Tags

, , , ,


Matyt šimtą metų neparašiau jokio recepto. O per tą laiką išbandžiau ir išmokau nemažai įdomių dalykų. Bet kad jau neparašiau, tai taip ir liks mano patirtyje. Gal kada darysiu dar kartą ir tada bus noras pasidalinti su visais (va, graikiškų pora paprastų receptukų pvz. tikrai kada nors). Na, bet dabar dalinuosiu su visais, tuo kas mane šiuo metu labai žavi. Alyvuogių užtepėlės. Juolab, kad pagooglinau, tai beveik visur naudojamos juodosios alyvuogės, o aš labiau mėgstu žaliasias. Beje, ar žinojote, kad juodųjų alyvuogių nebūna. Aš visada galvojau, kad juodosios tai čia prinokusios žaliosios, o pasirodo, kad ne. Prinokusios jos būna ne juodos, o tokios rausvos (Kalamata), juodosios tai apdorotos geležies kažkokiu produktu, taip jos tampa saldesnės. Anyway, esu ragavęs užtepėlių ir iš juodųjų, ir iš Kalamata alyvuogių, skanu, bet man žaliosios labiau patinka. Tiesiog skonio reikalas.

Pirmą kartą, kai paragavau alyvuogių užtepėlių, tai buvo vienos žaliosios alyvuogės sutrintos. Ir daugiau nieko. Jau taip skanu buvo. Tepi ant duonos ir valgai. Italijoje teko paragauti ir parsivežti visokių mišinių. Taigi mišiniai šiek tiek praskiedžia alyvuogių aštrumą arba atvirkščiai prideda, žodžiu, daugiau erdvės fantazijai.

Taigi pirmoji alyvuogių užtepėlė, kurią pasidariau pats, su džiovintais saulėje pomidorais:

150 g alyvuogių (ei, ei, aš mėgstu pavalgyti, be to ne vienas 🙂 )

3-4 saulėje džiovinti pomidorai (imu, kur aliejuje laikomi, nepadauginti, nes bus per aštru)

2 skiltelės česnako (čia kiek norisi aštrumo)

1 arbatinis šaukštelis raudonėlio

1 arbatinis šaukštelis baziliko

1 arbatinis šaukštelis krapų (savaime suprantama galima dėtis pipirų ar dar ką mėgstat, o šitų prieskonių nedėti)

šiek tiek alyvuogių aliejaus (geresnio kokio aišku) – čia po to įpilu šiek tiek, kad graži košė makliošė gautusi.

Ir ką? Viską į bliudą ir su blenderiu sutrinu. Tepam ant duonos ir valgom:

Savaime suprantama, kad be vyno, tai kažin kaip čia 🙂 Čia ant Jorės duonos. Tiesiog man taip skanu. Italai, ispanai ar prancūzai tikriausiai nesuprastų manęs.

Jei tingisi tepti, tai galima ir netepti, palikti žmonėms užsitepti patiems:

Čia išbandžiau ir kitokių. Viena su pievagrybiais, kita su rūkyta kilke.

Su kilke visai įdomios gavosi. Dar bandysiu su ančiuviais (ta pati kilkė tik sūri, bent aš taip suprantu), su šprotais, tunu. Galima dėtis konservuotų kukurūzų, svogūno. Net virtą vištieną galima dėtis. Prie juodųjų alyvuogių ypač tinka kaparėliai. Čia irgi įsidėjau, bet tikriausiai per aštru jau.

Skanaus 🙂

