čia ir mums taip bus po mirties.

Buteliai.

1+1 lygu 1. Tas beprotis įrodo: sudėk du lašus, gausi ne du lašus, o vieną didelį. Tarkovskis visuose filmuose jautė didelę pagarbą bepročiams – blaženyje. Čia genialumo požymis. Jis pats ne kartą yra sakęs, kad jo filmus statant jam padėjo Dievas – kaip dailininkas pasakytų – vedžiojo jo teptuką. Tai kažkokia pasąmonės būsena, kai protu nesuvoki kodėl taip darai, bet darai ir gaunasi stebėtinai gerai. Gal ir tikrai Dievo ranka.

Горчаков: Никто не знает, что такое безумие. Они всем мешают, они неудобны. Мы не хотим их понять. Они чудовищно одиноки. Но я уверен – безумцы ближе нас к истине.

Vienišumas šiame pasaulyje. Labai didelė problema. Iš to ir visokios depresijos ir psichozės.

Degtinėlė 🙂

Tai va tas beprotis įtikino, kad tam jog išgelbėti pasaulį reikia pernešti degančią žvakę per išdžiūvusį (keista, bet filmo pradžioje jis visai neišdžiūvęs buvo) baseiną.

Misija ne tokia ir paprasta. Trukdo širdis. Simboliškai – širdies netyrumas. Įvykdęs misiją – miršta. Beje, labai ilga scena, bet man ji šiame filme pati įsimintiniausia, tokia kulminacija, žiūrėjau net kvapą užėmęs.

O tuo metu Romoje beprotis pamokslauja apie gyvenimo prasmę, šiuolaikinį visuomenės išsigimimą, ragina atsigręžti į gamtą. Ir susidegina. Skambant Bethovenui. Beje, tikriausiai Tarkovskis išrado techno muziką :), nes kol pasileidžia simfonija, gramofonas durniuoja ir girdisi šiuolaikinė techno muzika.

Žmonių išdėstymas man pasirodė įdomus.

Na, ir ką. Filmo pabaiga.

Man filmas panašus į filmą Veidrodis. Ir tuo pačiu labai skiriasi. Čia daugiau pamokymų, minčių, simbolių, prasmių. Bet vėl aš daugiau žiūrėjau šį filmą kaip meno kūrinį, o ne kaip kažkokį prikištą simbolių, kurie turėtų kažką reikšti. Gal todėl ir vėl pilnai nesupratau filmo, bet filmas savo meniškumu patiko. Kažkuo tokiu patiko, ko nemoku įvardinti.

Gero žiūrėjimo 🙂

Advertisements