Tags

, , , , , , ,


Įsidrąsinau žiūrėti Tarkovskį. Gal ir tikrai jį reikia žiūrėti, kaip ir kažkas rekomendavo, nuo pradžios. Nuo pirmo jo filmo iki paskutinio. O aš pirma pažiūrėjau paskutinį “Aukojimas“, tada kažkur apie vidurį “Stalkeris“, tada antrą “Andrei Rublev” ir tik dabar pirmą “Ivanovo detstvo“. Man atrodo, kad kuo toliau, tuo jo filmai perėjo nuo veiksmo filmo prie jausmo, labiau subrendęs tapo. O mes, bent dauguma, pripratę prie veiksmo filmų ir sunku žiūrėti filmus, kuriuose atrodo, kad niekas nevyksta. Taigi po “Andrei Rublev” jau drąsiai ėmiausi žiūrėti pirmą pilnametražį Andrejaus Tarkovskio filmą “Ivano vaikystė”.

Jau po 5 minučių filmo žiūrėjimo mane užkabino ir jau negalėjau atsitraukti. Nors ir yra scenų, Tarkovskio stiliaus, ten visokie beržai, arkliai, lietus, vanduo ir panašiai, bet kažkaip šiame filme jos pakankamai trumpos, o gal aš jau pripratau, bet labai gerai padeda įsijausti į situaciją. Jausti.

Filmas pradedamas nuo pagrindinio herojaus Ivano, 12 metų berniuko, laimingos vaikystės vaizdų. Ivanas žaidžia, bėgioja po mišką, pievas, pajūriu, bendrauja su mama, sese, džiaugiasi juokiasi.

Bet tai tik sapnas. Realybė – vyksta Antrasis pasaulinis karas. Fašistai nužudė jo abu tėvus, seserį bei kitus artimuosius. Berniukas liko vienas. Jis dega troškimu atkeršyti fašistams. Ta mintis jį užvaldė. Jis daugiau nieko nebenori girdėti nei matyti. 12 metų berniukas yra žvalgas. Ten kur suaugęs vyras negali praeiti, ten jis praeina. Jo ištvermės ir pasirižymo gali pavydėti ir suaugę vyrai. Jo sukaupta gyvenimiška patirtis gali pamokyti ir jį apsiėmusius globoti kariškius.

Jį bando pasiųsti į užnugarį, į žvalgų mokyklą, kad taip apsaugoti nuo karo, tačiau jis ryžtingai tam pasipriešina.

Arkliai. Sapne. Simbolizuoja… O ką aš žinau, ką jie simbolizuoja 🙂 Tikriausiai Tarkovskis labai mylėjo arklius, nes kiek pamenu visuose filmuose jie yra.

Karas. O žmonės nori gyventi paprastai. Mylėti ir mylėtis, auginti vaikus ir džiaugtis gyvenimu. Kokia gali būti meilė virš bedugnės?

Tačiau karas.

Aš kaip Tarkovskis, kuo toliau tuo fotkių daugiau ir tuo mažiau teksto. Beje, aktorius Nikolay Burlyaev, kuris vaidina Ivaną šiame filme, jis vaidina ir man patikusį veikėją Boriską, kuris turėjo nulieti varpą, filme “Andrei Rublev”. Aš vat žiūriu žiūriu, galvoju na tas pats, patikrinu internete, akurat. Išraiškingas labai aktorius.

Kaip visada pas Tarkovskį daug linijų, daug minčių, daug apdovanojimų,

Na, ką. 10/10 – trumpai. 🙂 Žiauriai geras.

