Tags

, , , ,


Šią sriubą sugalvojau pats, man visai skanu, mano šeima noriai valgo, tai pasidalinsiu ir su visais. Receptas gimė iš to, kad žiemą ieškau ką valgyti grūdinio, o ne mėsiško, nes šviežių vaisių ir daržovių pasirinkimas menkas. Ir dar, nes mėgstu rūgštynių srriubą, bet bulves tingiu skusti, o be to bulvių per daug nerekomenduojama. Taigi radau tokią puikią kultūrą kaip lęšius. Kažką buvau girdėjęs (iš jogų pamokos apie maisto gaminimą), kad lęšius reikia labai ilgai virti, tačiau nustebau, kai ant pakuotės radau parašyta, jog 20-30 minučių ir man tikrai užteko 20 minučių. Taigi mano receptui reikės:

1 pakelio raudonųjų lęšių (sriubai labiau tinka raudonieji, pakelyje man atrodo 800 g)
1 svogūno
2-3 skiltelių česnako
Pusė šaukštelio džiovintos aitriosios paprikos
300 g rūgštynių (žiemą tik konservuotų turiu)
300-800 g špinatų (pageidautina šviežių, galima lengvai gauti, nors aš kartais naudoju ir konservuotus)
druskos, raudonėlio ir pipirų pagal skonį

Užverdam vandenį (daug vandens palyginus su lęšiais), suberiam lęšius, šiek tiek druskos. Galima dėti sultinio kubelį, bet ekologiški žiauriai brangūs, o paprasti su E621 dauguma, tai nebent savo tikro turėti. Kadangi savo tikro dažniausiai neturiu, tai darau be sultinio, šiek tiek druskos įberiu. Supjaustau svogūną ir česnaką, sumetu į puodą, įberiu aitriąją papriką ir verdu daugmaž 20-25 minutes. Kai lęšiai jau išvirę sudedu į puodą rūgštynes, užverdu ir sudedu špinatus. Špinatus, jei švieži, tai suplėšau ir iš kart išjungiu, t.y. jų neverdu, o jei konservuoti, tai palaukiu kol užvirs ir viskas. Pamalu pipirų. Paragauju, jei trūksta, pridedu druskos. Paskaninu grietine.

Vandens kaip visada gavosi mažai, tai gavosi kaip skysta košė. Čia su konservuotais špinatais (beje, špinatai laikoma labai naudinga daržovė), su šviežiais ir skaniau, ir gražiau atrodo. Šiaip vaizdelis nėra ypatingai gražus, bet svarbiausia skonis. Rūgštynių ir špinatų santykį reiktų susiderinti pagal save, pvz. dėjau 0,5 litro rūgštynių, tai man šiek tiek per rūgštu, todėl dedu mažiau 250-300. Pradžioje, kol šeima priprato, dar dėdavau pakepintos geresnės dešros, bet dabar kai priprato, tai nebededu, nelabai ir jaučia, kad nebėra.

Greita ir skanu. Ai, ir sveika – lęšiai, rūgštynės ir špinatai.

