Tags

, , , , , ,


Na, va, šiaip ne taip baigiau žiūrėti filmą Religulous.

Su Bill Maher – kažkoks tipo amerikos humoristas. Labai pasitikintis savimi, pasitikintis, kad viską ką bepasakys yra be galo visiems juokinga.

Šį filmą po įrašo apie Dawkins knygą “Dievo iliuzija” labai rekomendavo Valentas ir dar po to prisidėjo ir s-j. Tai nutariau pažiūrėti.

Na, ir ką galiu pasakyti. Apgailėtinas filmas. Net Dawkins’o knyga dabar atrodo rimtesnė nei šis filmas. Lyg ir bandyta parodyti kaip viskas juokinga. Bet visi argumentai: ir ką jūs tikrai į tai tikite? Comon, juk jums nebe 10 metų.

Matosi kaip žiauriai interview iškarpyti, kaip užduodamas tendencingus klausimus, prieš tai parodo visai kitą siužetą, po to dar kitokį, žodžiu žiauriai sumiksuotą, dar subtitrų pridėliota. Nenorėčiau tokiam žmogui duoti interviu, nes negali žinoti kokių šlykštynių po tavo žodžiais prirašinės.

Taigi pirma scena. Pirmas teiginys. Ui, nepamenu dabar koks tas pirmas teiginys – jei labai kam reikės galėsiu vėl pažiūrėti. Ir, ei, bet tai ką jis sako, mano manymu yra netiesa, t.y. melas. Nieko sau. Na, aš nesu įsitikinęs savo teisumu. Aš sakau, kad aš manau jog yra kitaip. O jis ne. Jis tiesiog teigia, kad taip nėra. Bet tai šokiruoja. Aš manau, kad jis meluoja, nes aš turiu kitą įsitikinimą nei jis. Vėl parašiau “aš manau”. Na, juk taip. Aš juk nežinau ar jis meluoja, ar šiaip durnelis yra. Ar atvirkščiai – siekia efekto ir todėl sako bele ką, svarbu, kad jo filmą žiūrėtų, o jam tekėtų pinigai.

Ir ta filmavimo maniera, kai filmuojama iš šono, kad akių nesimatytų. Kai bendraujama reikia žiūrėti pašnekovui į akis, o nenusukti į šoną.

Nei čia humoristinis filmas (Boratas bent humoristinis), nei dokumentinis, nei rimtas, nei nerimtas. Kažkoks mykalas makalas. Ale, studentai pafilmavo, sumontavo, pridėjo efektų, muzikos, garsų, surežisavo scenarijų, eigą. Net žmonės surinkti keisti. Kažkoks narkomanas, kuris aiškina, kad per narkotikus galima pasiekti išganymą, nirvaną ir t.t. Ir šalia kitoje scenoje – rimtas žydų rabinas. Atseit vienas prie vieno. Pigus triukas.

Ai, žodžiu, neberašysiu daugiau. Apgailėtinas filmas. Du kartus užmigau bežiūrėdamas. Labai jau tendencingas ir nuobodus. Ir ne todėl, kad aš bučiau tikintis ir tai mane žeistų kaip tikintį. Nea, aš ieškau, domiuosi, ir jei rimti argumentai, tai tikrai gerbiu tokius žmones. Bet čia tai šuds ir niekas. Bandyta humoreską padaryti, bet jei kas turi šiek tiek žinių apie religijas, tai mato, kad jis visiškas nesąmones neša – ištraukia kokį sakinį iš konteksto ir kikena. Atseit, juokinga. Ir kadangi jam juokinga, tai automatiškai tikėjimas yra nesąmonė.

Žodžiu 1/10. Nežinau, už ką 1 duodu? Gal kad nulio nebūna vertinime?

