Tags

, , ,


Bernadeta rekomendavo pažiūrėti filmą Skaitovas / The Reader.

Aš tai versčiau ne Skaitovas, o Skaitytojas, nežinau, man taip labiau patiktų. Labai daug gerų atsiliepimų, tai aš kas gero nerašysiu, o parašysiu, kas man jame nepatiko. Nors pradžiai paminėsiu, kad Kate Winslet vaidyba nereali, pas mane ko tai tą dieną striginėjo bevielis ryšys, tai kartais sustodavo kadrai, todėl galėjau dar geriau įsižiūrėti į Kate Winslet veido mimiką. Kažkas nerealaus. Super. Ir apskritai filmas patiko. Emocinis, prieštaringas, pamąstymui.

Taigi, kas nepatiko? Pirmiausiai nepatiko per daug nuogumo. Ne, aš erotiką mėgstu, o čia matyt tas ir erzino, kad nuogumo daug, o erotikos mažai. Gal iš vis nėra. Čia tas pats kas ir su siaubo filmais, man geriausias (ir ko gero vienintelis) yra “Avinėlių tylėjimas”, kur nerodo jokių besitaškančių kraujų. O tuose, kuriuose kraujas liejasi laisvai, man atrodo, kad filmo autoriams pritrūko fantazijos. Jie šlykštūs, o ne baisūs. Tas pats ir su erotika. Na, taip, aš suprantu, kad filmas ne erotinis. Bet tai kam tada prikišti tiek daug nuogų kūnų? Net vos ne pirma scena, kur parodo vienos nakties (?) nuotykį ir būtinai nuogą. Daug atviro kūno ir dar sorry, bet papai pas Winslet negražūs (gal čia ir esmė kodėl mane erzino?). Kaip tik, kai žiūrėjom, pažiūrėjau į savo žmonos papiukus, va, čia tai grožis, o ne Winslet 🙂 Ir dar vyriški pimpalai kabaliuoja. Taigi man atrodo, kad filmo kūrėjams pritrūko fantazijos ir subtilumo, kaip tą patį parodyti nerodant šitiek daug nuogumo. Na, sakysit specialiai tam ir rodo per daug, kad nesukeltų erotinių fantazijų ir žiūrėtum į filmo esmę, bet, sorrry, man seksas vis tiek turi būti erotiškas. Kad tokia gyvenimo realybė? Žmonės mylisi ir mylisi nuogi? Na, kaip ir taip, bet nežinau, man tas užkliuvo. Turi likti tame kažkokia paslaptis. Vieni du mylisi kaip nori, bet tą rodyti per visą pasaulį ir tuo mėgautis, tai kažkaip ne taip.

Toliau nepatiko, nes sukėlė dviprasmiškus jausmus. Ji kaip ir filmo herojė, kaip ir stoji į jos pusę, lyg turėtum ją palaikyti, bet kai sužinai, kaip ji šaltakraujiškai paliko sudegti žmones, nes jos toks darbas, tokia pareiga. Ir lyg teigiamas bruožas pareigingumas, bet šioje vietoje iškreiptas. Be to, pats pabandžiau save pastatyti į jos vietą. Ką aš bučiau daręs? Na, aš protu aišku sakau, kad taip nebučiau daręs kaip ji. Bet ar tikrai? Ar man būtų užtekę drąsos eiti prieš visą fašizmą? Ar tikrai nebučiau likęs bailys? Juk tai buvo jos gyvenimo ir mirties klausimas.

Maiklo šilti jausmai jai vėl sukelia užuojautą jai ir tik išgyvenusios žydės neatleidimas vėl sugrąžina į neigiamus jausmus jai. Bet ar tikrai vien neigiami jausmai? Ne. Yra teigiamų jausmų jai, kas kelia galvoje sumaištį.

Kai Maiklui pasakė, kad ji sugadino jam gyvenimą, Maiklas atsakė: Kad ji kitiems yra pridarius daug blogesnių dalykų.

Tarp teigiamų ir neigiamų minčių apie ją. Bet toks ir yra gyvenimas. Jis nėra juodai baltas. Nėra vien teigiamų žmonių ir nėra vien neigiamų.

