Tags

, , , , , , ,


Nuvežiau dukrą su drauge pažiūrėti Justino Bieberio filmo, tai pats pasinaudojau proga ir nuėjau irgi pažiūrėti (ne Bieberio aišku). Tuo laiku rodė arba visiškas nesąmones arba vaikišką filmuką, kurio nerekomendavo man vaikai (bet gal jie nesupranta, gal čia suaugusiems filmukas), taigi pats geriausias variantas buvo: Devintojo legiono erelis / The Eagle (2011). Šiaip, jei būtų nepatikę, tai nerašyčiau iš vis. O taip, tada trumpai.

Jau pats vertimas mums pasako, kad mes lietuviai matyt mažai ką žinom ir girdėjom apie šį istorinį tarpsnį. Jei būtų išvertę tik Erelis, tai dauguma galvotų, kad čia apie Žuvinto rezervatą filmas ir neitų žiūrėti. Taigi lietuviams visai vykęs vertimas. Apie ką filmas? Apie legendinį (pirmą kartą girdžiu) romėnų Devintąjį legioną dingusį Britanijoje, tiksliau apie to legiono vado sūnų, kuris atvyko į Britaniją gelbėti savo šeimos garbės.

Iš principo perskaityti trumpą siužetą ir fotkes galima pažiūrėti čia:

http://www.cityout.lt/kinas/articles/Devintojo_legiono_erelis

Taigi neperpasakosiu siužeto, tik kas man įstrigo į atmintį. Filmas pakankamai efektingas, o aš kadangi mėgstu efektus, tai visai neblogai sakyčiau.

Garbė. Įdomus tos garbės supratimas. Apskritai. Ir šiais laikais. Kas yra garbė? Kur baigiasi savigarba ir prasideda narcicizmas? Romėnai kariavo dėl garbės. Taip. Tiesiog dėl garbės. Bent pagal šį filmą. Garbė tarnauti Romai. Garbė būti kariu. Giminės garbė. Tėvas prarado kažkokį tai stabą (erelį), sūnui buvo garbė jį atgauti. Dėl to žuvo daug žmonių, bet garbė buvo atstatyta. Vergas Evka – britas, pereina į jo pusę. Tikriausiai supranta, kad romėnų garbės supratimas geresnis, nei britų? Ima žudyti saviškius. Romėnas išgelbėja Evkai gyvybę, nes jam pasirodo, kad jis turi savigarbos. Garbė.

Nesuprantu aš kas yra garbė. Kas yra savigarba? Čia neseniai toks įvykis buvo. Pastačiau mašiną neleistinoje vietoje. Ant šaligatvio. Privažiuoja BMW 🙂 Ir manęs ramiai klausia:

– Aš aš negalvoju, kad man užblokuos ratus?

Aš ir ramiai:

– Manot, kad užblokuos?

Tas vis dar ramiai:

– Na, jo, mes čia kasdien policiją kviečiam.

Aha, galvoju, mat kaip, ne šiaip geraširdis žmogus sustojo man pasakyti, kad čia negalima mašinos statyti. Bet aš jau išlipau iš mašinos, tingiu atgal lipti, o be to nėra, kur jos statyti. Ar jau turėjau pradėti galvoti apie garbę ir savigarbą?

– Na, jo, – ramiai sakau, – bet žinot, čia niekur nėra kur vietos pastatyti.

Jis:

– Bet mes čia gyvenam, mano auklė negali su vaiku su vežimėliu per šaligatvį pravažiuoti, reikia nulipti ant kelio. Gal dar pas mane į namus užvažiuosi mašiną pastatyti?

Jaučiu pašaipėlę balse, nors ir visai ramiai sako. Laikas ir man pereiti iki pašaipėlis lygio, ir jau noriu klausti, kur čia jo namai, kad galėčiau užvažiuoti ir pastatyti mašiną, kai iššoka iš mašinos žmona. Kažką užvemia, užklykia ant jo. Tas irgi pradeda grąsinti. Apsižodžiauja abu. Kaip turi būti. Aš nebesikišu. Kokia prasmė? Kadangi situacijai gerėti nebėra jokių galimybių, tas nuvažiuoja, numesdamas repliką: – Tikriausiai vyras tave seniai padarė. Mane nuo tokio pareiškimo suima juokas, bet aš prie žmonos tyliu, net nesišypsau. Žmona – pasisekė jam, kad spėjo nuvažiuoti nespėjęs išgirsti, ką norėjo atsakyti. Nueinam, kur reikia, žmona visa verda, pikta. Po geros valandos (jau šiek tiek atvėsus) man aiškina, kad ji iššoko manęs ginti !!! Kad jis iš manęs tyčiojosi. Kad aš neturiu savigarbos. Kad aš pralaiminėjau, ir kad, dėka, jos mes laimėjom. Hmz, kaip tai mes laimėjom? Palikom žmogų įpykusį, gerai, kad tada neiškvietė mums policijos, bet kitą kartą, prisiminęs piktį, iškvies. Nes nėra ten kur mašinos statyti, nėra. Baudą tai man mokėti reiks. Kur čia laimėjimas. Kur čia garbė ir orumas? Savigarba? Beprotystė kažkokia.

Ui. Kinas. Kas juokingo? Kai romėnai kalba angliškai, o britai kažkokia barbarų kalba ir juos subtitruoja 🙂

O šiaip, bendras įvertinimas – šiek tiek geriau už vidutinį.

Ai. Išėjo dukra iš Bieberio filmo. Išėjo minia mergų. Sakė jos ten klykė, spiegė per tą filmą. Laiminga be galo. Įsimylėjo. Net nesąmones kalbėti pradėjo, važiuojam į Angliją (Kanadą?) ir panašiai. Visą dieną yuotubėj sėdėjo – fotografavo Bieberį. 300 fotkių padarė 🙂 Kai jau mes griežtai pradėjom, kad arba užsikiša apie tą Bieberį arba uždrausim kompiuterį, apsiramino šiek tiek.

