Tags

, , , , , ,


Sveikinu visas mokytojas (ir mokytojus) su mokytojų diena. Ačiū, kad padedate mano vaikams užaugti protingais ir gabiais.

Na, o aš parašysiu, ką aš veikiu mokykloje kartą metuose. Mano dukros mokykloje yra tokia tradicija – per mokytojų dieną leisti tėvams vesti pamokas. Keista, kad ne visose mokyklose tai yra. Nors gal ir nekeista, šioje mokykloje labai gera direktorė, kuri tikrai rūpinasi vaikais.

Taigi aš jau ketvirti (dukra jau ketvirtokė) metai einu pravesti vaikams pamokos. Daugiau valandos tikriausiai neištverčiau, vaikai tokie judrūs. Nors nepabandęs negali žinoti. Pirmais metais aš klasėje buvau vienintelis tėvelis, kuris atėjo vesti pamokos. Vėliau, matyt, vaikai papasakojo savo tėvams, kaip jiems patiko ir dabar kiekvienais metais vis daugiau norinčių. Pirmokėliams vedžiau matematikos pamoką, šiek tiek papasakojau apie kitokius skaitmenis – romėniškus, dvejetainius ir panašiai. Šiaip sunkoka pirmokėliams pasakoti rimtesnius dalykus, jie tik iki 5 mokėjo skaičiuoti, todėl antrokams nutariau rimtų dalykų nedėstyti, o pažaisti kokį lavinantį žaidimą. Žaidėm Alias, nes antrokėliai jau moka normaliai skaityti, dvi komandos – berniukai ir mergaitės. Visiems labai patiko. Gavau iš mokyklos direktorės padėka. Liūdna, bet aš ją pamečiau. Gal šiais metais duos? Trečiokams galvojau, ką nors rimčiau – atsinešiau kompiuterį, projektorių. Parodžiau kaip galima iš piešinuko, jį skanuojant, pridedant judesio, muzikos, padaryti mini animacinį filmuką. Fail. Nors vaikai sakė, kad patiko, jie patys nedalyvavo, buvo neramūs, vadinasi ne taip ir patiko.

Šiais metais nutariau pasielgti moksliškai, tai yra pasiruošti. Sugalvojau temą. Žaisim žaidimą “Kuriam verslą”. Perstačiau suolus taip, kad sėdėtų grupėmis po keturis, bus komandinis darbas. Susirašiau visus punktus, susiplanavau kiek kiekvienas punktas turi tęstis, kada prasidėti, kada baigtis. Ačiū, Dievui tai padariau, nes kitaip bučiau neįsitekęs į 45 minutes. Suplanavau 40 minučių. 5 minutes palikau atsargai. 5 minutes atėmė pati pradžia, kol su mokytoja nusifotografavome, kol šis bei tas. Žodžiu, teko viską daryt kaip pagal laikroduką ir baigiamajį pasirodymą vaikai parodė jau kai grįžo mokytoja – tikslu kaip šveicariškas laikrodis.

Taigi planas, gal kas sugalvos pasinaudoti, šiek tiek pakeitus temą galima nors šimtą tokių pamokų. Mažos komandos po 4 vaikus. Dalyvauja visi vaikai, visiems įdomu, beveik netriūkšmauja.

8:05 Pasakau, kad paruošiau vaikams žaidimą ir kad viską išdėliojau pagal minutes, taigi, jei nori spėti iki pamokos galo sužaisti, turės viską daryti labai greitai ir per tiek laiko, kiek aš duosiu.

Visi sutinka, nes nori žaisti ir nori pamatyti, kuo tai baigsis.

8:06 Įžanga. Kuo norėtumėte būti užaugę? Kodėl?

Vaikai mielai pasakoja kuo kas norėtų būti. Futbolinikais, nes mėgsta žaisti futbolą. Krepšininkais. Ir t.t. Vienas pasako, kad norėtų būti naciu. Žinau, jis didžiausias klasės neklaužada, bet šiaip jis geras vaikis, tik jam sunku mūsų visuomenėje. O šiaip man tik valanda su juo užsiimti, man nėra taip sunku. Sakau, aha, įdomu. Čia dėl to, kad norėtum kankinti žmones? Jis – ee, nu ne. Ok, tęsiam toliau, laikas, laikas.

8:07 Kas norėtų būti verslininku? Kodėl?

Yra keli, bet ir tai daugiausia tie, kurie į pirmą klausimą sakė futbolininkais ar kitas profesijas. Et, vaikai, nesugadinti dar pinigų. O aš atėjau ir gadinu 🙂

8:08 Kas norėtų būti direktorium? Kodėl ?

Čia jau daugiau vaikų sujuda. Aiškesnis dalykas nei verslininkas.

8:09 Žaidžiam žaidimą “Kuriam verslą”. Trumpai nupasakoju kas bus, kad kursim įmonę, darysim reklamą, rinksim geriausią įmonę ir komandą.

8:10 Verslui pačioje pradžioje reikia įdėjos. Užrašo visi ant popieriaus.

8:11 Reikia įmonės pavadinimo. Užrašo visi ant popieriaus. Ir aš ant lentos.

8:12 Reikia direktoriaus. Užrašom ant popieriaus.

Toje komandoje, kur norėjo būti naciu, padedu išrinkti, ir jį išrenkam Direktorium. Jis atsiprašo manęs už nacį, sako, kad pajuokavo. Sakau, kad geras giliai širdyje tas vaikas.

8:13 Kursim reklamą. Video, audio ar vaizdinę. Šiek tiek bandau papasakoti į ką reiktų akcentuoti dėmesį, kad pasakyti, kodėl jūsų prekė geriausia ir panašiai. Bet mažai kam rūpi. Duodu 10 min. Pristatymas maksimum 2 min. (Paskaičiuota pagal komandų skaičių) Pabrėžiu, kad reiks vertinti kitus, nes jūs esat kitų paslaugų pirkėjai.

8:15 Ruošimas. Visi tariasi, piešia, repetuoja. 10 min kaip tik tiek ir reikėjo, kad visi spėtų. Paskutinius reikėjo skubinti.

8:25 Pristatymai. Gražu pažiūrėti. Išsitraukiu fotoaparatą – nufilmuoju. Dainuoja, vaidina, skaito, rodo pieštas reklamas,

8:40 Direktoriai pasitardami su komanda vertina, ant lentos surašo 10-balėje sistemoje balus kitoms komandoms. Pakviečiu, kad kas nors sudėtų, kas laimėjo.

8:44 Turim nugalėtoją, ateina mokytoja, nugalėtojas rodo savo reklamą.

Kadangi aš nevertinau komandų visai, o komanda, kur buvo mano dukra laimėjo, tai jie laimėjo sąžiningai, o aš džiaugiuosiu, kad turiu tokią protingą dukrą.

Akimirkos, per kurias supranti, kad gyvenimas yra gražus.

