Tags

, , , ,


Pirmą kartą įdarytą papriką valgiau berods 12 klasėje prieš daug metų. Buvom su mainų programa nuvažiavę į Moldovą, gyvenom šeimose.
Moldavo (tiksliau vietinio ruso) mama padarė, aš pirmą kartą matau, net nežinau kaip valgyti. Žiuriu kaip kiti valgys. Draugas, pas kurį ir atvažiavau, perpjauna ir valgo tik įdarą.
Na, aš irgi taip pat bandau. Mamytė sako, kad jis čia tik išsidirbinėja.

Iš principo pirmą kartą nelabai man ir patiko, bet vėliau labai pamėgau. Ir visada galvojau, kad sunku padaryti. Tačiau pasirodo labai lengvai pasidaro, tik ilgokai užtrunka. Kepa ilgokai, o pačio darbo nėra daug. Taigi:

Nusiperkam kalakutienos faršo. Na, galima ir kitokio, tiesiog manoma, kad kalakutiena viena iš sveikiausių. Perku Arvi kalakutai, mačiau dabar yra ir Meistro kokybė, bet aš su ta meistro kokybe buvau anksčiau susiduręs, kai kažkokias trečiarūšes dešreles pirkau, kur katės net valgyt nenorėjo.
Vieno indelio (apie 600 g) užtenka 4 paprikoms įdaryti – kaip tik mano šeimai (mažoji dar tik pienelį valgo). 4 paprikas. Raudonas, geltonas nėra labai svarbu.
Žalių nelabai mėgsta vaikai. Paprikas perkant reiktų atkreipti, kad dugnas butų plokščias, kad stovėtų. Nuplaunam. Nupjaunam viršų, išimam sėklytes. Gerą viršų supjaustom kubeliais – beatliekinis darbas, be to sultingesnė ir mėsa gaunas. Sumaišom faršą su pjaustytais paprikos kubeliais,
įdedam druskos, pipiriukų, dar kokių nors prieskonių. Skaniau, jei dar svogūnų kubeliais įpjaustyti. Prikimšam papriką, standžiai, galima su kepurike.
Įkaitinam orkaitę (kad karštoka būtų, o šiaip iki 180 – 200 laipsnių). Sustatom paprikas ir kepam 50-60 minučių. Va, tas 50-60 ir ilgiausiai trunka.

Viskas, imam ir valgom. Mano šeima tiesiog dievina. Kitą kartą parašysiu (pabandyti prisiminti reikia) varške įdaryta paprika.

