Tags

,


Šiąnakt mirė draugas.

Už mane buvo keliais metais jaunesnis. Nežinau, tikriausiai aš jam buvau geriausias draugas, nes jis buvo šiek tiek keistokas. Kadaise kartu su juo vaikščiojom po barus, kartu gėrėm. Tai buvo prieš 14 metų. Vėliau jis pradėjo gerti per daug ir mūsų santykiai nutolo. Alkoholis pradėjo jį valdyti. Jis buvo keistas žmogus, bet labai geros širdies. Galėjau juo pasitikėti. Tik alkoholis galėjo sutrukdyti įvykdyti tai, ką jis prižadėjo. Ir tai tik tam kartui. Išsiblaivęs nepamiršdavo pažadų. Kiek kartų jis man yra padėjęs – šiaip iš draugiškumo. Kažkada kartu važiavom prie jūros, taupydami pinigus, nakvojom mašinoje.

Paskutiniu metu alkoholis trenkė per kepenis. Sustojo kepenys. Daktarai atpumpavo. Kokius metus nebegėrė, po to vėl pradėjo. Dar kart į ligoninę. Vėl patvarkė. Paskutinį kartą, prieš mėnesį, iš kart po Naujų atėjo į darbą panašu, kad dar gerai neišsiblaivęs. Tada su juo ilgai kalbėjausi. Sakiau, kad padėsiu. Kad tik sutik, surasiu tau pagalbos, nes vienam tikrai sunku. Kad turiu pažįstamų, kurie su kitų pagalba išsikapstė iš to liūno. Turiu paėmęs telefono numerius, kad susiskambinsiu. Ir kad suprantu, jog pačiam vienam nejauku, tai nuvešiu, supažindinsiu, pabūsiu kažkiek kartu. Kad turi šeimą, vaiką. Gąsdinau, kad mirtis ne už kalnų, jei nesusiims. Kad kepenys ne juokas. Viens, du ir tu kape.

Ilgai kalbėjomės. Man pasirodė, kad kažkiek užgavau jo sielą. Jis, sakė, ok, dabar einu dar į ligoninę, o tada, kai grįšiu, žiūrėsim.

Pragulėjo ligoninėje kelias savaites, staiga į reanimaciją. Po to jau lyg viskas ok. Pagijo. Šiandien turėjo išrašyti iš ligoninės. Naktį užmigo ir nebeatsikėlė. Sako, kad auksinis stafilakokas. Daugiau detalių kol kas nežinau.

Tai čia vos ne, kad per mane jis į tą ligoninę atsigulė. Bet juk aš gero norėjau.

Šokas.

Niekaip negaliu patikėti. Kad jo nebepamatysiu gyvo.

Visiems pakankamai dzin, nes laikė jį alkoholiku. Na, taip, alkoholikas, bet aš suprantu jo alkoholizmo priežastis. Jis toks keistas žmogus, todėl daugumą jį atstumia. Bet jo širdis labai labai gera buvo.

Dieve, atsižvelk ne į tai ką jis kalbėjo ir kaip elgėsi, bet į tai koks jis buvo širdyje. Kitiems blogo tai nepridarė, nelinkėjo, tik sau. Na, dar savo mirtimi – šeimai. Bet širdyje tikrai geras buvo. Atsižvelk, Dieve, į tai.

Tegul ilsisi ramybėje.

