Tags

, , ,


Dar vienas kino filmas iš “Kino pavasario” prancūziška komedija – Neliečiamieji / Intoucahbles / Untouchable.

Kiek supratau, tai populiariausias šių metų Kino pavasario filmas. Komedija. Na, aš sunkiai tai pavadinčiau komedija (tikriausiai kažkas negerai pasidarė man su humoro jausmu, nes neprisimenu dabar jokios geros komedijos). Bet tikrai filmas, kuris nuskaidrino nuotaiką. Šviesus filmas. Ypač dėl to, kad apie neįgalųjų, visiškai paraližuotą žmogų. Tokie filmai paprastai kelia depresiją, o ir man visada norisi nusiteikti, kad tokiems žmonėms dar nėra gyvenimo pabaiga, kad gali būti ir džiaugsmai ir vargai, kad jie gyvena taip kaip ir aš. Tik, kad man lengviau ir man keista, kai tarkim net šalia Katedros norint eiti į Pilies gatvę, prie šviesoforo aukščiausiai bordiuras. Trūksta man žodžių dėl to. Ir čia naujai įrengta, kitoje Katedros pusėje sutvarkyta kuo pauikiausiai. Ei, aš ne apie tai. O šis filmas šviesiai apie neįgalų žmogų.

Taigi šviesus, teigiamas filmas apie neįgalųjį ir apie naują jo prižiūrėtoją, lenvabūdį negrą, kuris suteikia tiek daug džiaugsmo.

Tačiau. Pirmas dalykas, kas mane sunervino, tai pavydas, kad aš nesu toks kaip tas negras, kad nemoku linksmintis, esu susikaustęs, nemoku organizuoti ir t.t. Bet tiek to. Esu koks esu. Gal ir ne toks nevykėlis kaip iš pirmo žvilgsnio pasirodė.

Antras dalykas, žymiai keistesnis. Tai kokias vertybes propoguoja filmas. Pirmiausia ir aukščiausia vertybė – Pinigai. Jei tas neįgalusis nebūtų milijonierius, tai iš vis apie jokius malonius dalykus nebūtų šiame filme ir kalbos. Toliau vertybės: žolės rūkymas (narkotikai), alkoholis, prostitucija, nepaklusimas policijai, pavojingas vairavimas, tyčiojimasis iš policijos, medicinos darbuotojų, kavinių darbuotojų, vaikų (to mokinuko, kuris neša bandeles) gąsdinimas, grubus elgesys, melavimas. Ir dar kartą pinigai. Gal ką ir pamiršau. Nežinau, kokią misiją neša šis filmas jaunimui, jei tokie dalykai pristatomi kaip gyvenimo vertybės. Net neparodant kitokių.

Na, bet neskaitant šių blogų vertybių išaukštinimo, visai šviesus ir žiūrėtinas filmas.

Ai, šiaip, įdomus klausimas, o kaip tie kurie paraližuoti nuo kaklo iki kojų, kai jiems pilamas verdantis vanduo ant kojų ir jie nieko nejaučia, kaip jie gali turėti vaikų (bent šiame filme rašė, kad susilaukė)? Kažkaip neatrodo, kad čia turėtas galvoje dirbtinis apvaisinimas.

